Sağlık Yönetimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SAG201 | ||||||||
Ders İsmi: | Halk Sağlığı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MİTHAT KIYAK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi FUNDA ŞENSOY Prof. Dr. MİTHAT KIYAK Dr.Öğr.Üyesi NEVZAT BİLGİN Dr. BİLİNMİYOR BEKLER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin Amacı Halk sağlığı yaklaşımını, çalışma alanlarını, sağlık sorunlarına halk sağlığı bakış açısını tartışabilmektir. |
Dersin İçeriği: | 1. Sağlık ve temel sağlık hizmetleri kavramı 2. Halk sağlığı branşının temel felsefesi, kapsamı ve ilkeleri 3. Sağlıklı beslenme ve spor 4. Beslenme durumunun iyileştirilmesi 5. Üreme sağlığı/aile planlaması 6. Kadın sağlığı 7. Bulaşıcı hastalıklar 8. Çocuk sağlığı 9. Çocuk sağlığı 10. Yaşlı sağlığı 11. Kronik hastalıklar 12. Ruh sağlığı ve sosyal sağlık 13. Çevre ve iş sağlığı 14. Genel tekrar ve tartışma |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlık ve temel sağlık hizmetleri kavramı | notlar |
2) | Halk sağlığı branşının temel felsefesi, kapsamı ve ilkeleri | notlar |
3) | Sağlıklı beslenme ve spor | notlar |
4) | Beslenme durumunun iyileştirilmesi | notlar |
5) | Üreme sağlığı/aile planlaması | notlar |
6) | Kadın sağlığı | notlar |
7) | Bulaşıcı hastalıklar | notlar |
8) | ara sınav | notlar |
9) | Çocuk sağlığı | notlar |
10) | Yaşlı sağlığı | notlar |
11) | Kronik hastalıklar | notlar |
12) | Ruh sağlığı ve sosyal sağlık | notlar |
13) | Çevre ve iş sağlığı | notlar |
14) | genel tekrar | notlar |
15) | final | notlar |
Ders Notları / Kitaplar: | halk sağlığı hakkında genel bilgi ve sunumlar |
Diğer Kaynaklar: | Sabahat Tezcan, Epidemiyoloji: Tıbbi Araştırmaların Yöntembilimi Çağatay Güler, Levent Akın; Halk Sağlığı Avrupa ve Dünya Sağlık Raporları Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Stratejik Planları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Sağlık ve sağlık yönetimi alanındaki kavramları tanımlar ve yorumlar. | ||||||||
2) Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirleyebilir; bunları çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme çalışma alanındaki kişilere liderlik edebilme ve takım ruhunu aşılayabilme becerilerine sahiptir. | ||||||||
3) Örgütün/Kurumun paydaşları ve rakipleri ile ilişkilerini analiz eder; bunlara ilişkin çalışmaları etkin bir biçimde yürütür. | ||||||||
4) Sağlık mevzuatını ve bunu esas alan kanun ve yasal düzenlemeler ile güncel değişiklikleri değerlendirebilir, gerekli anlaşma ve çözümler üzerinde hazırlık ve sunum yapabilir. | ||||||||
5) Karar, uygulama ve davranışlarında sağlık yönetimine ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme yetkinliğindedir. | ||||||||
6) Sektörel gelişimleri takip edebilecek, bilimsel araştırma yapabilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde İngilizceyi ve iş ilişkilerini sürdürebilecek düzeyde ikinci yabancı dili kullanır. | ||||||||
7) Alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||
8) Toplum sağlığı sorunlarını analiz ederek, ihtiyaçlar doğrultusunda çözümler üretebilir ve bu doğrultuda sağlık eğitimi ve iletişimi programlarını oluşturur. | ||||||||
9) Örgüt/Kurum, iş, toplumsal ve bilimsel etik değerlere uygun davranır; kültürel değerler ile çevre koruma, kalite, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık ve sağlık yönetimi alanındaki kavramları tanımlar ve yorumlar. | 5 |
2) | Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirleyebilir; bunları çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme çalışma alanındaki kişilere liderlik edebilme ve takım ruhunu aşılayabilme becerilerine sahiptir. | 5 |
3) | Örgütün/Kurumun paydaşları ve rakipleri ile ilişkilerini analiz eder; bunlara ilişkin çalışmaları etkin bir biçimde yürütür. | 5 |
4) | Sağlık mevzuatını ve bunu esas alan kanun ve yasal düzenlemeler ile güncel değişiklikleri değerlendirebilir, gerekli anlaşma ve çözümler üzerinde hazırlık ve sunum yapabilir. | 5 |
5) | Karar, uygulama ve davranışlarında sağlık yönetimine ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme yetkinliğindedir. | 5 |
6) | Sektörel gelişimleri takip edebilecek, bilimsel araştırma yapabilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde İngilizceyi ve iş ilişkilerini sürdürebilecek düzeyde ikinci yabancı dili kullanır. | |
7) | Alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
8) | Toplum sağlığı sorunlarını analiz ederek, ihtiyaçlar doğrultusunda çözümler üretebilir ve bu doğrultuda sağlık eğitimi ve iletişimi programlarını oluşturur. | 5 |
9) | Örgüt/Kurum, iş, toplumsal ve bilimsel etik değerlere uygun davranır; kültürel değerler ile çevre koruma, kalite, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 5 |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ödev | 5 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | 45 |
Sunum / Seminer | 15 | 3 | 45 |
Ödevler | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 182 |