SAG401 Karşılaştırmalı Sağlık Sistemleri ve Politikalarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar HemşirelikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Hemşirelik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SAG401
Ders İsmi: Karşılaştırmalı Sağlık Sistemleri ve Politikaları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi YILDIRIM BEYAZIT GÜLHAN
Dersi Veren(ler): Dr. BİLİNMİYOR BEKLER
Dr.Öğr.Üyesi YILDIRIM BEYAZIT GÜLHAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin, Ulusal Sağlık Sistemi belirleyicileri, Sağlık Sistemleri sınıflaması,Türkiye ve diğer ülkelerin sağlık sistemleri, Türkiye ve diğer ülkelerin sağlık sistemlerinin karşılaştırmaları, sağlık sektörü hizmet arzı ve talebi hakkında bilgi edinmesi amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği: Sağlık sistemlerinin sınıflaması ve belirleyicileri, Türkiye ve diğer dünya ülkelerinin sağlık sistemleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Ulusal sağlık sistemi belirleyicilerini tanımlar ve sağlık sistemlerini sınıflar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Sağlık sktöründeki hizmet arzı ve talebiyle ilgili konularda analiz ve öngörüde bulunabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1)
2.1) Belli başlı ülkelerin sağlık sistemlerini, Türkiyenin sağlık sistemi ile karşılaştırabilir.
Öğrenme Yetkinliği
1)
2.1) Sağlıkla ilgili uluslararası kurumların, ülkelerin sağlık politikaları üzerine etkisi konusunda yorum yapabilir.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1)
2.1) Türkiyenin sağlık sistemini tartışabilir ve eleştirebilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş notlar
2) Kavram,metot ve uygulamalar notlar
3) Ulusal Sağlık Sistemi belirleyicileri notlar
4) Sağlık Sektörü notlar
5) Sağlık Sisteminin sınıflaması notlar
6) Sağlık Sektöründe hizmet arzı notlar
7) Sağlık sektöründe hizmet talebi notlar
8) ara sınav notlar
9) Sağlıkla ilgili uluslar arası kurumlar ve politikaları notlar
10) Türkiye Sağlık sistemi notlar
11) Sağlık sistemi tipleri ülke örnekleri notlar
12) Sağlık sistemi tipleri ülke örnekleri notlar
13) Sağlık sistemi tipleri ülke örnekleri notlar
14) Sağlık sistemi tipleri ülke örnekleri notlar
15) final notlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Derse giriş
Kavram,metot ve uygulamalar
Ulusal Sağlık Sistemi belirleyicileri
Sağlık Sektörü
Sağlık Sisteminin sınıflaması
Sağlık Sektöründe hizmet arzı
Sağlık sektöründe hizmet talebi
SINAV
Sağlıkla ilgili uluslar arası kurumlar ve politikaları
Türkiye Sağlık sistemi
Sağlık sistemi tipleri ülke örnekleri- 1
Sağlık sistemi tipleri ülke örnekleri- 2
Sağlık sistemi tipleri ülke örnekleri- 3
Sağlık sistemi tipleri ülke örnekleri- 4
Diğer Kaynaklar: 1. Karşılaştırmalı Sağlık Sistemleri. Doç.Dr. A.Erdal Sargutan. Hacettepe Üniversitesi yayınları. 2006
2. Ders sunumları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir.
2) Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir.
3) Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur.
4) Temel iletişim becerilerine sahip olur.
5) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur.
6) Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir.
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
8) Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir.
9) Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur.
10) Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir.
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir. 2
2) Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. 2
3) Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. 2
4) Temel iletişim becerilerine sahip olur. 2
5) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. 1
6) Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. 2
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. 2
8) Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. 2
9) Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. 3
10) Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. 4
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Gözlem
Grup Projesi
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 4 60
Sunum / Seminer 15 3 45
Ödevler 15 1 15
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 167