Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SAG401 | ||||||||
Ders İsmi: | Karşılaştırmalı Sağlık Sistemleri ve Politikaları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi YILDIRIM BEYAZIT GÜLHAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. BİLİNMİYOR BEKLER Dr.Öğr.Üyesi YILDIRIM BEYAZIT GÜLHAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin, Ulusal Sağlık Sistemi belirleyicileri, Sağlık Sistemleri sınıflaması,Türkiye ve diğer ülkelerin sağlık sistemleri, Türkiye ve diğer ülkelerin sağlık sistemlerinin karşılaştırmaları, sağlık sektörü hizmet arzı ve talebi hakkında bilgi edinmesi amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği: | Sağlık sistemlerinin sınıflaması ve belirleyicileri, Türkiye ve diğer dünya ülkelerinin sağlık sistemleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | notlar |
2) | Kavram,metot ve uygulamalar | notlar |
3) | Ulusal Sağlık Sistemi belirleyicileri | notlar |
4) | Sağlık Sektörü | notlar |
5) | Sağlık Sisteminin sınıflaması | notlar |
6) | Sağlık Sektöründe hizmet arzı | notlar |
7) | Sağlık sektöründe hizmet talebi | notlar |
8) | ara sınav | notlar |
9) | Sağlıkla ilgili uluslar arası kurumlar ve politikaları | notlar |
10) | Türkiye Sağlık sistemi | notlar |
11) | Sağlık sistemi tipleri ülke örnekleri | notlar |
12) | Sağlık sistemi tipleri ülke örnekleri | notlar |
13) | Sağlık sistemi tipleri ülke örnekleri | notlar |
14) | Sağlık sistemi tipleri ülke örnekleri | notlar |
15) | final | notlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Derse giriş Kavram,metot ve uygulamalar Ulusal Sağlık Sistemi belirleyicileri Sağlık Sektörü Sağlık Sisteminin sınıflaması Sağlık Sektöründe hizmet arzı Sağlık sektöründe hizmet talebi SINAV Sağlıkla ilgili uluslar arası kurumlar ve politikaları Türkiye Sağlık sistemi Sağlık sistemi tipleri ülke örnekleri- 1 Sağlık sistemi tipleri ülke örnekleri- 2 Sağlık sistemi tipleri ülke örnekleri- 3 Sağlık sistemi tipleri ülke örnekleri- 4 |
Diğer Kaynaklar: | 1. Karşılaştırmalı Sağlık Sistemleri. Doç.Dr. A.Erdal Sargutan. Hacettepe Üniversitesi yayınları. 2006 2. Ders sunumları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir. | ||||||||||
2) Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. | ||||||||||
3) Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. | ||||||||||
4) Temel iletişim becerilerine sahip olur. | ||||||||||
5) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. | ||||||||||
6) Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. | ||||||||||
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | ||||||||||
8) Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. | ||||||||||
9) Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. | ||||||||||
10) Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. | ||||||||||
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir. | 2 |
2) | Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. | 2 |
3) | Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. | 2 |
4) | Temel iletişim becerilerine sahip olur. | 2 |
5) | Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. | 1 |
6) | Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. | 2 |
7) | Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | 2 |
8) | Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. | 2 |
9) | Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. | 3 |
10) | Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. | 4 |
11) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 3 |
Sözlü sınav | |
Gözlem | |
Grup Projesi | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 4 | 60 |
Sunum / Seminer | 15 | 3 | 45 |
Ödevler | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 167 |