Sağlık Yönetimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SAG403 | ||||||||
Ders İsmi: | Epidemiyoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MİTHAT KIYAK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi MEHTAP ATASEVEN BULUN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bir yöntem bilimi olarak epidemiyolojinin temel stratejilerini ve epidemiyolojik araştırma tipleri ile kullanım alanlarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği: | Bilimsel Araştırma Planlaması Bilimsel Düşünce Tarihi Epidemiyoloji Kavramları Epidemiyolojinin Kullanım Alanları Araştırma Yöntemleri Tanımlayıcı Araştırmalar Arasınav Analitik Araştırmalar Deneysel Araştırmalar Metodolojik Araştırmalar Salgın Yönetimi Hastane Epidemiyolojisi Makale Sunumları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Epidemiyolojiye giriş | okuma |
2) | 2. Epidemiyolojide kullanılan sağlık göstergeleri | okuma |
3) | 3. Epidemiyolojik araştırmalar-I | okuma |
4) | 4. Epidemiyolojik araştırmalar-II | okuma |
5) | 5. Epidemiyolojide veri toplama ve değerlendirme | okuma |
6) | 6. Epidemiyolojide nedensellik | okuma |
7) | 7. Kronik hastalıklar epidemiyolojisi | okuma |
8) | vize | sınava hazırlık |
9) | 9. Kanıta Dayalı Tıp (KDT) ve klinik epidemiyoloji | okuma |
10) | 11. Epidemiyoloji, sağlık politikası ve planlaması | okuma |
11) | vaka çalışması | okuma |
12) | vaka çalışması | okuma |
13) | epidemiyolojik araştırma planlaması | okuma |
14) | ödevlerin sunumu | sunum |
15) | final sınavı | sınava hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Epidemiyoloji kavramını açıklayabilecek, Kişi yer ve zaman özelliklerini açıklayabilecek Sağlığın belirleyicilerini tartışabilecek, Bilimsel düşünce sürecindeki bazı sağlık bilimcilerini ve onların yaptıklarını anlatabilecek, Bilimsel yöntemin aşamalarını sayabilecek, Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini sınıflandırabilecek, Epidemiyolojik araştıma yöntemlerini açıklayabilecek, Epidemiyolojik bir araştırmayı planlayabilecek, Bilimsel araşatırma taslağı yazabilecek Epidemiyolojik ölçütleri açıklayabilecek Önemli hastalıkların epidemiyolojisi hakkında yorum yapabilecek Salgın yönetiminde yapılması gerekenleri sıralayabilecek / Explain the concept of epidemiology, Ability to explain location and time properties • Discuss the determinants of health, To explain some health scientists and their works in scientific thinking process, the steps of the scientific method, Classify epidemiological research methods, • Explain epidemiological research methods, • plan an epidemiological study, Writing a scientific research draft explain the epidemiological criteria Will be able to comment on the epidemiology of important diseases List out what to do in outbreak management |
Diğer Kaynaklar: | Halk Sağlığı, Temel Bilgiler Prof.Dr.Çağatay Güler, Prof.Dr.Levent Akın Hacettepe Üniversitesi Yayınları,2006 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Sağlık ve sağlık yönetimi alanındaki kavramları tanımlar ve yorumlar. | ||||||||
2) Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirleyebilir; bunları çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme çalışma alanındaki kişilere liderlik edebilme ve takım ruhunu aşılayabilme becerilerine sahiptir. | ||||||||
3) Örgütün/Kurumun paydaşları ve rakipleri ile ilişkilerini analiz eder; bunlara ilişkin çalışmaları etkin bir biçimde yürütür. | ||||||||
4) Sağlık mevzuatını ve bunu esas alan kanun ve yasal düzenlemeler ile güncel değişiklikleri değerlendirebilir, gerekli anlaşma ve çözümler üzerinde hazırlık ve sunum yapabilir. | ||||||||
5) Karar, uygulama ve davranışlarında sağlık yönetimine ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme yetkinliğindedir. | ||||||||
6) Sektörel gelişimleri takip edebilecek, bilimsel araştırma yapabilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde İngilizceyi ve iş ilişkilerini sürdürebilecek düzeyde ikinci yabancı dili kullanır. | ||||||||
7) Alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||
8) Toplum sağlığı sorunlarını analiz ederek, ihtiyaçlar doğrultusunda çözümler üretebilir ve bu doğrultuda sağlık eğitimi ve iletişimi programlarını oluşturur. | ||||||||
9) Örgüt/Kurum, iş, toplumsal ve bilimsel etik değerlere uygun davranır; kültürel değerler ile çevre koruma, kalite, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık ve sağlık yönetimi alanındaki kavramları tanımlar ve yorumlar. | 5 |
2) | Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirleyebilir; bunları çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme çalışma alanındaki kişilere liderlik edebilme ve takım ruhunu aşılayabilme becerilerine sahiptir. | 5 |
3) | Örgütün/Kurumun paydaşları ve rakipleri ile ilişkilerini analiz eder; bunlara ilişkin çalışmaları etkin bir biçimde yürütür. | 5 |
4) | Sağlık mevzuatını ve bunu esas alan kanun ve yasal düzenlemeler ile güncel değişiklikleri değerlendirebilir, gerekli anlaşma ve çözümler üzerinde hazırlık ve sunum yapabilir. | 5 |
5) | Karar, uygulama ve davranışlarında sağlık yönetimine ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme yetkinliğindedir. | 5 |
6) | Sektörel gelişimleri takip edebilecek, bilimsel araştırma yapabilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde İngilizceyi ve iş ilişkilerini sürdürebilecek düzeyde ikinci yabancı dili kullanır. | |
7) | Alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
8) | Toplum sağlığı sorunlarını analiz ederek, ihtiyaçlar doğrultusunda çözümler üretebilir ve bu doğrultuda sağlık eğitimi ve iletişimi programlarını oluşturur. | 5 |
9) | Örgüt/Kurum, iş, toplumsal ve bilimsel etik değerlere uygun davranır; kültürel değerler ile çevre koruma, kalite, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 5 |
Anlatım | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | 75 |
Sunum / Seminer | 15 | 3 | 45 |
Ödevler | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 173 |