Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı öğrencileri; medikal muhasebenin ne olduğu ve hastanelerde hangi amaçla yapıldığını ve faturalandırma konularında da bilgilendirmeyi amaçlar.
|
Dersin İçeriği: |
SGK İşleyişinin Mantığı, SUT Yönetmeliği ve Uygulamaları, Güncel SUT (Sağlık Uygulama Tebliği) ve SUT eklerini Kullanma, Tıbbi Malzeme Mevzuatı,Katılım Payı ve İlave Ücret Güncel SUT (Sağlık Uygulama Tebliği) ve SUT eklerini Kullanma, Tıbbi Malzeme Mevzuatı, Katılım Payı ve İlave Ücret, ESWL, Fizik Tedavi, İnvaziv Kardiyoloji Tedavilerinde Ödeme Esasları, Yoğun Bakım, IVF, Özel hasta grupları, Faturaların Düzenlenmesi, Gaziler, İş kazası geçirenler |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse genel bir bakış |
|
2) |
SGK İşleyişinin Mantığı
SUT Yönetmeliği ve Uygulamaları |
|
3) |
Güncel SUT (Sağlık Uygulama Tebliği) ve SUT eklerini Kullanma
Tıbbi Malzeme Mevzuatı
Katılım Payı ve İlave Ücret |
|
4) |
Ayaktan, Yatarak ve Günübirlik Tedaviler
Hizmet Başına ve Tanıya Dayalı İşlem Üzerinden Ödeme Esasları
Acil Sağlık Hizmetleri
Özellikli işlemlerle ilgili işleyiş |
|
5) |
ESWL
Fizik Tedavi
İnvaziv Kardiyoloji Tedavilerinde Ödeme Esasları
Yoğun Bakım
IVF |
|
6) |
Özel hasta grupları
Faturaların Düzenlenmesi
Gaziler
İş kazası geçirenler |
|
7) |
Fatura Eki Belgeler
Dönem sonlandırma
Fatura İnceleme Usul ve Esasları (FİUE) |
|
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
SUT Ekleri ve Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar |
|
10) |
Malzeme ve İlaç Tanımları
Adli Vaka, İş Kazası ve Trafik Kazası İşlemleri |
|
11) |
Fatura Kayıt Süreçleri |
|
12) |
Örnek olay çalışması |
|
13) |
Örnek olay çalışması |
|
14) |
Örnek olay çalışması |
|
15) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. |
5 |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
5 |
1) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
5 |
2) |
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. |
5 |
2) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
5 |
3) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
5 |
4) |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. |
5 |
5) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
5 |
6) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
5 |
7) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. |
5 |
8) |
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. |
5 |
9) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
5 |
10) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
5 |
11) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
5 |