SKI161 Hastane Anatomisiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Sağlık Kurumları İşletmeciliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Sağlık Kurumları İşletmeciliği
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SKI161
Ders İsmi: Hastane Anatomisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BÜLENT DERSE
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ONUR YARAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, dersi alan öğrencilerin hastanelerin tarihçesi ve özellikleri ile hem idari hem de tıbbi bütün operasyonları ve birimleri öğrenmesidir.
Dersin İçeriği: Ders tanıtım
Sağlığın tanımı
Sağlık hizmetlerinin sınıflandırılması
Hastanelere giriş
Hastane tanımı ve tarihçesi
Sağlık hizmetleri ve hastanelerin özellikleri
Hastanelerin işlevleri
Hastanelerin sınıflandırılması
Ülkemizde hastanelerin organizasyon yapıları
Sağlık Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatı yapısı
Özel ve Üniversite hastaneleri organizasyon yapıları
Kamu/Özel ortaklığı organizasyon yapısı
Hastanelerin tıbbi birimleri
Hastanelerin idari birimleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenci bu dersin sonunda hastanelerin tüm birim ve işleyişlerini öğrenmiş olur.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtım Sağlığın tanımı Sağlık hizmetlerinin sınıflandırılması
2) Hastanelere giriş Hastane tanımı ve tarihçesi • Songur, Haluk ve Tuba Saygın. "Şifahaneden Hastaneye: Sağlık Kuruluşlarının Değişimine Genel Bir Bakış." Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 19 (2014): 199-212. • Aslan, Sevil, and Ramazan Erdem. "Hastanelerin Tarihsel Gelişimi." Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences 27.2 (2017).
3) Sağlık hizmetleri ve hastanelerin özellikleri • Tengilimoğlu, Dilaver, Oğuz Işık ve Mahmut Akbolat. "Sağlık İşletmeleri Yönetimi." (2014).
4) Hastanelerin işlevleri Hastanelerin sınıflandırılması Ülkemizde hastanelerin organizasyon yapıları • Tengilimoğlu, Dilaver, Oğuz Işık ve Mahmut Akbolat. "Sağlık İşletmeleri Yönetimi." (2014).
5) Sağlık Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatı yapısı -
6) Sağlık Bakanlığı hastaneleri organizasyon yapıları -
7) Özel ve Üniversite hastaneleri organizasyon yapıları • Uğurluoğlu, Özgür. "Üniversite hastanelerinde uygulanan organizasyon yapılarının değerlendirilmesi." The Journal of Business Science 3.1 (2015): 52-63.
8) Kamu/Özel ortaklığı organizasyon yapısı • Ayhan, Ersin ve Önder, Ergün. Türkiye’de Sağlık Sektöründe Kamu Özel Ortaklığı Modeli. USAYSAD Dergisi, 2018; 4(1): 109 -121
9) Vize -
10) Hastanelerin tıbbi birimleri -
11) Hastanelerin tıbbi birimleri -
12) Hastanelerin tıbbi birimleri -
13) Hastanelerin idari birimleri -
14) Hastanelerin idari birimleri -
15) Hastanelerin idari birimleri -
16) Final Sınavları -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Songur, Haluk ve Tuba Saygın. "Şifahaneden Hastaneye: Sağlık Kuruluşlarının Değişimine Genel Bir Bakış." Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 19 (2014): 199-212.
• Aslan, Sevil, and Ramazan Erdem. "Hastanelerin Tarihsel Gelişimi." Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences 27.2 (2017).
Diğer Kaynaklar: • Tengilimoğlu, Dilaver, Oğuz Işık ve Mahmut Akbolat. "Sağlık İşletmeleri Yönetimi." (2014).
• Uğurluoğlu, Özgür. "Üniversite hastanelerinde uygulanan organizasyon yapılarının değerlendirilmesi." The Journal of Business Science 3.1 (2015): 52-63.
• Ayhan, Ersin ve Önder, Ergün. Türkiye’de Sağlık Sektöründe Kamu Özel Ortaklığı Modeli. USAYSAD Dergisi, 2018; 4(1): 109 -121

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
2) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
3) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
7) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
8) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
9) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
10) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
11) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. 5
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 5
1) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 5
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. 5
2) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 5
3) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 5
4) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. 5
5) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 5
6) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 5
7) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. 5
8) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. 5
9) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 5
10) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 5
11) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 80 80
Ara Sınavlar 1 40 40
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 160