Ağız ve Diş Sağlığı | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | TBD106 | ||||||||
Ders İsmi: | Kişilerarası İlişkiler | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi HAVVA PALACI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. FUNDA AYRA Dr.Öğr.Üyesi MUCİZE SARIHAN Dr. NİDA KAHRAMAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kişilerarası ilişkilerde, iletişimin gerekliliğini ortaya koyarak iletişim sürecini anlayabilmek, kendini iyi tanımanın önemini kavrayarak, toplumu tanımada ki anlamının belirtilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | 1 İletişim kavramının genel tanımı, iletişim süreci, öğeleri, işleyişi 2 Kişilerarası iletişimin tanımı, önemi, şartları ve özellikleri 3 Kişilerarası iletişim türleri, sorunları ve engelleri 4 Kişisel ilişkiler ve davranış geliştirme süreçleri 5 İletişim sürecinde anlaşım ve uzlaşma 6 Tutamları oluşturan faktörler ve tutumların işlevleri 7 Sosyal etki, sosyal etki ortamları ve çeşitleri 8 İletişim ve Algı 9 Dinleme ve anlama becerisi 11 İkna süreçleri, iknaya karşı koyma ve direnme nedenleri 12 Empati ve ilişkili olduğu kavramlar 13 Empati yaklaşımları, empati yoksunluğu ve sosyal beceri olarak empati 14 Kurumsal İletişim 15 Final |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İletişim kavramının genel tanımı, iletişim süreci, öğeleri, işleyişi Kaynak, alıcı, kanal, mesaj | Kaynak kitaplardan ilgili bölümler |
2) | Kişilerarası iletişimin tanımı, önemi, şartları ve özellikleri | konuyla ilgili kaynak kitaplar film önerileri |
3) | 3 Kişilerarası iletişim türleri, sorunları ve engelleri | Kaynak kitap ve önerilen filmler |
4) | 4 Kişisel ilişkiler ve davranış geliştirme süreçleri | Kaynak Kitaplar ve önerilen filmleri izleme |
5) | İletişim sürecinde anlaşım ve uzlaşma | Kaynak kitaplarda ilgili bölümün okunması önerilen filmlerin izlenmesi |
6) | Tutamları oluşturan faktörler ve tutumların işlevleri | Kaynak kitapların ve önerilen filmlerin izlenmesi |
7) | 7 Sosyal etki, sosyal etki ortamları ve çeşitleri | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması örnek filmlerin izlenmesi |
8) | 8 İletişim ve Algı | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve önerilen filmlerin izlenmesi |
9) | 9 Dinleme ve anlama becerisi | Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması ve önerilen filmlerin izlenmesi |
10) | 11 İkna süreçleri, iknaya karşı koyma ve direnme nedenleri | |
11) | 12 Empati ve ilişkili olduğu kavramlar | Kaynak kitapların okunması ve konuyla ilgili önerilen filmin izlenmesi |
12) | 13 Empati yaklaşımları, empati yoksunluğu ve sosyal beceri olarak empati | Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerin okunması ve önerilen filmin izlenmesi |
13) | 14 Kurumsal İletişim | Kurumsal iletişim ile ilgili kaynak kitabın okunması ve önerilen filmin izlenmesi |
14) | Final | Final sınavı |
15) |
Ders Notları / Kitaplar: | Mustafa Özodaşık, Kişilerarası İletişim Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | Mustafa Özodaşık, Kişilerarası İletişim Ders Notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak temel düzeyde güncel bilgi içeren ders kitapları, uygulama araçları ve diğer kaynaklarla desteklenen teorik ve pratik bilgilere sahip olur. | ||||||
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri, bir yükseköğretim düzeyindeki aynı alanda veya aynı düzeydeki bir alanda kullanma becerisini kazanır. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve uygulamaları kullanarak verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, problemleri tanımlayabilir, analiz yapabilir, kanıta dayalı çözümler üretebilir. | ||||||
3) - Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yürütür. - Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunların çözümü için ekip üyesi olarak sorumluluk almak. - Bir proje kapsamında astlarının gelişimine yönelik faaliyetler yürütmek. | ||||||
4) - Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının açıklanması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel değerler ile çevrenin korunması, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||
5) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yanıtlar. - Aldığı eğitimi aynı alanda bir üst öğrenim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirmek. - Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. | ||||||
6) - Alanında edindiği temel bilgi ve becerilere dayalı fikirlerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. - Alanındaki sorunlara ilişkin fikir ve çözüm önerilerini profesyonel ve profesyonel olmayan kişilerle paylaşır. - Alanındaki gelişmeleri takip etmek ve en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak akranlarıyla iletişim kurmak. - Bilişim ve iletişim teknolojilerini en az asgari düzeyde Avrupa Bilgisayar Ehliyeti Temel Düzey yazılım bilgisine sahip olarak kullanmak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak temel düzeyde güncel bilgi içeren ders kitapları, uygulama araçları ve diğer kaynaklarla desteklenen teorik ve pratik bilgilere sahip olur. | 4 |
2) | - Alanında edindiği temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri, bir yükseköğretim düzeyindeki aynı alanda veya aynı düzeydeki bir alanda kullanma becerisini kazanır. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve uygulamaları kullanarak verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, problemleri tanımlayabilir, analiz yapabilir, kanıta dayalı çözümler üretebilir. | 4 |
3) | - Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yürütür. - Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunların çözümü için ekip üyesi olarak sorumluluk almak. - Bir proje kapsamında astlarının gelişimine yönelik faaliyetler yürütmek. | 4 |
4) | - Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının açıklanması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel değerler ile çevrenin korunması, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 4 |
5) | - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve yanıtlar. - Aldığı eğitimi aynı alanda bir üst öğrenim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirmek. - Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. | 4 |
6) | - Alanında edindiği temel bilgi ve becerilere dayalı fikirlerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. - Alanındaki sorunlara ilişkin fikir ve çözüm önerilerini profesyonel ve profesyonel olmayan kişilerle paylaşır. - Alanındaki gelişmeleri takip etmek ve en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak akranlarıyla iletişim kurmak. - Bilişim ve iletişim teknolojilerini en az asgari düzeyde Avrupa Bilgisayar Ehliyeti Temel Düzey yazılım bilgisine sahip olarak kullanmak. | 4 |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 | 588 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 590 |