TGT106 Tıbbi Görüntüleme IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Tıbbi Görüntüleme TeknikleriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TGT106
Ders İsmi: Tıbbi Görüntüleme II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 8 5 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi MÜGE SÖYLEYİCİ ÇERGEL
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi MÜGE SÖYLEYİCİ ÇERGEL
Dr.Öğr.Üyesi HAVVA PALACI
Dr.Öğr.Üyesi LÜTFİ İHSAN KURU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, ağırlıklı olarak pratiğe yönelik bir bölüm olup, çok fazla sayıda modalitede öğrenciler eğitim alırlar. Bu uygulama derslerinde, öğrenciler belirlenmiş bir düzen içerisinde tüm görüntüleme cihazlarında bu uygulamayı sırasıyla gerçekleştirirler. Bu periodlar, öğrencilerin cihazları tanıyıp kulanabilecek seviyeye gelmelerine yetecek kadardır. Bu ikinci uygulama dersinde, dijital röntgen ve floroskopi teknikleri ile özefagus, mide, oniki parmak bağırsağı, ince bağırsak ve kalın bağırsak filmleri ve ilaçlı ürografi teknikleri üzerinde deneyim kazanılır. Yanısıra, film ve çekim kaliteleri üzerinde durulur.
Dersin İçeriği: Tıbbi görüntüleme II dersinde öğrenciler,
• Radyolojik görüntüleme yöntemlerinin herbirinin farklı ve özel uygulama alanlarını seçebilme
• Radyolojik yöntemlerin her olgu için olası fayda ve zararlarını muhakeme edebilme
• Radyolojik anamnez alabilme
• Radyolojik inceleme ve değerlendirme yapabilme
• Çekim tekniklerini öğrenme
• Değişik düzlemlerde görüntüleme amacını öğrenme
• Öğrenilmiş teorik bilgileri pratikte kullanma yeteğine sahip olabilme
• Radyoloji departmanında çalışma adına deneyim kazanabilme

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncellenmiş bilgi, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla temel düzeyde ders kitapları ile desteklenen teorik ve pratik bilgileri geliştirmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı yükseköğretim düzeyinde veya aynı düzeyde bir alanda kullanma becerisi kazanır. - Alanda edindiği temel düzeydeki bilgi ve uygulamaları kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz yapabilme, kanıtlara dayalı çözümler üretebilme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Alanında edindiği temel bilgi ve becerilere dayalı fikirleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. - Alandaki sorunlara ilişkin fikir ve çözüm önerilerini profesyonellerle ve profesyonel olmayanlarla paylaşın. - Alandaki gelişmeleri izlemek ve en azından Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi düzeyinde bir yabancı dil kullanarak akranları ile iletişim kurmak. - En az asgari düzeyde Avrupa Bilgisayar Ehliyeti Temel Düzey yazılım bilgisine sahip bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanın.
Öğrenme Yetkinliği
1) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. - Alınan eğitimi aynı alanda daha yüksek bir eğitim seviyesine veya aynı seviyede bir mesleğe yönlendirmek. - Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Alanla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve yayınlanması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel değerler ve ayrıca çevre koruma, işçi sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Alanında temel düzeyde çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. - Sahadaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk almak. - Bir projede astların gelişimine yönelik faaliyetler yürütmek.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kurs ve ders içeriğine bir bakış yok.
2) • Öğrenci hastane belirlenmesi YOK.
3) • Belirlenen hastanelerin öğrenciye duyurulması YOK.
4) • Klinik uygulama 1. günü YOK.
5) • Öğrenci görevli olduğu departmanda (radyoloji) göreve başlar • Konvansiyonel ve dijital röntgen cihazını tanır • Almış olduğu X-ışınları teorik ders alt yapısını kullanarak, X-ışınları ile röntgen cihazında hastanın radyografisini çeker YOK.
6) • Röntgenin klinikteki uygulamaları hakkında temel bilgi verme ve uygulama YOK.
7) • Röntgen cihazının kullanımına devam edilir • Kafa grafileri • Sinüs grafileri YOK.
8) • Röntgen cihazının kullanımına devam edilir • Ekstremite grafileri • Düs grafileri YOK
9) •Röntgen cihazının kullanımına devam edilir • Ekstremite grafileri • Düs grafileri YOK.
10) • Görüntüleme yöntemi çeşitleri YOK.
11) Tartışma YOK.
12) • Röntgen cihazının kullanımına devam edilir YOK.
13) Röntgen cihazının kullanımına devam edilir YOK.
14) Röntgen cihazının kullanımına devam edilir YOK.
15) Klinik uygulama defteri teslimi. yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: tıbbi Görüntüleme I dersinde aldığı notlar klinikte yardımcı olacaktır.
Diğer Kaynaklar: Yok.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak temel düzeyde güncel bilgi içeren ders kitapları, uygulama araçları ve diğer kaynaklarla desteklenen teorik ve pratik bilgilere sahip olur.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve uygulamaları kullanarak verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, problemleri tanımlayabilir, analiz yapabilir, kanıta dayalı çözümler üretebilir. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
4) - Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yürütür. - Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunların çözümü için ekip üyesi olarak sorumluluk almak. - Bir proje kapsamında astlarının gelişimine yönelik faaliyetler yürütmek.
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
6) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak temel düzeyde güncel bilgi içeren ders kitapları, uygulama araçları ve diğer kaynaklarla desteklenen teorik ve pratik bilgilere sahip olur.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve uygulamaları kullanarak verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, problemleri tanımlayabilir, analiz yapabilir, kanıta dayalı çözümler üretebilir. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 3
4) - Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yürütür. - Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunların çözümü için ekip üyesi olarak sorumluluk almak. - Bir proje kapsamında astlarının gelişimine yönelik faaliyetler yürütmek. 3
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
6) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Akran Değerlendirmesi
Beyin fırtınası /Altı şapka
Laboratuvar
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Raporlama
Örnek olay sunma
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 3 8 24
Uygulama 10 8 80
Derse Özgü Staj 10 8 80
Rapor Teslimi 1 8 8
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 196