Dersin Amacı: |
Afet ve Acil durumlarda davranış şekilleri hakkında bilgi sahibi olmak ve deneyim kazanmak/Afetlerin İnsan psikolojisi üzerindeki etkilerini ve afet sonrası psikososyal müdahale hakkında bilgi sahibi ve tecrübe sahibi olmak.
|
Dersin İçeriği: |
Psikolojiye Giriş, Dersin Tanıtılması ve Afet ile ilişkilendirme, Afet Sonrası Psikolojik Müdahale Programı, Travma sonrası stres bozukluğu, İkincil dolaylı Travma, Travmatik Yaşantının Psikolojik Değerlendirmesi, Kayıp ve Yas Döneminin Yönetilmesi, Travma sonrası Büyüme ve Gelişme, Çocuklarda ihmal ve istismar, afet ve salgın hastalıklar, Afet ve Göç, Afetin diğer incinebilir gruplara( Yaşlı, engelli…) etkisi yönetilebilirliği. Afetle Başa çıkma yolları |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse genel bir bakış
Dersin 14 haftalık izlencesi anlatılır.
Dersin ana hatları ile nasıl işleneceği ve değerlendirme yöntemleri anlatılır.
|
ders kitabı |
1) |
Final sınavı ile öğrencinin değerlendirilmesi
Final sınavı |
|
2) |
Psikolojiye giriş/Dersin tanıtılması ve Afet ile ilişkilendirme |
ders kitabı |
3) |
Afet sonrası psikolojik müdahale programı /Afet ve Çocuklar |
ders kitabı, videolar |
4) |
Akut stres bozukluğu/Travma sonrası stres bozukluğu |
vaka örnekleri, videolar |
5) |
İkincil dolaylı travma(Afetten etkilenme düzeyleri,yardım çalışanları) |
ders kitabı, araştırma materyalleri ,videolar |
6) |
Travmatik yaşantının psikolojik değerlendirmesi |
olgu sunumları |
6) |
Kayıp ve yas ve bu dönemin yönetilmesi |
olgu sunumları |
7) |
Travma sonrası büyüme(gelişme ) |
ders kitabı |
9) |
• Öğrencilerin ara sınav ile değerlendirilmesi.
• Yarıyıl Sınavı
|
|
10) |
Travma sonrası büyüme(gelişme ) |
olgu sunumları |
11) |
Afet ve salgın hastalıklar |
olgu sunumları, video ve film |
12) |
Afet ve Göç |
video, ders kitabı, film |
13) |
Afetin diğer incinebilir gruplara(Yaşlı,engelli …) etkisi ve yönetilebilirliği |
video,ders kitabı |
14) |
Afetle Başa çıkma yolları
Afet olgusundan alınacak dersler ve afet sonrası yaşantının devamı
Afet olgusu ile baş etme yöntemleri.
|
video |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
4 |
2) |
Alanında edindiği temel düzeyde teorik ve pratik bilgileri yükseköğretim seviyesinin aynı alanında veya aynı düzeyde bir alanda kullanma becerisini kazanma. |
4 |
3) |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
|
4 |
4) |
Alanındaki edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, öğrenme ihtiyaçlarını belirleyebilir ve cevaplayabilir |
4 |
5) |
Alanıyla ilgili verilerin sonuçlarının toplanması, uygulanması ve serbest bırakılması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak. |
4 |
6) |
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme |
4 |
7) |
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
4 |
8) |
Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yapmak. |
4 |
9) |
Alandaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alın |
4 |