Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SYON207 | ||||||||
Ders İsmi: | Spor ve Medya | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. AHMET ZEKİ ORTA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Spor ve medyanın çok disiplinli yönleri ile anlatmak. Medyanın günümüz spor endüstrisindeki yeri ve önemi. |
Dersin İçeriği: | Spor ve Medya kavramlarının açıklanması, Spor ve Medya'nın sosyal yönden tahlili. Sporun fert ve toplumsal açıdan önemi. Kitle iletişim araçlarının ( tv, gazete, radyo, dergi ve benzeri ) sporun tanıtımı ve kitlelerle yaygınlaştırılmasındaki görevleri, etkileri ve kullanımı, Türkiye'de spor medyasının incelenmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin temel hedeflerinin anlatılması ve öğrenci görüşlerinin dinlenmesi | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
2) | Spor ve medyanın diğer bilimlerle ilişkisi | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
3) | Spor ve medya ile ilgili bilim dallarının içerikleri | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
4) | Medya nedir | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
5) | Medyanın işlevleri | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
6) | Medyanın temel fonksiyonları | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
7) | Spor medyasına yapılan ziyaretler | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
8) | Spor medyasına yapılan ziyaretler | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
9) | ARA SINAV | |
10) | Spor medyasına yapılan ziyaretler | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
11) | Spor medyasına yapılan ziyaretler | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
12) | Spor medyasına yapılan ziyaretler | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
13) | Spor medyasına yapılan ziyaretler | Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
14) | Konuların Gözden Geçirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | • Pedersen P, Thibault L. (2014). Contemporary Sport Management. 5th. Edition, Human Kinetics, USA. |
Diğer Kaynaklar: | • Greenwell C, Danzey V, Shonk D. (2013) Managing Sport Events 1th. Edition, Human Kinetics, USA. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | |||||
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | |||||
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | |||||
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | |||||
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | |||||
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
3) | Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | |
4) | Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | |
5) | Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | |
6) | Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | |
7) | Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | |
8) | Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 24 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 26 |