Dersin Amacı: |
Spor ekonomisini çok disiplinli yönleri ile anlatmak. Yönetimin temel dinamiklerini anlatmak. |
Dersin İçeriği: |
İktisat Nedir: Bazı temel kavramlar, Bütün toplumların ortak iktisadi sorunları; Fiyat Mekanizması: Arz, Talep, Piyasa Fiyatı, Esneklikler, Tüketici Davranışları; Üretim ve Firma Dengesi; Tam Rekabet, Monopol, Oligopol ve Monopollü Rekabet; Faktör Fiyatları ve Gelir Bölüşümü; Fiyat Mekanizması ve Genel Denge; Mikro Ekonomik Konuların Spor Etkinliklerine Uygulanması: Sporun Fiyatlandırılması, Spor Ekonomi İlişkisi; Makro Ekonomi: İstihdam, Para ve Bankacılık Sistemi, Enflasyon, Uluslararası Ticaret Finansmanı, Ekonomik Büyüme ve Kalkınma; Makro Ekonomik Konuların Spor Etkinliklerine Uygulanması; Temel Ekonomik Gelişmelerin Spora Yansıması, Gelir ve İstihdam Yaratmada Sporun Yeri. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin temel hedeflerinin anlatılması ve öğrenci görüşlerinin dinlenmesi |
Ders planı hakkında bilgilendirme |
2) |
Spor ekonomisinin diğer bilimlerle ilişkisi |
Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
3) |
Spor ekonomisi ile ilgili Bilim Dallarının İçerikleri |
Sınıf içi Tartışma |
4) |
Spor ekonomisi nedir |
Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
5) |
Spor ekonomisinin işlevleri |
|
6) |
Spor ekonomisinin temel fonksiyonları |
Bir sonraki dersin gözden geçirilmesi |
7) |
Spor kulüpleri, özel spor merkezleri ve devletin içindeki spor kurumlarında uygulamalı eğitim çalışmaları. |
• Pratik uygulamalar |
8) |
Spor kulüpleri, özel spor merkezleri ve devletin içindeki spor kurumlarında uygulamalı eğitim çalışmaları. |
|
9) |
ARA SINAV |
|
10) |
Spor kulüpleri, özel spor merkezleri ve devletin içindeki spor kurumlarında uygulamalı eğitim çalışmaları. |
• Pratik uygulamalar |
11) |
Spor kulüpleri, özel spor merkezleri ve devletin içindeki spor kurumlarında uygulamalı eğitim çalışmaları. |
|
12) |
Spor kulüpleri, özel spor merkezleri ve devletin içindeki spor kurumlarında uygulamalı eğitim çalışmaları. |
|
13) |
Spor kulüpleri, özel spor merkezleri ve devletin içindeki spor kurumlarında uygulamalı eğitim çalışmaları. |
|
14) |
Konuların Gözden Geçirilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
3) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
4) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
5) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
8) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
9) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
11) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|