Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersi öğrencilere tanıtma |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Medya Planlama
Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.)
2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
|
2) |
• Medyayı bir işletme olarak tanımlama
• Medya kategorilerini ve rollerini tanımlama
• Medya endüstrisinin boyutunu ve kompozisyonunu açıklama
• 21. yüzyılda medya planlamasını özetleme |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Medya Planlama
Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.)
2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
|
3) |
• Yüzdesini, ortalamasını, endekslenmesini ve ağırlıklandırılmasını tanımlama
• Kitle kavramlarını tanımlama
• Medya maliyetlerini açıklama
• Medya etkinliğini tanımlama |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Medya Planlama
Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.)
2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
|
4) |
• Stratejik pazarlama planının önemini açıklamak
• Pazarlama planı ve medya planı arasındaki ilişkiyi tanımlamak |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Medya Planlama
Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.)
2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
|
5) |
• Etkili erişim, yenilik ve ses paylaşımını tanımlanması
• Medya planlamasında hedef kitlenin tanımlanması |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Medya Planlama
Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.)
2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
|
6) |
• Reklam, satış promosyonu, ürün yerleştirme, doğrudan pazarlama, ağız pazarlama ve tanıtım kelimelerini açıklama
• IMC planlama sürecini hayata geçirme |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Medya Planlama
Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.)
2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
|
7) |
VİZE SINAVI |
Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.)
2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
|
8) |
• Geleneksel medyanın bileşenlerinin (televizyon, radyo, gazete, dergi ve ev dışı olarak) açıklanması |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Medya Planlama
Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.)
2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
|
9) |
• Web siteleri ve diğer internet pazarlama araçlarını tanımlama
• Pazarlamada sosyal medyayı tanımlama
• Bloglar, blog oluşturma, sosyal ağ siteleri, sosyal haber siteleri, yayın platformları, video paylaşım siteleri hakkında daha fazla bilgi edinme |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Medya Planlama
Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.)
2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
|
10) |
Pazarlama durumu analizi olan stratejik medya planının aşamalarını açıklama; Problem cümlesi; görev tanımı; medya modeli seçimi; medya hedeflerinin oluşturulması; stratejik planın geliştirilmesi; taktik planın geliştirilmesi; planlamanın testi. |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Medya Planlama
Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.)
2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
|
11) |
• Başarılı medya müzakerelerini açıklama
• Satın alma sürecini tanımlama
Televizyon ve radyoyu nasıl alacağınızı açıklama |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Medya Planlama
Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.)
2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537.
|
12) |
• Gazete, dergi ve evden nasıl satın alınacağını açıklama
• Basılı pazarlık ipuçlarını listeleme ve yorumlama
• Medya satın alma örneğini yazma ve tartışma |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Geskey, R. D. (2013). Media Planning & Buying in the 21st Century. 2th Edition. CreateSpace Independent Publishing Platform, Business & Economics. |
13) |
•İnternet reklamcılığının formlarını açıklama
• İnternet reklamcılığını hedefleme yöntemlerini listeleme ve açıklama
• Anahtar kelime arama reklamcılığını nasıl alacakları hakkında daha fazla bilgi edinme
• Satın alma afişlerini tanımlamak ve reklam göstermek |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Geskey, R. D. (2013). Media Planning & Buying in the 21st Century. 2th Edition. CreateSpace Independent Publishing Platform, Business & Economics. |
14) |
• Çapraz platform satın alımlarını açıklama
• Medya kalıntılarını tanımlama
• Çevrimiçi medya açık artırmalarını açıklama ve gösterme
• Teklif platformlarını tanıma |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Geskey, R. D. (2013). Media Planning & Buying in the 21st Century. 2th Edition. CreateSpace Independent Publishing Platform, Business & Economics. |
15) |
• Çapraz platform satın alımlarını açıklama.
• Medya kalıntılarını tanımlama
• Çevrimiçi medya açık artırmalarını açıklama ve gösterme
• Teklif platformlarını tanıma |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Geskey, R. D. (2013). Media Planning & Buying in the 21st Century. 2th Edition. CreateSpace Independent Publishing Platform, Business & Economics. |
16) |
FİNAL SINAVI |
Doç. Dr. Nevzat Bilge İspir (Ed.)
2013, 2. Baskı. T. C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2537. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
10) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|