HRE324 İnteraktif Halkla İlişkilerİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Otomotiv Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Otomotiv Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HRE324
Ders İsmi: İnteraktif Halkla İlişkiler
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi FATMA YONCA TUNÇ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere Halkla İlişkiler ve İletişim alanındaki en güncel kavram ve yöntemleri kazandırmak ve öğrencilerin gündeme yetişebilmelerini sağlamaktır. İletişim yönetimi için gerekli olan en yeni stratejileri ve eğilimleri öğrenecekler. Ders, halkla ilişkiler alanında sürdürülebilir kalkınma, sponsorluk, ilişki yönetimi, viral pazarlama ve mükemmeliyet yaklaşımı için kurumsal düzeyde halkla ilişkiler gibi konuları içerecektir. Öğrenciler akademik dergileri okuyarak bu alandaki güncel tartışmaları takip edecekler.
Dersin İçeriği: PR modelleri uygulama alanı ve diğer disiplinlerle ilişkisi
Yeni medya kavramı
Dijital PR ve araçlar kavramı
Halkla ilişkiler açısından önemi
Dijital Halkla İlişkiler (Halkla İlişkiler) ve Yeni Medya
Kurumsal Bloglar, PR Kurumsal Gazeteler etkileri
Sosyal medya nedir? Sosyal medyayı yapan İletişim Kanalları nelerdir? Halkla ilişkilere katkı
Çevrimiçi Bültenler
Dijital iletişimde halkla ilişkiler yönetimi.
Çevrimiçi Kriz İletişimi
Arama Motoru Optimizasyonu Kavramı
Konsepti örneklerle açıklamak
İletişimde kavram katkısı.
Kurumsal Web Siteleri
Kurumsal İnternet Sitelerinin Halkla İlişkiler İçin Önemi
Kurumsal web sitesinin fonksiyonları,
Pazarlama iletişimine katkı
Çevrimiçi reklamcılık;
Kullanım alanları
Halkla İlişkilere Katkı ve Önem
Viral pazarlama kavramı
Halkla ilişkiler için viral pazarlama kavramının önemi
Dünyadan ve Türkiye'den örnekler
Çevrimiçi topluluklar ilişkileri ve Halkla ilişkiler için önemi.
Halkla ilişkiler için Mail (E-mail) ve intranetin önemi (kurum motivasyonu ve personeli dahilinde, ortaklar ve tedarikçiler için değerlendirme)
Dönem içinde grup içinde tartışılan konuları içselleştirmek

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Farklı disiplinlerle birlikte bağlantı ve PR modellerinin pratik alanı; yeni medya kavramı; dijital PR ve araçları kavramının halkla ilişkiler açısından önemi; Dijital PR(Halkla İlişkiler) ve yeni medya; kurumsal bloglar; Halkla İlişkilerde kurumsal blogların etkisi; çevrimiçi haber bültenleri; dijital iletişimde halkla ilişkiler yönetimi; çevrimiçi kriz yönetimi; arama motorları optimizasyon kavramı; kurumsal internet siteleri; halkla ilişkilerde kurumsal internet sitelerinin önemi; çevrimiçi reklamcılık; viral pazarlama kavramı; halkla ilişkilerde viral pazarlamanın önemi; Türkiye’den ve dünyadan örnekler; çevrimiçi topluluk ilişkileri ve halkla ilişkilerde önemi; e- mail’in önemi ve süre boyunca gruplar içinde tartışılan mevzuları içselleştirmek adına halkla ilişkiler için (kurumsal motivasyon ve çalışan, ortaklar ve destekleyiciler için gelişim) kurum içi ağ.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Halkla İlişkilerin Temel Amaçları ve Adımları • PR Modelleri ve Sınırları • Diğer Disiplinlerle Halkla İlişkiler • Dünyadan ve Dünyadan Halkla İlişkiler Örnekleri Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Onat, Ferah. "Dijital çağda halkla ilişkiler yazarlığı." Nobel Yay., Ankara (2014). Özel, Aybike Pelenk, and Nuray Yılmaz Sert. Dijital halkla ilişkiler: kavram ve araçları. Derin Yayınları, 2015.
2) • Geleneksel Medyadan Yeni Medyaya Geçiş • Yeni Medya Kavramını Tanımlayan Yapısal Özellikler • Yeni Medya Etkileşimi. • Dijital PR Tanımı Ve Dijital PR Oluşturma Araçları • Halkla İlişkiler Uygulamalarında Dijital Halkla İlişkilerin Önemi Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Onat, Ferah. "Dijital çağda halkla ilişkiler yazarlığı." Nobel Yay., Ankara (2014). Özel, Aybike Pelenk, and Nuray Yılmaz Sert. Dijital halkla ilişkiler: kavram ve araçları. Derin Yayınları, 2015.
3) • Dijital Halkla İlişkiler Kavramını Öğrenmek ve Değerlendirmek • Dijital Halkla İlişkiler ve Çevrimiçi Halkla İlişkiler ve Arasındaki Farklar • Dijital Halkla İlişkilerin Özelliklerini Analiz Etmek. • Dijital Halkla İlişkiler ve Kamuoyundaki Etkilerini Değerlendirmek. Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Onat, Ferah. "Dijital çağda halkla ilişkiler yazarlığı." Nobel Yay., Ankara (2014). Özel, Aybike Pelenk, and Nuray Yılmaz Sert. Dijital halkla ilişkiler: kavram ve araçları. Derin Yayınları, 2015.
4) • Kurumsal Blogların Tanımı ve Değerlendirilmesi. • Kurumsal Blogların Sınıflandırılması. • Kurumsal Blogların Yararları. • Kurumsal Blogların Güvenilirliği ve Güvenilirliği • Kurumsal Blogların PR'ye Katkısı Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Onat, Ferah. "Dijital çağda halkla ilişkiler yazarlığı." Nobel Yay., Ankara (2014). Özel, Aybike Pelenk, and Nuray Yılmaz Sert. Dijital halkla ilişkiler: kavram ve araçları. Derin Yayınları, 2015.
5) • Sosyal Medya ve Sosyal Medya Sınıflandırması Kavramı • Sosyal Medya'nın Temel Özellikleri • Sosyal Medya İçerik Üretiminin Halkla İlişkiler Açısından Önemi • Sosyal Medya Kullanıcılarını / İzleyicileri Tanımlamak ve Değerlendirmek. • Sosyal Medya Kullanıcıları / İzleyicileri Halkla İlişkiler Yönünden Değerlendirilecek ve Analiz Edilmesi Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Onat, Ferah. "Dijital çağda halkla ilişkiler yazarlığı." Nobel Yay., Ankara (2014). Özel, Aybike Pelenk, and Nuray Yılmaz Sert. Dijital halkla ilişkiler: kavram ve araçları. Derin Yayınları, 2015.
6) • Bülten Nedir? Yapı ve İçerik • Bülten Çeşitleri • Bülten Biçimleri • Bülten Dağıtım Kanalları Kamusal Haberlerde Haber Bültenlerinin Önemi ve Değerlendirilmesi. Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Onat, Ferah. "Dijital çağda halkla ilişkiler yazarlığı." Nobel Yay., Ankara (2014). Özel, Aybike Pelenk, and Nuray Yılmaz Sert. Dijital halkla ilişkiler: kavram ve araçları. Derin Yayınları, 2015.
7) VİZE SINAVI
8) • Dijital İletişim Açısından Halkla İlişkiler Yönetim Alanlarının İncelenmesi • “Çevrimiçi Kriz Yönetimi”, Dijital İletişimin En Etkili Olduğu Alanlardan Hangisidir. Girişim ve Kavramsal Açıklama • Kriz Durumlarında Çevrimiçi ve Dijital İletişim Örnekleri, Kriz Yönetiminin Halkla İlişkilerde Önemi Anlamak • Türkiye'den Örneklerle Çevrimiçi Kriz Yönetimi'nin Araştırılması • Çevrimiçi Kriz Yönetiminde Kurumsal İtibarın Katkısı ve Değerlendirilmesi Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Onat, Ferah. "Dijital çağda halkla ilişkiler yazarlığı." Nobel Yay., Ankara (2014). Özel, Aybike Pelenk, and Nuray Yılmaz Sert. Dijital halkla ilişkiler: kavram ve araçları. Derin Yayınları, 2015.
9) • İletişimde arama motoru optimizasyonunun önemi. • Arama motoru tipleri • Arama motorlarının çalışma modu • Arama motorlarını hedef kitleye göre düzenleme • Arama motoru optimizasyonu teknikleri • Arama motoru optimizasyonunun önemi ve dijital iletişime katkı. Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Onat, Ferah. "Dijital çağda halkla ilişkiler yazarlığı." Nobel Yay., Ankara (2014). Özel, Aybike Pelenk, and Nuray Yılmaz Sert. Dijital halkla ilişkiler: kavram ve araçları. Derin Yayınları, 2015.
10) • Kurumsal web sitesi oluşturmanın temel prensipleri • Kurumsal web sitesinin işlevleri • Kurumsal web siteleri Halkla ilişkiler için işlevler. • Kurumsal web siteleri pazarlama için fonksiyonlar. Ödev: Bir sonraki ders için okuma – “Dijital halkla ilişkiler aracı olarak kurumsal bloglar: türkiye’nin en büyük 500 şirketi üzerine bir araştırma” Aybike Pelenk Özel &Nuray Yilmaz Sert “Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçlar “Aybike Pelenk Özel &Nuray Yılmaz Sert Derin Yayınları – 2015
11) • Çevrimiçi reklamcılık kavramları ve alanları. • Çevrimiçi reklam içeriğinin genel profillerine göre belirlenmesi • çevrimiçi reklamların kullanımı • Çevrimiçi reklamcılığın halkla ilişkilerdeki katkısı ve önemi, • Çevrimiçi reklamların pazarlamaya katkısı • Viral pazarlama kavramı ve tanımı • Viral pazarlama kavramının ortaya çıkışı • Halkla ilişkilerde viral pazarlamanın önemi • Türkiye'de ve Dünyada viral pazarlama konseptinin örnekleri Ödev: Bir sonraki ders için okuma – “Dijital halkla ilişkiler aracı olarak kurumsal bloglar: türkiye’nin en büyük 500 şirketi üzerine bir araştırma” Aybike Pelenk Özel &Nuray Yilmaz Sert “Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçlar “Aybike Pelenk Özel &Nuray Yılmaz Sert Derin Yayınları – 2015
12) • Çevrimiçi topluluk kavramı ve çevrimiçi toplulukların oluşumu ve temelleri • Çevrimiçi topluluklar çıkarları; hayal kurmak, ticaret yapmak • Çevrimiçi topluluklarla ilişkili tanımlanmış özellikler • Çevrimiçi topluluğun sınıflandırılması • Çevrimiçi Topluluklar ve Halkla İlişkiler, önemi ve faydaları Ödev: Bir sonraki ders için okuma – “Dijital halkla ilişkiler aracı olarak kurumsal bloglar: türkiye’nin en büyük 500 şirketi üzerine bir araştırma” Aybike Pelenk Özel &Nuray Yilmaz Sert “Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçlar “Aybike Pelenk Özel &Nuray Yılmaz Sert Derin Yayınları – 2015
13) • E-posta ve intranet kavramları • Kurumsal e-postanın paydaşlar ve tedarikçilerle iletişim açısından önemi. • Halkla ilişkiler için e-posta ve intranetlerin önemi • Genel Bakış Ödev: Bir sonraki ders için okuma – “Dijital halkla ilişkiler aracı olarak kurumsal bloglar: türkiye’nin en büyük 500 şirketi üzerine bir araştırma” Aybike Pelenk Özel &Nuray Yilmaz Sert “Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçlar “Aybike Pelenk Özel &Nuray Yılmaz Sert Derin Yayınları – 2015
14) Halkla ilişkiler için Mail (E-mail) ve intranetin önemi (kurum motivasyonu ve personeli dahilinde, ortaklar ve tedarikçiler için değerlendirme) Dönem içinde tartışılan konuları içselleştirmek. Örneklerin tartışılması ve analiz edilmesi Ödev: Bir sonraki ders için okuma – “Dijital halkla ilişkiler aracı olarak kurumsal bloglar: türkiye’nin en büyük 500 şirketi üzerine bir araştırma” Aybike Pelenk Özel &Nuray Yilmaz Sert “Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçlar “Aybike Pelenk Özel &Nuray Yılmaz Sert Derin Yayınları – 2015
15) Örneklerin tartışılması ve analiz edilmesi Ödev: Bir sonraki ders için okuma – “Dijital halkla ilişkiler aracı olarak kurumsal bloglar: türkiye’nin en büyük 500 şirketi üzerine bir araştırma” Aybike Pelenk Özel &Nuray Yilmaz Sert “Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçlar “Aybike Pelenk Özel &Nuray Yılmaz Sert Derin Yayınları – 2015
16) FİNAL SINAVI FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçlar
Aybike Pelenk Özel
Nuray Yılmaz Sert
Derin Publication house – 2015

Dijital Çağda Halkla İlişkiler Yazarlığı
Ferah Onal
Nobel -
Diğer Kaynaklar: • “Dijital halkla ilişkiler aracı olarak kurumsal bloglar: türkiye’nin en büyük 500 şirketi üzerine bir araştırma” Aybike Pelenk Özel &Nuray Yilmaz Sert

• “Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçlar “Aybike Pelenk Özel &Nuray Yılmaz Sert Derin Yayınları – 2015

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12) otomotiv mühendisliği uygulamalarına yönelik türevsel denklemleri de içerecek biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık; kimya, matematiğe dayalı fizik, dinamik, yapısal mekanik, malzemelerin yapıları ve özellikleri, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, üretim süreçleri, elektronik ve kontrol, taşıt elemanları tasarımı, taşıt dinamiği, taşıt tahrik ve güç sistemleri, otomotiv alanındaki teknik mevzuat ve taşıt doğrulama testleri konularında bilgi; bu bilgilerin çok disiplinli otomotiv problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması becerisi; kuramsal, deneysel ve benzetim yöntemleri ile bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin otomotiv mühendisliği alanında kullanımı becerisi; taşıt tasarımı ve imalatı alanlarında çalışabilme becerisi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12) otomotiv mühendisliği uygulamalarına yönelik türevsel denklemleri de içerecek biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık; kimya, matematiğe dayalı fizik, dinamik, yapısal mekanik, malzemelerin yapıları ve özellikleri, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, üretim süreçleri, elektronik ve kontrol, taşıt elemanları tasarımı, taşıt dinamiği, taşıt tahrik ve güç sistemleri, otomotiv alanındaki teknik mevzuat ve taşıt doğrulama testleri konularında bilgi; bu bilgilerin çok disiplinli otomotiv problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması becerisi; kuramsal, deneysel ve benzetim yöntemleri ile bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin otomotiv mühendisliği alanında kullanımı becerisi; taşıt tasarımı ve imalatı alanlarında çalışabilme becerisi.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 50