Otomotiv Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HRE324 | ||||||||
Ders İsmi: | İnteraktif Halkla İlişkiler | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi FATMA YONCA TUNÇ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere Halkla İlişkiler ve İletişim alanındaki en güncel kavram ve yöntemleri kazandırmak ve öğrencilerin gündeme yetişebilmelerini sağlamaktır. İletişim yönetimi için gerekli olan en yeni stratejileri ve eğilimleri öğrenecekler. Ders, halkla ilişkiler alanında sürdürülebilir kalkınma, sponsorluk, ilişki yönetimi, viral pazarlama ve mükemmeliyet yaklaşımı için kurumsal düzeyde halkla ilişkiler gibi konuları içerecektir. Öğrenciler akademik dergileri okuyarak bu alandaki güncel tartışmaları takip edecekler. |
Dersin İçeriği: | PR modelleri uygulama alanı ve diğer disiplinlerle ilişkisi Yeni medya kavramı Dijital PR ve araçlar kavramı Halkla ilişkiler açısından önemi Dijital Halkla İlişkiler (Halkla İlişkiler) ve Yeni Medya Kurumsal Bloglar, PR Kurumsal Gazeteler etkileri Sosyal medya nedir? Sosyal medyayı yapan İletişim Kanalları nelerdir? Halkla ilişkilere katkı Çevrimiçi Bültenler Dijital iletişimde halkla ilişkiler yönetimi. Çevrimiçi Kriz İletişimi Arama Motoru Optimizasyonu Kavramı Konsepti örneklerle açıklamak İletişimde kavram katkısı. Kurumsal Web Siteleri Kurumsal İnternet Sitelerinin Halkla İlişkiler İçin Önemi Kurumsal web sitesinin fonksiyonları, Pazarlama iletişimine katkı Çevrimiçi reklamcılık; Kullanım alanları Halkla İlişkilere Katkı ve Önem Viral pazarlama kavramı Halkla ilişkiler için viral pazarlama kavramının önemi Dünyadan ve Türkiye'den örnekler Çevrimiçi topluluklar ilişkileri ve Halkla ilişkiler için önemi. Halkla ilişkiler için Mail (E-mail) ve intranetin önemi (kurum motivasyonu ve personeli dahilinde, ortaklar ve tedarikçiler için değerlendirme) Dönem içinde grup içinde tartışılan konuları içselleştirmek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Halkla İlişkilerin Temel Amaçları ve Adımları • PR Modelleri ve Sınırları • Diğer Disiplinlerle Halkla İlişkiler • Dünyadan ve Dünyadan Halkla İlişkiler Örnekleri | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Onat, Ferah. "Dijital çağda halkla ilişkiler yazarlığı." Nobel Yay., Ankara (2014). Özel, Aybike Pelenk, and Nuray Yılmaz Sert. Dijital halkla ilişkiler: kavram ve araçları. Derin Yayınları, 2015. |
2) | • Geleneksel Medyadan Yeni Medyaya Geçiş • Yeni Medya Kavramını Tanımlayan Yapısal Özellikler • Yeni Medya Etkileşimi. • Dijital PR Tanımı Ve Dijital PR Oluşturma Araçları • Halkla İlişkiler Uygulamalarında Dijital Halkla İlişkilerin Önemi | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Onat, Ferah. "Dijital çağda halkla ilişkiler yazarlığı." Nobel Yay., Ankara (2014). Özel, Aybike Pelenk, and Nuray Yılmaz Sert. Dijital halkla ilişkiler: kavram ve araçları. Derin Yayınları, 2015. |
3) | • Dijital Halkla İlişkiler Kavramını Öğrenmek ve Değerlendirmek • Dijital Halkla İlişkiler ve Çevrimiçi Halkla İlişkiler ve Arasındaki Farklar • Dijital Halkla İlişkilerin Özelliklerini Analiz Etmek. • Dijital Halkla İlişkiler ve Kamuoyundaki Etkilerini Değerlendirmek. | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Onat, Ferah. "Dijital çağda halkla ilişkiler yazarlığı." Nobel Yay., Ankara (2014). Özel, Aybike Pelenk, and Nuray Yılmaz Sert. Dijital halkla ilişkiler: kavram ve araçları. Derin Yayınları, 2015. |
4) | • Kurumsal Blogların Tanımı ve Değerlendirilmesi. • Kurumsal Blogların Sınıflandırılması. • Kurumsal Blogların Yararları. • Kurumsal Blogların Güvenilirliği ve Güvenilirliği • Kurumsal Blogların PR'ye Katkısı | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Onat, Ferah. "Dijital çağda halkla ilişkiler yazarlığı." Nobel Yay., Ankara (2014). Özel, Aybike Pelenk, and Nuray Yılmaz Sert. Dijital halkla ilişkiler: kavram ve araçları. Derin Yayınları, 2015. |
5) | • Sosyal Medya ve Sosyal Medya Sınıflandırması Kavramı • Sosyal Medya'nın Temel Özellikleri • Sosyal Medya İçerik Üretiminin Halkla İlişkiler Açısından Önemi • Sosyal Medya Kullanıcılarını / İzleyicileri Tanımlamak ve Değerlendirmek. • Sosyal Medya Kullanıcıları / İzleyicileri Halkla İlişkiler Yönünden Değerlendirilecek ve Analiz Edilmesi | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Onat, Ferah. "Dijital çağda halkla ilişkiler yazarlığı." Nobel Yay., Ankara (2014). Özel, Aybike Pelenk, and Nuray Yılmaz Sert. Dijital halkla ilişkiler: kavram ve araçları. Derin Yayınları, 2015. |
6) | • Bülten Nedir? Yapı ve İçerik • Bülten Çeşitleri • Bülten Biçimleri • Bülten Dağıtım Kanalları Kamusal Haberlerde Haber Bültenlerinin Önemi ve Değerlendirilmesi. | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Onat, Ferah. "Dijital çağda halkla ilişkiler yazarlığı." Nobel Yay., Ankara (2014). Özel, Aybike Pelenk, and Nuray Yılmaz Sert. Dijital halkla ilişkiler: kavram ve araçları. Derin Yayınları, 2015. |
7) | VİZE SINAVI | |
8) | • Dijital İletişim Açısından Halkla İlişkiler Yönetim Alanlarının İncelenmesi • “Çevrimiçi Kriz Yönetimi”, Dijital İletişimin En Etkili Olduğu Alanlardan Hangisidir. Girişim ve Kavramsal Açıklama • Kriz Durumlarında Çevrimiçi ve Dijital İletişim Örnekleri, Kriz Yönetiminin Halkla İlişkilerde Önemi Anlamak • Türkiye'den Örneklerle Çevrimiçi Kriz Yönetimi'nin Araştırılması • Çevrimiçi Kriz Yönetiminde Kurumsal İtibarın Katkısı ve Değerlendirilmesi | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Onat, Ferah. "Dijital çağda halkla ilişkiler yazarlığı." Nobel Yay., Ankara (2014). Özel, Aybike Pelenk, and Nuray Yılmaz Sert. Dijital halkla ilişkiler: kavram ve araçları. Derin Yayınları, 2015. |
9) | • İletişimde arama motoru optimizasyonunun önemi. • Arama motoru tipleri • Arama motorlarının çalışma modu • Arama motorlarını hedef kitleye göre düzenleme • Arama motoru optimizasyonu teknikleri • Arama motoru optimizasyonunun önemi ve dijital iletişime katkı. | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Onat, Ferah. "Dijital çağda halkla ilişkiler yazarlığı." Nobel Yay., Ankara (2014). Özel, Aybike Pelenk, and Nuray Yılmaz Sert. Dijital halkla ilişkiler: kavram ve araçları. Derin Yayınları, 2015. |
10) | • Kurumsal web sitesi oluşturmanın temel prensipleri • Kurumsal web sitesinin işlevleri • Kurumsal web siteleri Halkla ilişkiler için işlevler. • Kurumsal web siteleri pazarlama için fonksiyonlar. | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – “Dijital halkla ilişkiler aracı olarak kurumsal bloglar: türkiye’nin en büyük 500 şirketi üzerine bir araştırma” Aybike Pelenk Özel &Nuray Yilmaz Sert “Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçlar “Aybike Pelenk Özel &Nuray Yılmaz Sert Derin Yayınları – 2015 |
11) | • Çevrimiçi reklamcılık kavramları ve alanları. • Çevrimiçi reklam içeriğinin genel profillerine göre belirlenmesi • çevrimiçi reklamların kullanımı • Çevrimiçi reklamcılığın halkla ilişkilerdeki katkısı ve önemi, • Çevrimiçi reklamların pazarlamaya katkısı • Viral pazarlama kavramı ve tanımı • Viral pazarlama kavramının ortaya çıkışı • Halkla ilişkilerde viral pazarlamanın önemi • Türkiye'de ve Dünyada viral pazarlama konseptinin örnekleri | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – “Dijital halkla ilişkiler aracı olarak kurumsal bloglar: türkiye’nin en büyük 500 şirketi üzerine bir araştırma” Aybike Pelenk Özel &Nuray Yilmaz Sert “Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçlar “Aybike Pelenk Özel &Nuray Yılmaz Sert Derin Yayınları – 2015 |
12) | • Çevrimiçi topluluk kavramı ve çevrimiçi toplulukların oluşumu ve temelleri • Çevrimiçi topluluklar çıkarları; hayal kurmak, ticaret yapmak • Çevrimiçi topluluklarla ilişkili tanımlanmış özellikler • Çevrimiçi topluluğun sınıflandırılması • Çevrimiçi Topluluklar ve Halkla İlişkiler, önemi ve faydaları | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – “Dijital halkla ilişkiler aracı olarak kurumsal bloglar: türkiye’nin en büyük 500 şirketi üzerine bir araştırma” Aybike Pelenk Özel &Nuray Yilmaz Sert “Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçlar “Aybike Pelenk Özel &Nuray Yılmaz Sert Derin Yayınları – 2015 |
13) | • E-posta ve intranet kavramları • Kurumsal e-postanın paydaşlar ve tedarikçilerle iletişim açısından önemi. • Halkla ilişkiler için e-posta ve intranetlerin önemi • Genel Bakış | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – “Dijital halkla ilişkiler aracı olarak kurumsal bloglar: türkiye’nin en büyük 500 şirketi üzerine bir araştırma” Aybike Pelenk Özel &Nuray Yilmaz Sert “Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçlar “Aybike Pelenk Özel &Nuray Yılmaz Sert Derin Yayınları – 2015 |
14) | Halkla ilişkiler için Mail (E-mail) ve intranetin önemi (kurum motivasyonu ve personeli dahilinde, ortaklar ve tedarikçiler için değerlendirme) Dönem içinde tartışılan konuları içselleştirmek. Örneklerin tartışılması ve analiz edilmesi | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – “Dijital halkla ilişkiler aracı olarak kurumsal bloglar: türkiye’nin en büyük 500 şirketi üzerine bir araştırma” Aybike Pelenk Özel &Nuray Yilmaz Sert “Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçlar “Aybike Pelenk Özel &Nuray Yılmaz Sert Derin Yayınları – 2015 |
15) | Örneklerin tartışılması ve analiz edilmesi | Ödev: Bir sonraki ders için okuma – “Dijital halkla ilişkiler aracı olarak kurumsal bloglar: türkiye’nin en büyük 500 şirketi üzerine bir araştırma” Aybike Pelenk Özel &Nuray Yilmaz Sert “Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçlar “Aybike Pelenk Özel &Nuray Yılmaz Sert Derin Yayınları – 2015 |
16) | FİNAL SINAVI | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçlar Aybike Pelenk Özel Nuray Yılmaz Sert Derin Publication house – 2015 Dijital Çağda Halkla İlişkiler Yazarlığı Ferah Onal Nobel - |
Diğer Kaynaklar: | • “Dijital halkla ilişkiler aracı olarak kurumsal bloglar: türkiye’nin en büyük 500 şirketi üzerine bir araştırma” Aybike Pelenk Özel &Nuray Yilmaz Sert • “Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçlar “Aybike Pelenk Özel &Nuray Yılmaz Sert Derin Yayınları – 2015 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |||||||||||
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |||||||||||
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |||||||||||
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |||||||||||
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |||||||||||
12) otomotiv mühendisliği uygulamalarına yönelik türevsel denklemleri de içerecek biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık; kimya, matematiğe dayalı fizik, dinamik, yapısal mekanik, malzemelerin yapıları ve özellikleri, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, üretim süreçleri, elektronik ve kontrol, taşıt elemanları tasarımı, taşıt dinamiği, taşıt tahrik ve güç sistemleri, otomotiv alanındaki teknik mevzuat ve taşıt doğrulama testleri konularında bilgi; bu bilgilerin çok disiplinli otomotiv problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması becerisi; kuramsal, deneysel ve benzetim yöntemleri ile bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin otomotiv mühendisliği alanında kullanımı becerisi; taşıt tasarımı ve imalatı alanlarında çalışabilme becerisi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |
4) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
12) | otomotiv mühendisliği uygulamalarına yönelik türevsel denklemleri de içerecek biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık; kimya, matematiğe dayalı fizik, dinamik, yapısal mekanik, malzemelerin yapıları ve özellikleri, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, üretim süreçleri, elektronik ve kontrol, taşıt elemanları tasarımı, taşıt dinamiği, taşıt tahrik ve güç sistemleri, otomotiv alanındaki teknik mevzuat ve taşıt doğrulama testleri konularında bilgi; bu bilgilerin çok disiplinli otomotiv problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması becerisi; kuramsal, deneysel ve benzetim yöntemleri ile bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin otomotiv mühendisliği alanında kullanımı becerisi; taşıt tasarımı ve imalatı alanlarında çalışabilme becerisi. |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 50 |