Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Yaratıcılık kavramının tanımlanması.
• Yaratıcılıkla ilgili bilimsel araştırmaların açıklanması.
• Yaratıcılığın bileşenlerinin sıralanarak anlatılması.
• Yaratıcılığın aşamalarının sıralanarak açıklanması.
• Yaratıcı sürecin temellerinin anlatılması.
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması |
2) |
• Yaratıcı kişilik kavramının açıklanması.
• Yaratıcılıkla ilgili genel yanılgıların anlaşılması.
• Başarılı reklamın şartlarının listelenerek tanımlanması.
• Yaratıcı reklam kavramının tanımlanması.
• Yaratıcı reklamın temel özelliklerinin açıklanması. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
3) |
• Reklamcılıkta kullanılan yaratıcı stratejilerin açıklanması.
• Yaratıcı stratejileri var olan reklamlarla eşleştirilmesi.
• Yaratıcı stratejilerin uygulanmasında kullanılan taktiklerin sıralanarak açıklanması.
• Yaratıcı stratejilerin uygulanmasında kullanılan taktiklerin var olan reklamlarla eşleştirilmesi.
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması.
Ödev: Derste açıklanan her bir strateji için birer adet reklam bulunarak bir sonraki derste sunulmak üzere hazırlanması. |
4) |
• Yaratıcı fikir kavramının açıklanması.
• Yaratıcı fikrin doğuşunun anlatılması ve aşamalarının sıralanması.
• Analiz aşamasının anlatılması.
• Kuluçka aşamasının açıklanması.
• Fikrin bulunması evresinin anlatılması.
• Değerlendirme aşamasının açıklanması.
• Uygulama aşamasının anlatılması.
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
5) |
• Beyin fırtınası tekniğinin anlatılması.
• Nitelik sıralama tekniğinin anlatılması.
• Sinektik tekniğinin anlatılması.
• Rol yapma tekniğinin anlatılması.
• Özellik listeleme tekniğinin anlatılması.
• Morfolojik sentez tekniğinin anlatılması.
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
6) |
• Problemin tanımlanması aşamasının açıklanması.
• Problemin algılanması aşamasının açıklanması.
• Problemle yüzleşme aşamasının anlatılması.
• Kuluçka be aydınlanma aşamalarının anlatılması.
• Kavramların oluşturulması ve uygulanması aşamalarının anlatılması.
• Gösterim ve sonuçların değerlendirilmesi aşamalarının anlatılması. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması.
|
7) |
• Metafor kavramnının tanımlanması.
• Reklamda metafor kavramının açıklanması.
• Sözel metafor ve reklamda kullanımın anlatılması.
• Görsel metafor ve reklamda kullanımının açıklanması.
• Görsel metafor türlerinin sıralanarak açıklanması. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması.
|
8) |
• Basılı reklam ortamlarının sıralanması.
• Kitle iletişim aracı olan basılı reklam ortamlarının sıralanarak anlatılması.
• Gazete ve dergi için reklam yazımının açıklanması.
• Başlık kavramının örneklerle anlatılması.
• Vaat-yarar başlık; haber başlık ve meraklandırıcı başlık çeşitlerinin detaylandırılması.
• Belirli bir kitleye hitap eden başlık; buyurgan başlık ve soru başlık konularının örneklerle açıklanması.
• Karşılaştırmalı başlık; meydan okuyan başlık; davet başlık konularım-nın örneklerle açıklanması.
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
9) |
• Gazete ve dergi için reklam yazımının açıklanması.
• Başlık kavramının örneklerle anlatılması.
• Vaat-yarar başlık; haber başlık ve meraklandırıcı başlık çeşitlerinin detaylandırılması.
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
10) |
• Alt başlık kavramının açıklanması.
• Ana metin kavramının tanımlanması.
• Ana metinde doğrudan satış yaklaşımı ve dolaylı satış yaklaşımının açıklanması.
• Kapanış ve slogan kavramlarının açıklanması.
• Diğer basılı reklam ortamları olan mektup ve broşür-katalog için reklam metni yazımının ele alınması.
• Dönem sonunda tamamlanarak sunulacak metin yazarlığı projesinin açıklanması ve tartışılması.
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması.
|
11) |
• Yayın yapan mecralar için reklam yazarlığının tanımlanması.
• Televizyon reklamı türlerinin (hareketsiz-hareketli-bant) açıklanması.
• Televizyon reklamı yapım formatlarının açıklanması.
• Gösterme; örnek olay-sorun çözme; sunucu; sürekli kullanılan oyuncu; tanıklık; öykü; müzikal formatlarının tanımlanması.
• Televizyon reklamı senaryosunun ve yazım aşamalarının ele alınması. |
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması.
|
12) |
• Story board kavramının örneklerle açıklanması.
• Çekim ölçeğinin tanımlanması.
• Temel çekim ölçekleri ve özelliklerinin ele alınması.
• Kamera bakış açısı konusunun açıklanması.
• Televizyon reklamı yazarken dikkat edilmesi gereken noktaların sıralanması.
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
13) |
• Radyo için reklam yapımının tanımlanması.
• Radyo reklamı yazarken kullanılan temel formatlar.
• Radyo reklamı yazarken kullanılan yaratıcı yaklaşımların sıralanarak açıklanması.
• Örnek radyo reklamlarının incelenerek değerlendirilmesi.
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Bir sonraki dersin konularının okunması. |
14) |
• Dijital medyanın tanımlanması.
• Dijital medyanın pazarlama iletişimi içindeki yerinin açıklanması.
• Dijital medyanın bileşenlerinin sıralanması.
• Dijital medya yazarlığı kavramının tanımlanması.
• Dijital medya için yazarken dikkat edilecek noktaların açıklanması.
|
Açıklanan konuların tekrar edilmesi.
Dönem sonunda sunulacak proje için ön hazırlıkların tamamlanması |
15) |
• Final sınavı |
Final Sınavı |
16) |
Dönem sonu |
Dönem sonu |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
- İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
2) |
- Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
3) |
- İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
4) |
- İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
5) |
- Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. |
|
6) |
- Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
7) |
- İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
8) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. |
|
9) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. |
|
10) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
|