İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MimarlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Program Eğitim Hedefleri

(Programın amacı doğrultusunda belirlenen hedefler aşağıda belirtilmiştir.)
1 I. Temel bilimler ve plastik ve görsel sanatlar bilgisini edinme ve bu bilgiyi mimarlık alanında uygulayabilme becerisi. Mimarlık uygulamaları için gerekli olan güncel araçları, bilişim teknolojilerini seçme ve kullanma becerisi.
2 II. Tasarlama felsefesini, bina işlev ve biçimlenişini inceleme, yeni çözümler geliştirme, problemleri saptama ve çözmeye yönelik yöntemleri seçme ve uygulama becerisi. İstenilen gereksinimleri karşılayacak yaratıcı tasarımlar yapma becerisi.
3 III. Bina tasarımı ie ilgili strüktürel tasarım, yapım ve mühendislik sorunlarının bilgisi; binalarda ve iç mekanlarda, konfor koşulları yaratabilmek ve iklim koşullarına karşı koruma sağlayabilmek için yapıların/binaların fiziksel sorunları ve teknolojileri ile yapı işlevleri hakkında yeterli bilgi
4 IV. Mimarlık ve sanat tarihi bilgisi ve mimari mirasın korunması ve değerlendirilmesiyle ilgili ilkeleri kavramış olmak, koruma bilinci edinme ve yeni tasarımlarda kullanabilme becerisi;
5 V. Toplumsal etmenleri dikkate alan progam önerileri hazırlarken, mimarlık mesleğinin ve mimarın toplum içindeki rolünün bilinci, etik sorumluluk bilinci
6 VI. Kentsel tasarım ve planlama sürecinin gerektirdiği beceriler konusunda yeterli bilgi;
7 VII. Projelerde ve takım çalışmalarında etkin görev alabilme, çalışma becerisi ve yetki alabilme, gereğini yerine getirme becerisi.
8 VIII. Tasarım kavramlarını yapılara/binalara dönüştürmek, planları genel planlarla bütünleştirmek için gerekli olan üretim örgütlenme, yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda yeterli bilgi; ilgili iş kolları, kuruluşlar, yönetmelikler ve usuller hakkında yeterli bilgi
9 IX. Yaşam boyu öğrenmenin gereği olarak mimarlık alanındaki gelişmeleri takip edebilme, bilgiye erişebilme ve öğrenme becerisi.