Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Müfredat
Ders Anahatlarını Tartışma |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Goldenberg, Jacob, et al. Cracking the ad code. Cambridge: Cambridge University Press, 2009. |
2) |
• Reklam yazımı ve tasarımının teori ve uygulamasını tanıtma.
• Reklamcılıkta yaratıcılığın doğasını ve tarihini açıklama
• Kitle iletişim araçları için reklam mesajlarının planlanmasını ve hazırlanmasını özetleme
• Çeşitli ortamlarda kullanılan belirli teknikleri ve uygulamaları açıklama |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Goldenberg, Jacob, et al. Cracking the ad code. Cambridge: Cambridge University Press, 2009. |
3) |
• Fikirlerin nereden geldiğini tartışma
• Reklam verenlerin serbest bırakıldığı cezaevlerini belirleme
• Reklam medyasını tanımlamak ve analiz etmek ve aracı kullanmak
• Birleştirme tekniğini kullanarak iki yaklaşımı keşfetme |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Goldenberg, Jacob, et al. Cracking the ad code. Cambridge: Cambridge University Press, 2009. |
4) |
• Reklamverenlerin gürültülü bir dünyada nasıl dikkat çektiğini açıklama
• Dikkat için araçları analiz etme
• Etkinleştirmeyi kullanmanın yararlarını açıklamak ve tartışmak |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Goldenberg, Jacob, et al. Cracking the ad code. Cambridge: Cambridge University Press, 2009. |
5) |
• Metafor kullanarak tek çekimde tartışma
• Türkiye'deki önemli kişilerin kamuya ait tanıtımlarını analiz etmek
• Bir metaforik reklamın ne kadar etkili bir şekilde oluşturulduğunu göstermek
• Marka reklamcılığının, marka tanınırlığının ve kullanım talimatlarının kaynaşmasının değerlendirilmesi |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Goldenberg, Jacob, et al. Cracking the ad code. Cambridge: Cambridge University Press, 2009. |
6) |
• Minimalizmi ve kazanan sonuçları tanımak
• Çıkarma bir ekleme olduğunda analiz etmek
• Çıkarmanın iletiyi nasıl vurgulayabileceğini tartışmak
• Olumsuz düşünmeyi tanımlamak |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Goldenberg, Jacob, et al. Cracking the ad code. Cambridge: Cambridge University Press, 2009. |
7) |
VİZE SINAVI |
|
8) |
• Klişenin nasıl önleneceğini açıklayın - ve hala bir ürünün sözünü vurgulama
• Küçük bir özellik sunmak için mevcut düşünme sürecini tanımlama
• Küçük bir özellik kullanarak Extreme Consequence kullanım talimatlarını temsil etme |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Evans, Robin B. Production and creativity in advertising. Financial Times Management, 1988.
Fill, Chris, Graham Hughes, and Scott De Francesco. Advertising: strategy, creativity and media. Financial Times/Prentice Hall, 2012.
|
9) |
• Faydaya nasıl odaklanılması gerektiğini belirleme
• Saçma durumlarda ironiyi açıklama
• Ürünün reklamda olması gerektiğinde tartışma |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Evans, Robin B. Production and creativity in advertising. Financial Times Management, 1988.
Fill, Chris, Graham Hughes, and Scott De Francesco. Advertising: strategy, creativity and media. Financial Times/Prentice Hall, 2012.
|
10) |
• Saçma durumların gerçek olmasını nasıl sağladığını analiz etme
• Küçük özelliklerin ne zaman kullanıldığını öğrenme
• Eski standbyslerimizde Inversiyon kullanarak göstermek ve açıklamak |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Evans, Robin B. Production and creativity in advertising. Financial Times Management, 1988.
Fill, Chris, Graham Hughes, and Scott De Francesco. Advertising: strategy, creativity and media. Financial Times/Prentice Hall, 2012.
|
11) |
• Söyleyecek hiçbir şeyiniz yoksa ne söyleyeceğinizi listelemek
• Marka yönünden aşırı çabaları değerlendirmek
• Tüketici açısından aşırı çabaları değerlendirmek |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Evans, Robin B. Production and creativity in advertising. Financial Times Management, 1988.
Fill, Chris, Graham Hughes, and Scott De Francesco. Advertising: strategy, creativity and media. Financial Times/Prentice Hall, 2012.
|
12) |
• Bir özellik ve bir değer arasındaki farkı tanımlama
• Değeri tanımlamanın eklenmiş değerini belirleme - sürecin bir sonraki adımı: Yeni mesajlar aramaya başlama
• İnsanların bildiklerini doğru yapıp yapmadıklarını tartışma
• Nitelik ve değer arasındaki bağlantıyı eleştirme
• Özellik ve değer seviyeleri arasında ayrım yapma |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Evans, Robin B. Production and creativity in advertising. Financial Times Management, 1988.
Fill, Chris, Graham Hughes, and Scott De Francesco. Advertising: strategy, creativity and media. Financial Times/Prentice Hall, 2012.
|
13) |
• Ödüllü reklamları sunma
• Her bir reklam için kullanılan araçları tanımlama |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Evans, Robin B. Production and creativity in advertising. Financial Times Management, 1988.
Fill, Chris, Graham Hughes, and Scott De Francesco. Advertising: strategy, creativity and media. Financial Times/Prentice Hall, 2012.
|
14) |
Dönem boyunca sunulan yaratıcı reklam için tüm araçların tartışılması |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Evans, Robin B. Production and creativity in advertising. Financial Times Management, 1988.
Fill, Chris, Graham Hughes, and Scott De Francesco. Advertising: strategy, creativity and media. Financial Times/Prentice Hall, 2012.
|
15) |
Dönem boyunca sunulan yaratıcı reklam için tüm araçların tartışılması
Genel revizyon |
Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Evans, Robin B. Production and creativity in advertising. Financial Times Management, 1988.
Fill, Chris, Graham Hughes, and Scott De Francesco. Advertising: strategy, creativity and media. Financial Times/Prentice Hall, 2012.
|
16) |
FİNAL SINAVI |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
3) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
4) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
5) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
6) |
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|
7) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
8) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
9) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
|
11) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
12) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
13) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
14) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
15) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
16) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
17) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. |
|
18) |
Teknik resim kullanarak iletişim kurar. |
|
19) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
20) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
|
21) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
22) |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
|
23) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
|