Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sosyal kültürel antropolojinin tanıtımı, bazı temel konular kavramlar ve deneyimler |
Dersin sorumlu öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) |
Antropolojinin kapsamı diğer bilimlerle ilişkisi, antropoloji kuramı: yaklaşımlar ve sınırlılıklar |
Dersin sorumlu öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) |
Alan araştırması, yöntem ve teknikler |
Dersin sorumlu öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) |
Kültür kavramı, kültürel süreçler, kültürün özellikleri, kültürel farklılıklar, kültürel uyarlanma, kültürleme, kültürleşme |
Dersin sorumlu öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) |
Toplumsal cinsiyet, evlilik |
Dersin sorumlu öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) |
Akrabalık ve aile |
Dersin sorumlu öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) |
Tekrar |
Dersin sorumlu öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) |
Ara Sınav |
Yok |
9) |
Kültür ve karakter, dil ve iletişim, ideoloji ve simgesel sistem, simgeler, göstergeler |
Dersin sorumlu öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) |
Toplumsal örgütlenme, denetim, etniklik, kimlik, etnikmerkezcilik |
Dersin sorumlu öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) |
Din ve tören |
Dersin sorumlu öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) |
Modern dünya sistemi, endüstrileşme, globalleşme, çokkültürlülük, tüketim kültürü, popular kültür |
Dersin sorumlu öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) |
Antropoloji ve Sosyal Hizmet |
Dersin sorumlu öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) |
Tekrar |
Dersin sorumlu öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) |
Final |
Dersin sorumlu öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: |
Dersin içeriği sosyal ve kültürel antropoloji temel kuramlarıyla tanıştırmayı amaçlamaktadır. Bu kuramların ele aldığı belli başlı kavram ve temalara genel bir bakış sağlamaktadır. Bunlar arasında kültürlenme, adaptasyon, siyasi örgütlenme, din, totem, tabu ve takas sistemleri gibi alt başlıklar bulunmaktadır. Dönem sonunda, öğrenciler, disiplinin temel unsuru olan "kültür" kavramının farklı tanımları üzerinden karşılaştırmalı bilgiye sahip olacaklardır. |
Diğer Kaynaklar: |
Bates, Daniel. 2009. Yirminci Yüzyılda Kültürel Antropoloji: İnsanın Doğadaki Yeri. Durkheim, Emile. 1895. Sosyolojik Metodun Kuralları. Geertz, Clifford. 1973. Kültürlerin Yorumlanması. Haviland, William vd. 2006. Kültürel Antropoloji. Mauss, Marcel. 1960. Sosyoloji ve Antropoloji. Özbudun, Sibel vd. 2012. Antropoloji: Kuramlar Kuramcılar. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
3) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
4) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
5) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
8) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
9) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
11) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|