Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İstatistik ve Biyoistatistige Giriş, Veri ve Ölçek Türleri
|
- |
1) |
Bağımlı Gruplarda Hipotez testleri, Parametrik ve parametrik olmayan Karşılığı |
- |
2) |
Verilerin Sınıflandırması; Frekans Dağılımları ve Tanımlayıcı Ölçüler, Ortalama, Ortanca, Tepe,Değeri, Çeyrek ve Yüzdelikler, Standart Sapma ve Varyans, Değişim Katsayısı, Standart Hata |
|
3) |
Bilimsel Araştırma ve Veri Toplama Yöntemleri |
- |
4) |
Tablo ve grafikler |
- |
5) |
normallik testleri ve grafikler |
- |
6) |
Örneklem Dağılımları; Parametre Tahmini ve Güven Aralığı Örnekleme Yöntemleri |
- |
7) |
ara sinav |
-- |
8) |
ornekleme yontemleri |
- |
9) |
ornekleme yontemleri |
- |
10) |
orneklem buyuklugu hesaplama, hipotez testleri
|
- |
11) |
Grupların bağımlı ya da bağımsız olması, test çeşitleri ve özellikleri, İstatistiksel karar, uygun test seçimi |
- |
12) |
Bağımlı Gruplarda Hipotez testleri, Parametrik ve parametrik olmayan Karşılığı |
- |
13) |
Bağımsız Gruplarda Ortalamalar Arasındaki Farkın Önemlilik Testi, Parametrik ve parametrik olmayan Karşılığı |
- |
14) |
korelasyon ve regresyon analizleri |
- |
15) |
final sinavi |
- |
15) |
final sinavi |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
Prof.Dr.Reha Alpar, Spor, Sağlık ve Eğitim Bilimlerinden Örneklerle UYGULAMALI
İSTATİSTİK ve GEÇERLİK-GÜVENİRLİK? Detay Yayıncılık, Ankara 2010.
Jerrold h. Zar. Biostatistical Analysis forth edition, Prentice-Hall, Inc.1999.
Prof. Dr. Kazım Özdamar, ?Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi I?, Anadolu Üniversitesi Fen Fakültesi Yayını, 1997.
Prof. Dr. Kazım Özdamar, ?SPSS ile Biyoistatistik?, Kaan Kitapevi, 1999. |
Diğer Kaynaklar: |
Prof.Dr.Reha Alpar, Spor, Sağlık ve Eğitim Bilimlerinden Örneklerle UYGULAMALI
İSTATİSTİK ve GEÇERLİK-GÜVENİRLİK? Detay Yayıncılık, Ankara 2010.
Jerrold h. Zar. Biostatistical Analysis forth edition, Prentice-Hall, Inc.1999.
Prof. Dr. Kazım Özdamar, ?Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi I?, Anadolu Üniversitesi Fen Fakültesi Yayını, 1997.
Prof. Dr. Kazım Özdamar, ?SPSS ile Biyoistatistik?, Kaan Kitapevi, 1999. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
|
2) |
Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar. |
|
3) |
Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
5) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
6) |
Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. |
|
7) |
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. |
|
8) |
Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. |
|
9) |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
|
10) |
Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
|