İnsan Kaynakları Yönetimi (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | İKY506 | ||||||||
Ders İsmi: | Eğitim ve Geliştirme | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi BEYNAZ UYSAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi SEMİHA FÜSUN AKDAĞ Dr.Öğr.Üyesi BEYNAZ UYSAL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, eğitim ve geliştirme alanındaki önemli kavramları, teorileri ve yaklaşımları tanıtmak; eğitim ve geliştirmenin önemini anlatmak, kurumlardaki uygulamaları tanıtmak, eğitim ve geliştirme çalışmalarına ilişkin uygulamalarda yer alabilme becerilerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin amacı, eğitim ve geliştirme alanındaki önemli kavramları, teorileri ve yaklaşımları tanıtmak; eğitim ve geliştirmenin önemini anlatmak, kurumlardaki uygulamaları tanıtmak, eğitim ve geliştirme çalışmalarına ilişkin uygulamalarda yer alabilme becerilerini kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders izlencesi; Eğitim ve geliştirmenin önemi | Yok |
2) | Eğitim ve Geliştirmede Temel Esaslar ve Temel Kavramlar | Konunun ders öncesinde okunması |
3) | Eğitim ve Geliştirmenin Stratejik Yönü | Konunun ders öncesinde okunması |
4) | Öğrenme ve öğrenme teorilerini | Konunun ders öncesinde okunması |
5) | Yetişkinlerde öğrenme | Konunun ders öncesinde okunması |
6) | Eğitim ihtiyaç analizi | Konunun ders öncesinde okunması |
7) | Eğitim programının hazırlanması ve uygulanması | Konunun ders öncesinde okunması |
8) | Eğitim yöntemleri | Konunun ders öncesinde okunması |
9) | E-öğrenme; Kendi kendine öğrenme | Konunun dersten önce okunması |
10) | Eğitimin değerlendirmesi; Eğitimde koçluk ve mentorluk | Konunun ders öncesinde okunması |
11) | Eğitimde akış; Eğitimin transferi | Konunun ders öncesinde okunması |
12) | Öğrenen örgütler; Zihin haritaları | Konunun dersten önce okunması |
13) | Ululararası eğitim ve geliştirme | Konunun ders öncesinde okunması |
14) | Eğitim ve geliştirmenin geleceği; Genel dönem değerlendirmesi | Konunun ders öncesinde okunması |
Ders Notları / Kitaplar: | Sadullah, Ö., Uyargil, C., Acar, A.C., Özçelik, A.O., Dündar, G., Ataay, İ.D., Adal, Z., Tüzüner, L., İnsan Kaynakları Yönetimi, 7. Baskı, İstanbul: Beta Yayıncılık, 2015. ISBN: 9786053779018 Fuat Man, İnsan Kaynakları Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme. Sakarya: Sakarya Yayıncılık, 3. Basım, 2019. |
Diğer Kaynaklar: | Elaine Biech, ASTD Eğitim ve Gelişim El Kitabı, İstanbul: Tegep Yayınları, 2020. Erica J. Keeps, Harold D. Stolovitch, Anlatmak Eğitim Değildir, İstanbul: Tegep Yayınları, 2017. İsmet Barutçugil, Eğiticinin Eğitimi, İstanbul, Kariyer Yayıncılık, 2002. İşletmelerde Eğitim ve Geliştirme, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2501 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1472. (https://ets.anadolu.edu.tr/storage/nfs/IKY205U/ebook/IKY205U-12V1S1-8-0-1-SV1-ebook.pdf). Raymond A. Noe, Employee Training and Development, McGraw-Hill Irwin, 2008. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, insan kaynakları yönetimi alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | ||||||||
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek | ||||||||
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve insan kaynakları yönetimi alanında bunları uygulayabilmek | ||||||||
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve insan kaynakları yönetimiyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek | ||||||||
5) İnsan kaynakları yönetimi sistemlerini en başından kurabilmek ya da mevcut sistemleri geliştirebilmek için gerekli teorik, bilimsel ve en iyi uygulamalar konusunda gerekli bilgiye sahip olmak | ||||||||
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek | ||||||||
7) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek | ||||||||
8) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek | ||||||||
9) İnsan kaynakları yönetimi ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini insan kaynakları yönetimi alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, insan kaynakları yönetimi alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | 4 |
2) | İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek | 3 |
3) | Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve insan kaynakları yönetimi alanında bunları uygulayabilmek | 4 |
4) | İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve insan kaynakları yönetimiyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek | 5 |
5) | İnsan kaynakları yönetimi sistemlerini en başından kurabilmek ya da mevcut sistemleri geliştirebilmek için gerekli teorik, bilimsel ve en iyi uygulamalar konusunda gerekli bilgiye sahip olmak | 5 |
6) | İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek | 4 |
7) | Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek | 4 |
8) | Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek | 4 |
9) | İnsan kaynakları yönetimi ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini insan kaynakları yönetimi alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek | 4 |
Anlatım | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Grup Projesi | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Sunum | 1 | % 15 |
Projeler | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 97 |
Sunum / Seminer | 14 | 14 |
Proje | 12 | 72 |
Final | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 245 |