İKY502 İşletmelerde Yönetim ve Organizasyonİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İnsan Kaynakları Yönetimi (YL) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İnsan Kaynakları Yönetimi (YL) (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: İKY502
Ders İsmi: İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi BEYNAZ UYSAL
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi BEYNAZ UYSAL
Dr.Öğr.Üyesi UĞUR TARIK ÖZKUT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, yönetim ve organizasyondaki temel kavramlar, modeller ve teoriler; yönetimsel düşüncenin evrimi; yönetimin planlama, organize etme, yönetme ve kontrol etme fonksiyonları; organizasyon yapısı ve tasarımı; organizasyonda iç sistemler; organizasyon ve çevresi; organizasyon uyumu; organizasyon kültürü; organizasyon performansı; sosyal sorumluluk ve etik; yönetimsel karar verme; liderlik teorileri ve uygulamaları hakkında öğrencilere ışık tutmaktır.
Dersin İçeriği: İnsan kaynaklarında yönetim ve organizasyon

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Ders izleği • Yönetim ve Organizasyon dersinin önemi yok
1) • Ders izleği • Yönetim ve Organizasyon dersinin önemi yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Prof.Dr.Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları, 16. Baskı, 2015. ISBN: 6053334163
Diğer Kaynaklar: Prof.Dr.Tamer Koçel, İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınları, 16. Baskı, 2015. ISBN: 6053334163

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, insan kaynakları yönetimi alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve insan kaynakları yönetimi alanında bunları uygulayabilmek
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve insan kaynakları yönetimiyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek
5) İnsan kaynakları yönetimi sistemlerini en başından kurabilmek ya da mevcut sistemleri geliştirebilmek için gerekli teorik, bilimsel ve en iyi uygulamalar konusunda gerekli bilgiye sahip olmak
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek
7) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek
8) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek
9) İnsan kaynakları yönetimi ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini insan kaynakları yönetimi alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, insan kaynakları yönetimi alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek 4
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek 3
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve insan kaynakları yönetimi alanında bunları uygulayabilmek 3
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve insan kaynakları yönetimiyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek 4
5) İnsan kaynakları yönetimi sistemlerini en başından kurabilmek ya da mevcut sistemleri geliştirebilmek için gerekli teorik, bilimsel ve en iyi uygulamalar konusunda gerekli bilgiye sahip olmak 3
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek 4
7) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek 4
8) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek 4
9) İnsan kaynakları yönetimi ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini insan kaynakları yönetimi alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 15
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100