Dersin Amacı: |
Araştırma yönetme sürecine giriş; araştırmanın aşamaları; araştırma sorusu ve hipotezi belirleme; araştırma sorularını oluşturma; literatur taraması; araştırmada etik; kalitatif araştırma: kalitatif verinin temeli, örneklem, veri toplama teknikleri; kalitatif veriyi yorumlama: kalitatif veri analiz yöntemleri, kodlama, tema geliştirme; kantitatif araştırma: kantitatif araştırmanın temeli, veri toplama ve analiz teknikleri, örneklem, ; veri toplama araçları; uygulamalı istatistik; bağımlı ve bağımsız değişkenleri belirleme; güven aralığı; tanımlayıcı istatistik; çıkarımsal istatistik: veriden çıkarım yapma, modelleme varsayımları, veri analizi; regresyon analizi; SPSS uygulaması; APA yazım kuralları, araştırma taksonomisi, araştırma projesi sunumu. |
Dersin İçeriği: |
Araştırma yönetme sürecine giriş; araştırmanın aşamaları; araştırma sorusu ve hipotezi belirleme; araştırma sorularını oluşturma; literatur taraması; araştırmada etik; kalitatif araştırma: kalitatif verinin temeli, örneklem, veri toplama teknikleri; kalitatif veriyi yorumlama: kalitatif veri analiz yöntemleri, kodlama, tema geliştirme; kantitatif araştırma: kantitatif araştırmanın temeli, veri toplama ve analiz teknikleri, örneklem, ; veri toplama araçları; uygulamalı istatistik; bağımlı ve bağımsız değişkenleri belirleme; güven aralığı; tanımlayıcı istatistik; çıkarımsal istatistik: veriden çıkarım yapma, modelleme varsayımları, veri analizi; regresyon analizi; SPSS uygulaması; APA yazım kuralları, araştırma taksonomisi, araştırma projesi sunumu. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersin içeriğinin anlatımı.
• Araştırma yönetme sürecine giriş.
• Araştırmanın aşamaları.
• Ders izleği.
• Araştırma yönetme sürecine giriş.
• Araştırmanın aşamaları.
|
Yok |
2) |
• Araştırma sorusu ve hipotezi belirleme.
• Araştırma sorularını oluşturma.
• Araştırma sorusu ve hipotezi belirleme.
• Araştırma sorularını oluşturma.
|
Yok |
3) |
• Literatur taraması.
• Araştırmada etik.
• Literatur taraması.
• Araştırmada etik.
|
Yok |
4) |
• Kalitatif araştırma: kalitatif verinin temeli, örneklem, veri toplama teknikleri.
• Kalitatif araştırma: kalitatif verinin temeli, örneklem, veri toplama teknikleri.
|
Yok |
5) |
• Kalitatif veriyi yorumlama: kalitatif veri analiz yöntemleri.
• Kalitatif veriyi yorumlama: kalitatif veri analiz yöntemleri.
|
Yok |
6) |
• Kalitatif veriyi yorumlama: kalitatif veri analiz yöntemleri, kodlama, tema geliştirme. |
Yok |
7) |
Ara sınav |
Yok |
8) |
• Kantitatif araştırma: kantitatif araştırmanın temeli, veri toplama ve analiz teknikleri, örneklem, veri toplama araçları. |
Yok |
9) |
• Uygulamalı istatistik: bağımlı ve bağımsız değişkenleri belirleme, güven aralığı |
Yok |
10) |
• Tanımlayıcı istatistik. |
Yok |
11) |
• Tanımlayıcı istatistik; çıkarımsal istatistik: veriden çıkarım yapma, modelleme varsayımları, veri analizi. |
Yok |
12) |
• SPSS uygulaması. |
Yok |
13) |
• APA yazım kuralları.
• Araştırma taksonomisi.
• Araştırma projesi sunumu.
|
Yok |
14) |
• Araştırma projesi sunumu. |
Yok |
15) |
Final Sınavı |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
3) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
4) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
5) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
6) |
Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|
7) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
8) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
9) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
|
11) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
|
12) |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
13) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
14) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
|
15) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
16) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
17) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. |
|
18) |
Teknik resim kullanarak iletişim kurar. |
|
19) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
20) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
|
21) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|
22) |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
|
23) |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. |
|