Turizm ve Otel İşletmeciliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | BBA304 | ||||||||
Ders İsmi: | Leadership and Change Management | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi BEYNAZ UYSAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı liderliğin tanımı; liderlikte özellikler, davranışsal ve durumsallık teorileri; modern ve güncel liderlik yaklaşımları; liderlik süreçlerine kültür ve duygusal unsurların etkisi; değişimin yönetimi ve değişimde liderlerin rolü; örgütsel değişime neden olan ve değişimi engelleyen faktörler; değişim modelleri ve örgütsel değişimin temel aşamalar; örgütsel değişimde kullanılan teknikler ile ilgili konularda öğrencilere temel bilgiler kazandırmak ve bu konularda analiz yapma becerisini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği: | Liderliğin tanımı ve kavramsal çerçevesi; kültürün liderlikte rolü ve önemi; liderlikte duygular ve duygusal zeka; özellikler, davranışsal ve durumsal liderlik teorileri; karizmatik, dönüşümcü, hizmetkar, kendi kendine, sürdürülebilir liderlik gibi modern ve güncel liderlik türleri; örgütlerde değişim ihtiyacı ve değişime direnç; planlı ve plansız değişim; değişim modelleri, değişimde kullanılan teknikler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders İçeriğinin Tanımı ve Derse Giriş | yok |
2) | Liderliğe Giriş (Liderliğin Tanımı ve Önemi) | Ders içeriğini inceler, İlgili kısmı okur. |
3) | Liderliğe Giriş (Farklı Liderlik Yaklaşımları ve Liderlikte Güç) | İlgili kısmı okur. |
4) | Liderlik ve Kültür | İlgili kısmı okur. |
5) | Liderlikte Duygu ve Duygusal Zeka | İlgili kısmı okur. |
6) | Modern Liderliğin Temeli - Liderlikte Özellikler Teorileri ve Davranışsal Teoriler | İlgili kısmı okur. |
7) | Modern Liderliğin Temeli - Liderlikte Durumsallık Yaklaşımı | İlgili kısmı okur. |
8) | Vize Sınavı | Vize sınavı için çalışır. |
9) | Karizmatik liderlik, Dönüşümcü ve Etkileşimci Liderlik | İlgili konuyu okur. |
10) | Değer Temelli Liderlik Tarzları (Hizmetkar ve Otantik Liderlik); Liderlikte Güçlü Yönleri Temel Alan Liderlik Tarzları | İlgili konuyu okur. |
11) | Liderlikte Etik ve Etik Liderlik; Çeşitlilik, Kapsayıcılık ve Kapsayıcı Liderlik | İlgili kısmı okur. |
12) | Diğer Çağdaş Liderlik Tarzları (Yıkıcı, Kendi Kendine, Kollektif ve Sürdürülebilir Liderlik) | İlgili kısmı okur. |
13) | Değişim Yönetimi (Değişim İhtiyacı ve Değişime Direnç) | İlgili kısmı okur. |
14) | Değişim Yönetimi (Değişim Modelleri, Değişimde Kullanılan Teknikler, Kriz Yönetimi) | İlgili konuyu okur. |
15) | Final Sınavı | Final sınavına çalışır. |
Ders Notları / Kitaplar: | Northouse, P. G. (2024). Introduction to leadership: Concepts and practice (6th ed.). SAGE. ISBN-13: 978-1071884928 Nahavandi, A. (2015). The art and science of leadership (7th ed.). Pearson. ISBN: 978-1-292-06018-7 |
Diğer Kaynaklar: | Northouse, P. G. (2024). Introduction to leadership: Concepts and practice (6th ed.). Sage. ISBN-13:978-1071884928 Nahavandi, A. (2015). The art and science of leadership (7th ed.). Pearson. ISBN:978-1-292-06018-7 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
4 |
2 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Turizm ve otel işletmeciliği ile ilgili olgu, kavram ve ilkeleri öğrenmek | ||||||||
2) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olmak | ||||||||
3) Turizm ve seyahat sektörüne yönelik analitik değerlendirmeler yapabilmek | ||||||||
4) Türkiye’de turizm sektörü ile ilgili uygulanan temel kanun ve mevzuatları, mesleki standartları öğrenmek -Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereç ve teknolojileri tanımak kullanmak, etik değerlere bağlı kalmak, doğal çevreyi korumak | ||||||||
5) Turizm sektöründe verimli bir şekilde takım çalışması yapabilmek | ||||||||
6) Türkiye ve dünyadaki önemli turistik destinasyonların özelliklerini öğrenerek bu bilgiyi turizm sektöründe uygulamak | ||||||||
7) Konaklama kuruluşlarındaki departmanları organize edebilmek, koordinasyonu sağlayabilmek ve geliştirebilmek | ||||||||
8) Konaklama ve yiyecek içecek işletmelerinde uygulanan satış teknikleri ve gelir yönetimi uygulamalarını tanımlayabilmek ve geliştirebilmek | ||||||||
9) Yiyecek içecek ve konaklama işletmelerinde profesyonel çalışma tekniklerini uygulayabilme becerisi gösterebilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Turizm ve otel işletmeciliği ile ilgili olgu, kavram ve ilkeleri öğrenmek | 4 |
2) | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olmak | 3 |
3) | Turizm ve seyahat sektörüne yönelik analitik değerlendirmeler yapabilmek | 3 |
4) | Türkiye’de turizm sektörü ile ilgili uygulanan temel kanun ve mevzuatları, mesleki standartları öğrenmek -Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereç ve teknolojileri tanımak kullanmak, etik değerlere bağlı kalmak, doğal çevreyi korumak | 2 |
5) | Turizm sektöründe verimli bir şekilde takım çalışması yapabilmek | 4 |
6) | Türkiye ve dünyadaki önemli turistik destinasyonların özelliklerini öğrenerek bu bilgiyi turizm sektöründe uygulamak | |
7) | Konaklama kuruluşlarındaki departmanları organize edebilmek, koordinasyonu sağlayabilmek ve geliştirebilmek | 3 |
8) | Konaklama ve yiyecek içecek işletmelerinde uygulanan satış teknikleri ve gelir yönetimi uygulamalarını tanımlayabilmek ve geliştirebilmek | |
9) | Yiyecek içecek ve konaklama işletmelerinde profesyonel çalışma tekniklerini uygulayabilme becerisi gösterebilmek | 4 |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Problem Çözme | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 43 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 90 |
Sunum / Seminer | 13 | 39 |
Ödevler | 14 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 188 |