Geomatik Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | BBA320 | ||||||||
Ders İsmi: | Idea Generation | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SİBEL ÖZDEMİR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Ar.Gör. ATEŞ EROL Dr.Öğr.Üyesi SİBEL ÖZDEMİR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Erken faz girişimcilik aktiviteleri, yaratıcılık, tasarımcı düşünme, inovasyon yönetimi, ayaklanma safhası, değer yaratmak, iş fikrini tanımlamak, iş fikri geliştirme süreci, iş fikrinin sunumu, müşteri memnuniyeti ve ödemeye yatkınlık, fizibilite prosedürleri ve teknikleri. |
Dersin İçeriği: | Girişimci aktivitelerinin ilk aşamaları; yaratıcılık; tasarım düşüncesi; yenilik yönetimi; başlangıç aşaması; değer yaratma; iş fikri tanımlama; iş fikri olgunlaştırma; iş fikri sunumu; müşteri takdiri ve ödeme isteği; teknik ve prosedürel fizibilite. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Dersin tanıtılması • Beklentilerin açıklanması • İş Fikri projesinin nasıl hazırlanacağının gösterilmesi • Proje gruplarına karar verilmesi | |
2) | • Yaratıcılık kavramının açıklanması • Yaratıcılık&İnovasyon farkının tartışılması • Yaratıcılık, inovasyon ve icat arasındaki farkların belirtilmesi • Küresel dönüşüm, rekabet ve teknolojik gelişimlerin açıklanması | Ders içeriği üzerine değerlendirme Ders içeriği ve materyaller konusunda bilgi sahibi olmak adına öğrencilerin öğrenci sistemine giriş yapmaları |
3) | • Yaratıcılık sürecinin tanımlanması • Yaratıcılığı ve yaratıcılığın etikle ilişkisini engelleyen faktörlerin belirlenmesi • Yaratıcı iş fikirlerinin belirtilmesi • Bireysel yaratıcılığın ve grup yaratıcılığının tanımlanması | Ödev: Bir milyar dolarınız olsaydı ne yapardınız? |
4) | • Yaratıcı düşünme tekniklerinin sıralanması ve açıklanması • Yöntemler arasındaki farkların şekillendirilmesi • Düşüncenin değer farklılıkları • Bu yöntemleri kullanarak girişimci fikir türlerinin nasıl geliştirileceğinin tanımlanması | Bireysel çalışma: Web araştırma: Yaratıcı fikirlere örnekler bulunuz. |
5) | • Eleştirel düşünmenin açıklanması • Eleştirel düşünme yaklaşımlarının açıklanması • Eleştirel düşünme yaklaşımlarının yeni girişimlerde kullanılması | |
6) | • Fikir toplama süreçlerinin ve yöntemlerinin açıklanması • Toplama yöntemlerinin avantajları ve dezavantajları • Fikir toplama faktörlerine etki eden önemli etkenler | |
7) | • VİZE • Fikre 8 boyutlu yaklaşımın açıklanması (8D) | |
8) | • Yeni girişim fırsatlarının değerlendirilmesi • Timmon modelinin açıklanması • Nasıl efektif kısa konuşmalar yapılır ? | |
9) | • İş fikirlerinde talep yaratımının test edilmesi • İnovasyonların başarıyla ticarileşmesini sağlayacak uygun iş modelinin seçiminin önemi • Ticarileşme süreci prensiplerinin tanıtılması | |
10) | • İş fikri geliştirme nedir • ‘Fikirlerin geliştirilmesi’ kültürü nasıl tanımlanır | |
11) | • Fikri hakların açıklanması • Ulusal ve uluslararası fikri haklar mülkiyetinin tanımlanması • Fikri haklar mülkiyetinin sicile işlenmesi nasıl olur • Fıtri fikri haklar mülkiyeti • Lisanslanmanın tanımlanması | |
12) | • Beraber oluşturma teorisi hakkında bilgilendirme • Paydaşlarla beraber yaratmanın motivasyon kaynaklarının açıklanması • Örgüt dışı düşünme nedir yararları • DART modelinin şekillendirilmesi | |
13) | • İş planı sunumları | |
14) | • İş planı sunumları | |
15) | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Steve Blank and Bob Dorf. The Startup’s Owner Manual. The Step-by-Step Guide for Building a Great Company, K&S Ranch, Inc. Publishers, 2012. Alexander Osterwald and Yves Pigneur. Business Model Generation. John Wiley & Sons, Inc., 2010. |
Diğer Kaynaklar: | Ries, E. (2011) The Lean Startup: How Constant Innovation Creates Radically Successful Businesses, Portfolio Penguin. ISBN-10: 0670921602 ISBN-13: 978-0670921607. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | ||||||||||
2) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
3) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||||||
4) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | ||||||||||
5) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
7) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
8) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
9) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
11) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | |
2) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
3) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | |
4) | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | |
5) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
8) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
9) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
10) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
11) | Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 15 |
Sunum | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 57 |
Sunum / Seminer | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 7 |
Final | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü | 162 |