Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersi öğrencilere tanıtmak
• Konunun çevreyi tanımlayın
• Tüm dersin konuları listele
• Çeşitli banka yönetim teknikleri tanımlayabilir
• Banka yönetiminin rollerini açıklamak
• Müfredat
• Ders Anahatlarını,
• Ara dönem sunumlar için anahtar noktaları vermek
• Bankacılık hukukunun gücünü açıklayabilecektir.
• Kurumsal Yönetimin işlevleri hakkında kısa bilgi |
|
2) |
• Bir bankadaki fonksiyonların tanımları
• Yönetim Kurulunun ve Yönetim Kurullarının Rolünü Açıklayınız
• Genel Kurul yetkilerinin Yönetim Kurulu ile Yönetim Kurulu arasındaki farkları karşılaştırın
• Üst Düzey Yönetimin sorumluluklarını açıklamak
• Faaliyet Alanları
• Bankacılık Kanununa Giriş
• Madde 3, 4 ve 22 - 28 |
Müfredat detaylarını gözden geçirilmesi
Ödev: Birinci sınıf oturumunda amaç, işlevler ve bankacılık hukuku kurumsal yönetim bölümü için okunan ödev |
3) |
• Kurumsal Yönetim'in Anlaşılması
• nitelikleri üzerine tartışma:
• Yönetim Kurulu,
• CEO,
• Genel Müdür Yardımcısı ve
• Denetim komitesi
• Çeşitli ticari bankaların yapısı hakkında tartışma
• Kurumsal Yönetim (Akbank, İş Bankası, HSBC) perspektifinde, |
Ödev: Bir bankanın kurumsal yönetimini sonraki sınıf oturumunda okumak için bilgileri yenileyin
Denetim Komitesinin oluşum ve sorumluluklarını incelemek |
4) |
• Banka Organizasyon Şeması
• Bir bankanın organizasyon şemasının bileşenlerini tanımlamak ve işlevlerini
bankacılıkta tanımlamak
• Bankacılar için Etik Kurallarını açıklayın
• İşlevsel iş tanımları
- CEO
- Genel Müdür Yardımcısı
- Grup Başkanları, Bölüm Müdürleri
- Alt Başlıklar
- Merkez Organizasyon Şeması
- Şube Ağı Örgütü
- Organizasyon yapısında etik hiyerarşi |
Ödev: Bir sonraki sınıf oturumunda okunan ödüller (Bankacılar için Etik Kuralları) |
5) |
• Banka Yönetiminin Finansal Boyutlarını Tanımlayınız
• CAMELS yaklaşımının temelleri - I
- Sermaye Yükümlülüğü
- Varlık Kalitesi
- Yönetim
- Kazanç Oranı
- Likidite
• Özkaynak ve Sermayenin Yönetimi
• Sermaye Yeterliliği İhtiyacı
• Sermaye Yeterliliğinin Hesaplanması
• Sermaye Yeterliliği Oranını Etkileyen Faktörler
• Yeterli sermaye tabanına nerede odaklanılacağı |
Ödev: Öğrenci sunumları için 12-13-14. Haftalık konular atanır |
6) |
• Banka Yönetiminin Finansal Boyutlarını Tanımlayınız
• CAMELS yaklaşımının temelleri - II
• Varlıkların Yönetimi ve Varlık Kalitesi Hususları
• İyi kalitede varlık nasıl hazırlanır
• Varlık kalitesini artırma yolları
• Varlıkların Menkul Kıymetleştirilmesi
• Varlıkların Tasfiye Edilmesi
• Kredi türleri ve kredi türü pozlamalar
• Kredi İşlemi Tartışmaları |
Ödev: Bir sonraki sınıftaki oturum için verilen okumalar
(Bir bankanın Varlık Kalitesini Yönetmek) |
7) |
• CAMELS yaklaşımının temelleri - III (Yönetim)
• Yönetimin Önemli Boyutlarını Tanımlayın
• Yönetim için Düzenleyici Gereklilikler,
• İş tanımları
• Yönetim Beyanatları
• Bir bankanın Yetkili İmza Listesi
• Bir bankadaki Yönetim Komiteleri |
Ödev: Bir sonraki sınıftaki oturum için verilen okumalar
(Yönetim) |
8) |
• Banka Yönetiminin Finansal Boyutlarını Tanımlayınız
• CAMELS yaklaşımının temelleri - IV (Kazanç Oranı)
• Bankalar nereye kâr sağlıyor
• Faiz geliri süreci
• ROA, ROE kavramları
• Bir bankanın gelirlerini yönetmek
• Bir bankadaki Giderlerin Gözden Geçirilmesi
• Gelir Üretimi Analizi
• Karlılık Analizi
• Performans analizi için önemli oranlar |
Ödev: Bir sonraki sınıftaki oturum için verilen okumalar
(Kazanç Oranı) |
9) |
• Banka Yönetiminin Finansal Boyutlarını Tanımlayınız
• CAMELS yaklaşımının temelleri - V (Likidite)
• Bir Bankanın Likidite Yönetimi
• Nakit Akışı Tablosu
• Varlık ve yükümlülükleri vade dilimlerine göre ayırın
• Maksimum nakit çıkış analizi
• Maksimum nakit çıkışı için Senaryo Analizi
• İyi kalitede likit varlıkların belirlenmesi |
Ödev: Bir sonraki oturum için verilen okuma (Likidite) |
10) |
• Banka Yönetiminin Finansal Boyutlarını Tanımlayınız
• CAMELS yaklaşımının temelleri - VI (Hassasiyet)
• Banka yönetiminde bir bankanın duyarlılık analizi
• Faiz Oranındaki Dalgalanmalara Karşı Stres Testi
• Döviz Kurundaki dalgalanmaların stres testi
• Döviz Pozisyonu Analizi
• Pozisyonun hedging stratejisi
• Finansal Piyasalar Riskinden Korunma Enstrümanlarını Açıklamak
• Forvetler
• Vadeli
• Seçenekler
• Swap
• Yapılandırılmış Türevler |
Ödev: Sonraki sınıfa ayrılmış okuma (Duyarlılık) |
11) |
• Banka yönetiminde diğer riskleri yönetmenin yollarını açıklayın
• Risk yönetimi için düzenleyici taban
• Piyasa Riski,
• Operasyonel Riskler
• Kredi riski
• Operasyonel riskte etik standartların rolü
• Piyasa Riski Yönetimi,
• Piyasa riskiyle karşı karşıya kalabilecek kalemlerin tespiti
• Piyasa riski formlarının detaylı analizi
• Kredi riski
• Kredi Riski Yönetimi Yönetmeliği
• Kredilerin Hazırlanması ve İzlenmesi
• Operasyonel Riskler
• Etik standartlar |
Ödev: Bir sonraki sınıftaki oturum için verilen okumalar
(Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu Sermaye Yeterliliği Yönetmeliği Risk Hesaplama Bölümü)
|
12) |
• Öğrenci Sunumları - I
• Kendi bankasını kurma
Sınıf Sunumu |
Ödev: Bir sonraki sınıftaki oturum için verilen okumalar |
13) |
• Öğrenci Sunumları - II
• Kendi bankasını kurma |
Yok |
14) |
• Öğrenci Sunumları - III
• Kendi bankasını kurma |
Yok |
15) |
• Öğrencileri bir final sınavına göre değerlendirmek
• Dönem boyunca incelenen bölümlerden anlayış düzeylerini değerlendirmek
• Bankacılık Kanunu maddelerini öğrenecek olursa değerlendirme
• Banka Yönetim Kurallarına ilişkin anlayışlarının değerlendirilmesi
• Bankacılık riskleri hakkında bilgi sahibi olursa değerlendirme |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
1) |
Mezunlar, dil çiftleri arasında, iş yaşamında var olan ihtiyaçlara göre en az bir uzmanlık alanında yazılı ve sözlü çeviri yapabilir. |
|
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
2) |
Mezunlar, yazılı ve sözlü çeviri becerisi kazandıracak düzeyde A, B ve C dili kategorilerinde çok dillilik becerisine sahiptir (A dili en az C1; B Dili en az B1; C Dil(ler)i en az A2). |
|
3) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|
3) |
Mezunlar A, B ve C dillerinin konuşulduğu kültürlerdeki düşünsel ve kültürel gelenek konusunda bilgi edinir ve bu kültürlere özgü davranış ve tutumlar konusunda farkındalığa sahiptir. |
|
4) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
|
4) |
Mezunlar, A, B ve C dillerinde üretilmiş yazılı ve sözlü metinleri çeviribilimsel yaklaşımla çözümler, yorumlar ve bu metinleri A veya B diline çevirir. |
|
5) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
5) |
Mezunlar, çeviri uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanır; alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve donanım bilgisiyle birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
6) |
Mezunlar, çeviribilim alanında lisansüstü çalışmalara başlayabilecek düzeyde kuramsal ve yöntemsel yaklaşımlar konusunda bilgi sahibidir. |
|
6) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
7) |
Mezunlar, çevirmenlik mesleğinin eğitim, öğretim, mesleki örgütlenme ve etik sorunlarının irdelenmesi; özellikle çeviri ihtiyacının doğduğu farklı alanlarda bu sorunlara toplumsal ve bilimsel bakış doğrultusunda çözüm önerilerinin üretilmeye çalışılması konularında bilgi sahibidir. |
|
8) |
Mezunlar, takım çalışması yapabilir, eleştirel düşünebilir ve yaşam boyu öğrenme davranışı edinir. |
|