Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders izlencesi
• Uluslararası Finansın önemi
• Uluslararası finansal yönetimin hedefleri
• Dünya ekonomisinin küreselleşmesi
• Çok uluslu şirketlerin değerlendirilmesi ve etik standartların tartışılması
|
Ders izlencesinin okunması
Seyidoğlu(2013), Bölüm 1’in okunması |
2) |
• Şirketlerin çok uluslu şirket haline gelme aşamalarının belirlenmesi
• Çok uluslu şirket olmanın avantajlarının uluslararası çeşitlendirmeyi de içerecek şekilde belirlenmesi
• Finansal ekonominin uluslararası finansal yönetimde öneminin tanımlanması
• Karşılaştırmalı üstünlük teorisinin açıklanması
• Firmaların neden çok uluslu olduklarının tartışılması
• Karşılaştırmalı üstünlük teorisi
• Global finansal yönetimin farklılıkları
• Küreselleşme süreçleri
|
Seyidoğlu(2013), Bölüm 4’ün okunması.
Bölüm sonundaki araştırma sorularının cevaplandırılıp sınıfta tartışmak üzere hazırlanılması.
|
3) |
• Döviz Piyasasının Yapısı ve İşlevleri
• Döviz piyasasının işlemcileri
• Spot kur kotasyonu
• Alış-satış kur marjı
• Spot döviz işlemleri
• Çapraz kurların alternativf ifadeleri
|
Seyidoğlu(2013), Bölüm 4’ün okunması.
Bölüm sonundaki araştırma sorularının cevaplandırılıp sınıfta tartışmak üzere hazırlanılması.
|
4) |
• Üçgen (Üç uçlu) arbitraj
• Spot market mikroyapısı
• Forward kur kotasyonu
• Uzun ve kısa forward pozisyonlar
• Forward çapraz kurlar
• Swap işlemleri
• Forward primi
|
Seyidoğlu(2013), Bölüm 6’nın okunması.
Bölüm sonundaki araştırma sorularının cevaplandırılıp sınıfta tartışmak üzere hazırlanılması.
|
5) |
• Faiz oranı paritesi ve tek fiyat kanunu
• Satınalma gücü paritesi
• Fisher etkisi
• Uluslararası Fisher etkisi
|
Seyidoğlu(2013), Bölüm 5’in okunması.
Bölüm sonundaki araştırma sorularının cevaplandırılıp sınıfta tartışmak üzere hazırlanılması.
Quiz için hazırlanılması.
|
6) |
• Faiz oranı paritesi
• Garantili faiz oranı arbitrajı
• Faiz oranı paritesi ve döviz kuru belirlenmesi
• Faiz oranı paritesinden sapma nedenleri
• Döviz kurlarının tahmini
• Etkin piyasa yaklaşımı
• Temel analiz yaklaşımı
• Teknik analiz yaklaşımı
• Tahmin yöntemlerinin performansı
• Quiz
|
Seyidoğlu(2013), Bölüm 7’nin okunması.
Bölüm sonundaki araştırma sorularının cevaplandırılıp sınıfta tartışmak üzere hazırlanılması.
Vize sınavına hazırlanılması.
|
7) |
Vize Sınavı |
Yok |
8) |
• Vadeli işlem sözleşmelerinin özellikleri
• Döviz vadeli işlem piyasaları
• Döviz vadeli işlem sözleşmelerinin özellikleri
• Döviz vadeli işlem ve forward sözleşmeleri arasındaki benzerlikler ve farklılıklar
• Futures Contracts: Some Preliminaries
|
Seyidoğlu(2013), Bölüm 8’in okunması.
Bölüm sonundaki araştırma sorularının cevaplandırılıp sınıfta tartışmak üzere hazırlanılması.
|
9) |
• Opsiyonlar ile ilgili terminoloji
• Döviz opsion piyasaları
• Döviz opsiyonlarının kotasyonu ve fiyatları
• Opsiyon işlemleriinde risk ve getiri
• Opsiyonun değeri ve fiyatlandırılması
|
Seyidoğlu(2013), Bölüm 9’un okunması.
Bölüm sonundaki araştırma sorularının cevaplandırılıp sınıfta tartışmak üzere hazırlanılması.
Quiz için hazırlanılması.
|
10) |
• Faiz oranı riski
• Faiz oranı riskinin yönetilmesi
• Quiz |
Seyidoğlu(2013), Bölüm 10’un okunması.
Bölüm sonundaki araştırma sorularının cevaplandırılıp sınıfta tartışmak üzere hazırlanılması.
|
11) |
• Kur riskine açıklık türleri
• Forward piyasa ile korunma stratejisi
• Para piyasası ile korunma stratejisi
• Opsiyon piyasaları ile korunma stratejisi |
Seyidoğlu(2013), Bölüm 11’in okunması.
Bölüm sonundaki araştırma sorularının cevaplandırılıp sınıfta tartışmak üzere hazırlanılması. |
12) |
• Risk paylaşım anlaşmaları
• Farklı riskten korunma tekniklerinin kullanım maliyetlerinin belirlenmesi
• Faaliyet etkisinin tanımlanması ve işlem etkisinden farkının anlaşılması
• Belirli döviz kuru değişimi ve maliyet,gelir senaryolarında işlem etkisinin hesaplanması
• Döviz kuru değişimlerinin ekononmik sonuçlarıyla mücadele edebilmek için uygun olan pazarlama, üretim ve finansman stratejilerinin belirlenmesi
• Döviz kuru riskinin etki alanları
|
Seyidoğlu(2013) sayfa 285-316 bölüm 11’in okunması.
Bölüm sonundaki araştırma sorularının cevaplandırılıp sınıfta tartışmak üzere hazırlanılması.
|
13) |
• Muhasebe etkisinin tanımlanması
• Dört temel dönüştürme yönteminin tanımlanması
• Farklı yöntemlerle muhasebe etkisinin hesaplanması
• Muhasebe etkisinin yönetiminin anlaşılması
• Dönüştürme yöntemleri
• Dönüştürme etkisi ve ekonomik gerçek
• Muhasebe etkisinden korunma stratejisinin geliştirilmesi
|
Seyidoğlu(2013), Bölüm 3’ün okunması.
Bölüm sonundaki araştırma sorularının cevaplandırılıp sınıfta tartışmak üzere hazırlanılması.
|
14) |
• Ödemeler bilançosunun tanımı
• Ödemeler bilançosunun yapısı
• Ödemeler bilançosunun temel hesap grupları
• Ödemeler bilançosu dengesinin denkleşmesi |
Final sınavına hazırlanılması |
15) |
Final Sınavı |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
|
2) |
Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar. |
|
3) |
Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar. |
|
4) |
Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar. |
|
5) |
Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar. |
|
6) |
Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar. |
|
7) |
Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
|
8) |
Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar. |
|
9) |
Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek yetisi kazanırlar. |
|