Dersin Amacı: |
Bu ders siyaseti muhtemelen en popüler sanat dalı olan sinema üzerinden incelemeyi amaçlamaktadır. Ders, öğrencilere siyasetteki temel meseleleri, konseptleri ve ideolojileri anlatır ve bunların filmlerde ne şekilde yansıtıldığını, temsil edildiğini ve/veya eleştirildiğini göstermeye çalışır. Dönem boyunca üzerinden geçilecek konular şunlardır: soğuk savaş ve caydırıcılık, (anti) militarizm, (post) kolonyalizm, toplumsal cinsiyet siyaseti, kapitalizm, göç, çevresel güvenlik, etnik çatışma, toplumsal hareketler/direniş, faşizm/diktatörlük, totalitarizm ve ırkçılık. |
Dersin İçeriği: |
Siyaset ve Sinema İlişkisi; Filmlerdeki Siyaset; Sinemanın Siyaseti; Siyasi Düşünceleri Aktarma, Savunma ve Eleştirme Aracı Olarak Film; Eleştirel İçerik Analizi; Film ve Totaliteryanizm; Film ve Sömürgecilik; Anti-Sömürgecilik; Film ve Şiddet; Film ve Toplumsal Cinsiyet. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
|
|
1) |
• İzlencenin gözden geçirilmesi
• Ders programının tartışılması
• Dönem boyuncaki sorumlulukların ve değerlendirmenin anlatılması |
yok |
1) |
• Totaliteryanizmin öğretilmesi
• ‘The Lives of Others’ filmi
|
The Lives of Others filminin izlenmesi |
2) |
• Filmlerin ve sanatın değer yargılarından bağımsız olmadığını ve hepsinin bir (siyasi) görüş yansıttığının anlatılması
• Filmlerin toplumsal bir inşa olduğunun anlatılması
|
yok |
3) |
• Filmler bizle nasıl konuşur?
• Yönetmenler fikirlerini nasıl yansıtır? |
Yok |
4) |
• Soğuk Savaş ve Nükleer Caydırıcılığın anlatılması
• ‘Dr. Strangelove’ filmi |
Dr. Strangelove filminin izlenmesi |
5) |
• Militarizmin öğretilmesi
• ‘Full Metal Jacket’ filmi
|
Full Metal Jacket filminin izlenmesi |
6) |
• Etnik çatışmaların öğretilmesi
• ‘Sometimes in April’ filmi
|
Sometimes in April filminin izlenmesi |
7) |
• Göçün anlatılması
• ‘In This World’ belgeseli
|
In This World belgeselinin izlenmesi |
8) |
• Kapitalizmin öğretilmesi
• ‘There will be blood’ filmi
|
'There will be Blood' Filminin izlenmesi |
9) |
• Faşizm/Diktatörlüğün anlatılması
• ‘The Great Dictator’ filmi
|
The Great Dictator filminin izlenmesi |
10) |
• Totaliteryanizmin öğretilmesi
• ‘The Lives of Others’ filmi
|
The Lives of Others dersinin izlenmesi |
11) |
• Toplumsal hareketler ve direnişin kavramlarının öğretilmesi
• ‘Al Midan’ filmi
|
Al - Midan filminin izlenmesi |
12) |
• Toplumsal cinsiyet, kapitalizmin öğretilmesi ve ikisi arasındaki ilişkinin ortaya konması
• Dogville filmi
|
Dogville filminin izlenmesi |
13) |
• Öğrencilerin final sınavı ile değerlendirilmesi
• Final Sınavı
|
yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Başta havacılık olmak üzere tüm ulaştırma operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahiptir. |
|
2) |
Hava taşımacılığı/ lojistik ile ilgili güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
3) |
Hava taşımacılığı/lojistik dalları ile ilgili teknik konularda yeterli altyapıya sahiptir. |
|
4) |
Uluslararası ticaret ve işletme ile ilgili temel konularda yeterli hukuksal bilgi birikimine sahiptir. |
|
5) |
Havacılık işletmeleri yönetimi, lojistik, ulaştırma ve kendi alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleri için birlikte kullanır. |
|
6) |
Matematik, fen bilimleri ve ulaştırma alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme problemlerinin çözümleri için birlikte kullanır. |
|
7) |
Hava taşımacılığı/ lojistik alanı ile ilgili temel problemleri saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
|
8) |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
9) |
Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli temel uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır. |
|
10) |
Hava taşımacılığı/ lojistik konularında kapsamlı ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
|
11) |
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
|
12) |
Çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır ve sorumluluk alır. |
|
13) |
Alanında proje geliştirme çalışmaları planlar ve ilgili etkinlikleri yönetir. |
|
14) |
Hava taşımacılığı/ lojistik kapsamlı projelerde takım çalışmaları düzenler, planlar, yönlendirir. |
|
15) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle havayolu işletmeciliği, kara, deniz, hava ve demiryolu lojistiği ve ulaştırması kapsamlı konularda, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler, kendini sürekli yeniler. Alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. |
|
16) |
Gerek kuramsal gerek uygulamalı alanlarda havayolu işletmeciliği, ulusal ve uluslar arası taşımacılık ve lojistik çevrelerinde bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. |
|
17) |
Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır. |
|
18) |
Havacılık alanında uygulamaların ve çözümlerin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olarak ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurar |
|
19) |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirir. Düşünceleri yazılı ve sözlü olarak nicel ve nitel verilerle destekleyerek paylaşır. |
|
20) |
Havacılık işletmelerinin yönetimi, havacılıkta emniyet ve güvenlik konuları, hava hukuku, havaalanı uygulamaları, havacılığa özgü uygulamaların teknik yönleri konularında bilince sahiptir, |
|
21) |
Havacılık ilke ve değerlerinin farkındadır. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
|