Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı dijital pazarlama kavramını öğrencilere öğretmektir. Bu ders en büyük dijital platformlar olan mobil, sosyal medya, arama motorunu (ödemeli ve organic) içermektedir. Öğrenciler email, SMS text, ödemeli and organik arama, mobil (QR kodu, apps, lokal, coğrafik), WordPress, YouTube, Pinterest, Linkedin, Facebook ve Twitter’ı nasıl daha etkili kullanabileceklerini öğreneceklerdir. Öğrenciler Google Adwords kullanarak ödemeli arama reklam kampanyasını nasıl oluşturup yöneteceklerini öğreneceklerdir. |
Dersin İçeriği: |
Kanal planlama; e-posta pazarlama; dijital ekran; sosyal medya; organik arama; ödemeli arama; içerik pazarlaması; dijital pazarlama analitiği ve yatırım geri dönüşü; dijital kampanyalar; web sayfası; mobil pazarlama; dijital platformlarda strateji yaratma. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersin amaçlarına giriş yapılması.
• Dijital medya ve bloglara üyeliklerin anlatımı .
• Dijital ortamda bölümlendirme ve tüketici davranışlarının anlatımı.
|
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
2) |
• Hedef, Liste, Teklif; Test etmenin anlaşılması.
• E-ticaretin anlatımı.
|
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
3) |
• Arama motoru optimizasyonu ve tekniklerinin anlatımı. |
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
4) |
• Arama motoru optimizasyonu ve tekniklerinin anlatımı (Devam). |
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
5) |
Google Adwords’un öğrenilmesi. |
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
6) |
Google Adwords’un öğrenilmesi (Devam). |
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
7) |
vize sınavı |
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
8) |
• Sosyal medya 101’in anlatılması: Güçlü bir içerik nasıl oluşturulur ve yönetilir. |
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
9) |
• Sosyal medya 101’in anlatılması: Güçlü bir içerik nasıl oluşturulur ve yönetilir (Devam). |
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
10) |
• Facebook, Twitter ve Pinterest, Google Plus’ın anlatımı |
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
11) |
• Davranışsal bölümlendirmenin anlatımı.
• LinkedIn, Facebook, Twitter’daki reklamların öğretilmesi.
|
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
12) |
• Mobil pazarlamanın anlatımı. |
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
13) |
• Mobil ticaretin anlatımı.
• Mobil pazarlama uygulamasının oluşturulması ve emülatörlerinin anlatımı.
|
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
14) |
• Örnek olaylar. |
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
15) |
final sınavı |
Bhatia Puneet, Singh (2021). Fundamentals of Digital Marketing. Pearson. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
10) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|