Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersin amaçlarını inceler
• Öğrencilerle dersin içeriğini tartışır
• İzleği inceler
• Temel konuları inceler
• Notlandırma politikasını tartışır
• Dersin amaçlarını inceler
• Öğrencilerle dersin içeriğini tartışır
• İzleği inceler
• Temel konuları inceler
• Notlandırma politikasını tartışır
|
Sönmezoğlu 2012, ss. 301-328 |
2) |
• Dış politikayı tanımlar
• İç politikayı tanımlar
• Karar alımını tanımlar
• Dış politika analizini tanımlar
• İç ve dış politikada karar alım sürecini karşılaştırır
• Dış politikayı tanımlar
• İç politikayı tanımlar
• Karar alımını tanımlar
• Dış politika analizini tanımlar
• İç ve dış politikada karar alım sürecini karşılaştırır
|
Sönmezoğlu 2012, ss. 301-328. |
3) |
• Dış politikada karar alımını inceler
• Dış politika alanındaki çalışmaların evrimini inceler
• Birey düzeyinde analizi tanımlar
• Devlet düzeyinde analizi tanımlar
• Sistem düzeyinde analizi tanımlar
• Dış politikada karar alımını inceler
• Dış politika alanındaki çalışmaların evrimini inceler
• Birey düzeyinde analizi tanımlar
• Devlet düzeyinde analizi tanımlar
• Sistem düzeyinde analizi tanımlar
|
Sönmezoğlu 2012, ss. 301-328. |
4) |
• Birey düzeyinde analizin temel özelliklerini belirler
• Dış politikada birey düzeyinde karar alımını inceler
• Dış politikada birey düzeyinde analizin temel zayıflıklarını tartışır
• Dış politikada birey düzeyinde analizin temel üstünlüklerini tartışır
• Birey düzeyinde analizi bir vaka incelemesine uygular
• Birey düzeyinde analizin temel özelliklerini belirler
• Dış politikada birey düzeyinde karar alımını inceler
• Dış politikada birey düzeyinde analizin temel zayıflıklarını tartışır
• Dış politikada birey düzeyinde analizin temel üstünlüklerini tartışır
• Birey düzeyinde analizi bir vaka incelemesine uygular
|
Sönmezoğlu 2012, ss. 17-20. |
5) |
• Devlet düzeyinde analizin temel özelliklerini belirler
• Dış politikada devlet düzeyinde karar alımını inceler
• Dış politikada devlet düzeyinde analizin temel zayıflıklarını tartışır
• Dış politikada devlet düzeyinde analizin temel üstünlüklerini tartışır
• Devlet düzeyinde analizi bir vaka incelemesine uygular
• Devlet düzeyinde analizin temel özelliklerini belirler
• Dış politikada devlet düzeyinde karar alımını inceler
• Dış politikada devlet düzeyinde analizin temel zayıflıklarını tartışır
• Dış politikada devlet düzeyinde analizin temel üstünlüklerini tartışır
• Devlet düzeyinde analizi bir vaka incelemesine uygular
|
Sönmezoğlu 2012, ss. 21-68. |
6) |
• Sistem düzeyinde analizin temel özelliklerini belirler
• Dış politikada sistem düzeyinde karar alımını inceler
• Dış politikada sistem düzeyinde analizin temel zayıflıklarını tartışır
• Dış politikada sistem düzeyinde analizin temel üstünlüklerini tartışır
• Sistem düzeyinde analizi bir vaka incelemesine uygular
• Sistem düzeyinde analizin temel özelliklerini belirler
• Dış politikada sistem düzeyinde karar alımını inceler
• Dış politikada sistem düzeyinde analizin temel zayıflıklarını tartışır
• Dış politikada sistem düzeyinde analizin temel üstünlüklerini tartışır
• Sistem düzeyinde analizi bir vaka incelemesine uygular
|
Sönmezoğlu 2012, ss. 245-252. |
7) |
• İç politikada çıktıları belirler
• Dış politikada çıktıları belirler
• Dış politikadaki stratejileri belirler
• Devletlerin dış politika stratejilerini karşılaştırır
• Sistem düzeyinde sonuçları ve stratejileri tartışır
• İç politikada çıktıları belirler
• Dış politikada çıktıları belirler
• Dış politikadaki stratejileri belirler
• Devletlerin dış politika stratejilerini karşılaştırır
• Sistem düzeyinde sonuçları ve stratejileri tartışır
|
Sönmezoğlu 2012, ss. 389-438. |
8) |
• Dış politika stratejilerini belirler.
• Devletlerin dış politika stratejilerini karşılaştırır
• Politika sonuçları ve stratejileri üç analiz düzeyinde tartışır
• Uluslararası örgütlerin stratejilerini inceler
• Kolektif karar almanın sorunlarını tartışır
• Dış politika stratejilerini belirler.
• Devletlerin dış politika stratejilerini karşılaştırır
• Politika sonuçları ve stratejileri üç analiz düzeyinde tartışır
• Uluslararası örgütlerin stratejilerini inceler
• Kolektif karar almanın sorunlarını tartışır
|
Film İzleme: Hotel Rwanda |
9) |
• Dış politikanın çeşitli araçlarını tanımlar
• Farklı ülkeler tarafından kullanılan dış politika araçlarını karşılaştırır
• Farklı politika araçlarının avantajlarını inceler
• Farklı politika araçlarının zayıf yanlarını inceler
• Dış politika araçları ile ilgili tartışmayı bir vaka incelemesine uygular
• Dış politikanın çeşitli araçlarını tanımlar
• Farklı ülkeler tarafından kullanılan dış politika araçlarını karşılaştırır
• Farklı politika araçlarının avantajlarını inceler
• Farklı politika araçlarının zayıf yanlarını inceler
• Dış politika araçları ile ilgili tartışmayı bir vaka incelemesine uygular
|
Sönmezoğlu 2012, ss. 439-618. |
10) |
• Dış politikanın iç kaynaklarını belirler
• İç politikanın dış politikayı ne derece etkileyebileceğini inceler
• Farklı ülkelerde iç politikanın dış politikaya olan etkisini karşılaştırır
• İç ve dış politika arasındaki etkileşimi tartışır
• Etkileşimi bir vaka incelemesine uygular
• Dış politikanın iç kaynaklarını belirler
• İç politikanın dış politikayı ne derece etkileyebileceğini inceler
• Farklı ülkelerde iç politikanın dış politikaya olan etkisini karşılaştırır
• İç ve dış politika arasındaki etkileşimi tartışır
• Etkileşimi bir vaka incelemesine uygular
|
Sönmezoğlu 2012, ss. 749-798. |
11) |
• Dış politikanın uluslararası kaynaklarını belirler
• Uluslararası politikanın dış politikayı ne derece etkileyebileceğini inceler
• Farklı ülkelerde uluslararası politikanın dış politikaya olan etkisini karşılaştırır
• İç ve dış politika arasındaki etkileşimi tartışır
• Etkileşimi bir vaka incelemesine uygular
• Dış politikanın uluslararası kaynaklarını belirler
• Uluslararası politikanın dış politikayı ne derece etkileyebileceğini inceler
• Farklı ülkelerde uluslararası politikanın dış politikaya olan etkisini karşılaştırır
• İç ve dış politika arasındaki etkileşimi tartışır
• Etkileşimi bir vaka incelemesine uygular
|
Sönmezoğlu 2012, ss. 799-920. |
12) |
• Vize Sınavı ile öğrenciler değerlendirilir
• Dış politikada karar alımını inceler
• Dış politika araştırmalarının evrimini inceler
• Dış politika analizinin farklı düzeylerini inceler
• Dış politika araçlarını inceler
• Dış politika sonuçlarını ve stratejilerini inceler
• Dış politikanın iç ve uluslararası kaynaklarını inceler
• Vize Sınavı
• Dış politikada karar alımını inceler
• Dış politika araştırmalarının evrimini inceler
• Dış politika analizinin farklı düzeylerini inceler
• Dış politika araçlarını inceler
• Dış politika sonuçlarını ve stratejilerini inceler
• Dış politikanın iç ve uluslararası kaynaklarını inceler
|
|
13) |
• Dış politika araştırmalarının evrimini tartışır
• Dış politika analizinin farklı düzeylerini tartışır
• Dış politika araçlarını tartışır
• Dış politika sonuçlarını ve stratejilerini tartışır
• Dış politikanın iç ve uluslararası kaynaklarını tartışır
• Dış politikanın geleceğini tartışır
• Dış politika araştırmalarının evrimini tartışır
• Dış politika analizinin farklı düzeylerini tartışır
• Dış politika araçlarını tartışır
• Dış politika sonuçlarını ve stratejilerini tartışır
• Dış politikanın iç ve uluslararası kaynaklarını tartışır
• Dış politikanın geleceğini tartışır
|
Sönmezoğlu 2012, ss. 921-925. |
14) |
• Dış politikada karar almayı inceler
• Dış politika araştırmalarının evrimini tartışır
• Dış politika analizinin farklı düzeylerini tartışır
• Dış politika araçlarını tartışır
• Dış politika sonuçlarını ve stratejilerini tartışır
• Dış politikanın iç ve uluslararası kaynaklarını tartışır
• Dış politikanın geleceğini tartışır
• Dış politikada karar almayı inceler
• Dış politika araştırmalarının evrimini tartışır
• Dış politika analizinin farklı düzeylerini tartışır
• Dış politika araçlarını tartışır
• Dış politika sonuçlarını ve stratejilerini tartışır
• Dış politikanın iç ve uluslararası kaynaklarını tartışır
• Dış politikanın geleceğini tartışır
|
Sönmezoğlu 2012, ss. 921-925. |
15) |
• DPA Vaka İncelemesi yoluyla öğrenciler değerlendirilir
• Dış politikada karar almayı inceler
• Dış politika araştırmalarının evrimini tartışır
• Dış politika analizinin farklı düzeylerini tartışır
• Dış politika araçlarını tartışır
• Dış politika sonuçlarını ve stratejilerini tartışır
• Dış politikanın iç ve uluslararası kaynaklarını tartışır
• Dış politikanın geleceğini tartışır
• DPA Vaka İncelemesi
• Dış politikada karar almayı inceler
• Dış politika araştırmalarının evrimini tartışır
• Dış politika analizinin farklı düzeylerini tartışır
• Dış politika araçlarını tartışır
• Dış politika sonuçlarını ve stratejilerini tartışır
• Dış politikanın iç ve uluslararası kaynaklarını tartışır
• Dış politikanın geleceğini tartışır
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
3) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
4) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
5) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
8) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
9) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
11) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|