Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Şehirlerde eşya hareketlerinin rolü ve önemini anlamayı
• Şehir lojistiğinde paydaşları tanımayı
• Şehirlerde yük taşıma sistemlerini kavramayı
• Şehir lojistiğinde terminaller ve yeni gelişmeleri öğrenmeyi
• Şehit lojistiğinde kapasite kavramı en önemli unsurlarını bilmeyi
• Şehirlerde raylı sistemlerde yük taşımacılığını ve yenilikçi çözümler
• Şehir lojistiği işlevinin rolü ve önemi
• Şehirlerde yük taşımacılığının, yolcu taşımacılığı alt yapıları
• Önemli terim ve kavramların tanımları
• Yolcu ve yük taşımacılığının temel farklılıkları
• tartışmaktadır.
|
|
2) |
• Taşımacılık talebi kavramını öğrenmeyi
• Taşımacılık ağları, taşımacılık alt yapılarının neler olduğu
• Taşımacılıkta düğüm noktaları: Terminal kavramını bilmeyi
• Şehirlerde yük trafik akışlarını karakteristiğini anlamayı hedeflenmektedir.
• Erişilebilirlik
• Şehir lojistiğinde etik ilkeler
• Ağ, araç kapasiteleri
• Maliyet, navlun fiyatları
• Taşıma mesafesi
• Kayıp ve hasarlar
• Taşımacılıkta güvenilirlik, güvenlik
|
Verilen ders materyalindeki bir sonraki hafta konusunun okunması, derse katılım sağlayacak bilgi birikiminin kazanılması Pg:21-30 |
3) |
• Trafik tıkanıklıkları ve gecikmelerin nedenleri
• Filo planlama ve yönetim teknikleri
• Yük taşımacılığının şehirlerdeki çevresel etkileri incelenecektir.
• Şehirlerde yük taşımacılığında operasyonel maliyetlerin azaltılması
• Yük taşımacılığında verimlilik ve etkinliğin arttırılması
• Yük taşımacılığının neden olduğu çevresel etkilerin azaltılması
• Şehir içi ortalama hızlar
• Araç sefer kilometreleri vs.
|
Verilen ders materyalindeki bir sonraki hafta konusunun okunması, derse katılım sağlayacak bilgi birikiminin kazanılması Pg:31-44 |
4) |
• Taşımacılık alt yapıları (yollar, terminaller)
• İletişim alt yapıları (internet, GPS)
• Kamu sektörü ( operasyonel işletmeler, yönetişim, koordinasyon)
• Özel sektörün rolü ( İşletme, teknoloji, yönetim) şehir lojistiği yönünden değerlendirilecektir.
• Yasal alt yapı ve sorumluluklar
• Standartlar (yol, araç, sürücü)
• Kamu işletmeciliği
• Özel işletmeler
|
Verilen ders materyalindeki bir sonraki hafta konusunun okunması, derse katılım sağlayacak bilgi birikiminin kazanılması Pg:45-56 |
5) |
• Yük dağıtımında terminallerin önemi
• Liman şehirlerinin rolü
• Demiryolu yük terminallerinin şehir içi dağıtımdaki konumları
• Şehir lojistiğinde hava kargo terminallerinin rolleri
• Toptan Pazar yerlerinin terminal işlevleri
• değerlendirilecektir.
• Limanlar ve liman terminalleri
• Konsolidasyon ve dekonsolidasyon kavramları
• Ana limanlar
• Bölgesel limanlar
• Yerel liman kavramları
|
Verilen ders materyalindeki bir sonraki hafta konusunun okunması, derse katılım sağlayacak bilgi birikiminin kazanılması Pg:57-66 |
6) |
• Organize Sanayi bölgeleri OSB ve Küçük sanayi siteleri KSS nin şehir lojistiğindeki önemi
• Gümrüklerin şehir lojistiğindeki işlevleri
• Şehir lojistiğinde kargo yük ambarlarının konumu
• Enerji terminalleri, enerji kullanımı, enerji dağıtım sistemleri işlenecektir.
• Üretim – dağıtım - tüketimde lojistik
• Üretim, tüketim, transit şehirlerinin lojistik yönünden genel özelliklerin değerlendirilmesi
• Taşıma ve çevresel bileşenler
|
Verilen ders materyalindeki bir sonraki hafta konusunun okunması, derse katılım sağlayacak bilgi birikiminin kazanılması Pg:67-79 |
7) |
• Evsel atıkların lojistiği
• Sanayi atıklarının şehirlerdeki önemi
• Tıbbi atıkların toplanmasının şehirler lojistiğindeki yeri
• Hafriyat ve molozların lojistiği
• Evsel, sanayi ve tıbbi atıkların toplama süreçleri
• Atıklarının çevresel etkileri
• Atık bertaraf teknikleri
|
Verilen ders materyalindeki bir sonraki hafta konusunun okunması, derse katılım sağlayacak bilgi birikiminin kazanılması Pg:80- 92 |
8) |
• Meyve – sebze hallerinin şehirlerdeki rolleri
• Kuru gıda hallerinin işlevi
• Balık, et hallerinin önemi
• Toptan çiçek pazarlarını şehir içindeki lojistiği
• Etkili toptan pazar stratejilerinin tasarlanması
• Toptan pazar stratejilerinin şehirlerin lojistiği ile ilişkilendirilmesi
|
Verilen ders materyalindeki bir sonraki hafta konusunun okunması, derse katılım sağlayacak bilgi birikiminin kazanılması Pg: 93 - 102 |
9) |
• Bilgi ve haberleşme teknolojilerinin şehir lojistiğindeki yeri
• E –ticaret sipariş proseslerinin tanınması
• E ticarette depolama ve stokların yönetilmesi
• E ticarette filo yönetimi ve rotalama konularının öğrenilmesi
• Elektronik ödemeler
• E-ticarette lojistik
• E- ticarette ICT nin yük dağıtımında etkileri
• E-ticaret kargo lojistiği
|
Verilen ders materyalindeki bir sonraki hafta konusunun okunması, derse katılım sağlayacak bilgi birikiminin kazanılması Pg:103-114 |
10) |
• Vize sınavı ile öğrencinin yetkinliğini ölçülmesi,
• Şehir lojistiğinin öneminin açıklanması
• Şehir lojistiğinin temel karakteristiğinin tanınması
• Satın almadaki temel görevlerin açıklanması
• Dış kaynak kullanımı ile risk değerlendirme kavramlarının anlaşılması
• Etkili şehir lojistiği stratejileri ve maliyet azaltma kavramlarının açıklanması
• hedeflenmektedir.
• Vize Sınavı
|
Verilen ders materyalindeki bir sonraki hafta konusunun okunması, derse katılım sağlayacak bilgi birikiminin kazanılması Pg:115-129 |
11) |
• Taşımacılık şebekelerinin tanımayı
• Şehirlerde şebeke tipolojileri
• Şehirlerin büyümesi ve şebekelerin genişlemesinin etkileri
• Taşımacılık maliyetlerinin türleri
• Şehir lojistiğinde taşıma maliyetleri
• Şehirlerde taşımacılık ağları
• Ağ tipolojileri
|
Yok |
12) |
• Şehirlerde lojistik arz ve talep fonksiyonlarını
• Lojistik arz talep ilişkisini kavramayı
• Klasik taşımacılık talep ve arz fonksiyonunu anlamayı
• Temel graf teorisi
• Şebeke veri modelleri
• CBS veri modelleri
|
Verilen ders materyalindeki bir sonraki hafta konusunun okunması, derse katılım sağlayacak bilgi birikiminin kazanılması Pg:130-141 |
13) |
• Şehir yapısının ögelerinin tanımayı
• Şehir ulaşım ve kentsel biçiminin gelişimi
• Şehirlerde hareketlilik ve türleri
• Şehir lojistiği ve arazi kullanımı modeli
• Şehir lojistiğinde taşımacılığın mekânsal etkileri
• Şehir lojistik ve taşımacılık sorunları
• Lojistik şebeke saat ve güzergah kısıtları
|
Verilen ders materyalindeki bir sonraki hafta konusunun okunması, derse katılım sağlayacak bilgi birikiminin kazanılması Pg 141-149 |
14) |
• Şehir taşımacılık politikalarının tanımı
• Politika araçlarını anlamayı
• Poltika geliştirme eğilimlerini öğrenmeyi hedeflemektedir.
• Şehir lojistiği politika süreçleri
• Şehir lojistiği politika amaç ve seçenekleri
• Geleneksel – çağdaş politikalar
• Politikaların uygulanma süreçleri
|
Verilen ders materyalindeki bir sonraki hafta konusunun okunması, derse katılım sağlayacak bilgi birikiminin kazanılması Pg:150-159 |
15) |
• Final sınavı için genel değerlendirme
• Final Sınavı
|
Verilen ders materyalindeki bir sonraki hafta konusunun okunması, derse katılım sağlayacak bilgi birikiminin kazanılması Pg:160-170 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
1) |
Mezunlar, dil çiftleri arasında, iş yaşamında var olan ihtiyaçlara göre en az bir uzmanlık alanında yazılı ve sözlü çeviri yapabilir. |
|
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
2) |
Mezunlar, yazılı ve sözlü çeviri becerisi kazandıracak düzeyde A, B ve C dili kategorilerinde çok dillilik becerisine sahiptir (A dili en az C1; B Dili en az B1; C Dil(ler)i en az A2). |
|
3) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|
3) |
Mezunlar A, B ve C dillerinin konuşulduğu kültürlerdeki düşünsel ve kültürel gelenek konusunda bilgi edinir ve bu kültürlere özgü davranış ve tutumlar konusunda farkındalığa sahiptir. |
|
4) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
|
4) |
Mezunlar, A, B ve C dillerinde üretilmiş yazılı ve sözlü metinleri çeviribilimsel yaklaşımla çözümler, yorumlar ve bu metinleri A veya B diline çevirir. |
|
5) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
5) |
Mezunlar, çeviri uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanır; alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve donanım bilgisiyle birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
6) |
Mezunlar, çeviribilim alanında lisansüstü çalışmalara başlayabilecek düzeyde kuramsal ve yöntemsel yaklaşımlar konusunda bilgi sahibidir. |
|
6) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
7) |
Mezunlar, çevirmenlik mesleğinin eğitim, öğretim, mesleki örgütlenme ve etik sorunlarının irdelenmesi; özellikle çeviri ihtiyacının doğduğu farklı alanlarda bu sorunlara toplumsal ve bilimsel bakış doğrultusunda çözüm önerilerinin üretilmeye çalışılması konularında bilgi sahibidir. |
|
8) |
Mezunlar, takım çalışması yapabilir, eleştirel düşünebilir ve yaşam boyu öğrenme davranışı edinir. |
|