Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• İş kuruluşları ile kar amacı gütmeyen kuruluşlar arasındaki farkı analiz eder.
• Üretimi etkileyen faktörleri tanımlar.
• İş dünyasına ait işgücünün değişimini ifade eder.
• İzlek.
• Pazarla iletişimin tanımlar.
• Pazarla iletişim araçlarını tanımlar.
• E-ticareti tanımlar.
• E-ticaretin bölümlerini tanımlar.
|
İzleği çalışma.
Kitabım 1. ve 2. bölümlerini okuma.
|
2) |
• Pazarla iletişim karmasının içeriğini ifade eder.
• Pazarla iletişim planını ifade eder.
• İletişim teorisini açıklar.
• Final sunumu içeriği ve amacını tartışır.
• Pazarla iletişim karmasını ifade eder.
• Pazarla iletişim planı ifade eder.
• SOSTACı tanımlar. (durum, hedefler, strateji, eylemler, kontrol)
• 3Ms’I tanımlar. (insan gücü, para, zaman)
• İletişim teorisinin tanımlar.
• Bir, iki ve çok aşamalı iletişim teorilerini açıklar.
• Benimseme modelini ifade eder.
• Final projesinde kullanılacak KOSGEB’in stratejik iş planı modelinin açıklar.
|
Homework: Grup oluşturma, bir ürün ve firma seçme. |
3) |
• Alıcı davranışlarını tanımlar.
• Pazarları açıklar.
• Pazar araştırmalarını açıklar.
• Ajansları açıklar.
• Satın alma davranışı ve pazar araştırması için doğru stratejiyi analiz eder.
• Hedef pazarı ve satın alma davranışlarını analiz eder.
• Satın alma türlerini sınıflandırır.
• Bireysel ve kurumsal alıcıları tartışır.
• Satın alma sürecindeki roller ifade eder.
• Satın almanın aşamalarını ifade eder.
• Motivasyon ve Maslow’un ihtiyaçlar hiyerarşisini tartışır.
• Pazar araştırmasının tanımlar.
• Araştırma türlerini listeler.(birincil-ikincil, niceliksel-niteliksel)
• Pazar araştırması sürecini ifade eder.
• Pazarlama İstihbaratı ve Bilgi Sistemini tanımlar. (MIIS)
• Ajansları tanımlar.
• Ajans seçim sürecini analiz eder.
|
Final projesine çalışmaya devam. |
4) |
• Farklı medya çeşitlerini sınıflandırır.
• Değişen iletişim ortamını açıklar.
• Uluslararası pazarla iletişim ortamını açıklar.
• Farklı medya türlerini yönetmeyi tartışır.
• Uluslararası pazarla iletişim programını yönetmeyi tartışır.
• Medya türlerini listeler.
• Medya terimlerini açıklar.
• Medya seçmeyi ifade eder.
• Medya planlama aşamalarını sınıflandırır.
• Değişen iletişim ortamını analiz eder.
• PESTLE analizini ifade eder.
• Pazarların küreselleşmesini ifade eder.
• Küresel güçlükleri açıklar.
• Stratejik küresel seçeneklerini listeler.
|
Final projesine çalışmaya devam. |
5) |
• Kurumsal kimliğin rol ve önemini açıklar.
• Kurumsal kimliğin farklı uygulama alanlarını tartışır.
• Satış ve satış yönetimini açıklar.
• Reklamın rolünü açıklar.
• Kurumsal kimliği tanımlar.
• Kurum imajını tanımlar.
• Kurum kimliği karmasını tanımlar.
• Satışı açıklar.
• Satışçıların ve satış örgütlerinin türlerini listeler.
• Satış gücünü yönetmeyi tanımlar.
• Satış becerilerini analiz eder.
• Reklam kampanyası yönetmeyi açıklar.
• Reklam kampanyası stratejisini tartışır.
|
Firma ziyareti.
.
|
6) |
• ARA SINAV.
• Satış promosyonunu açıklar.
• Doğrudan pazarlamayı açıklar.
• Tanıtım ve halkla ilişkileri tanımlar.
• Satış promosyonunu tanımlar.
• Satış promosyonu türlerini sınıflandırır.
• Promosyon kullanımının nedenlerini listeler.
• Satış promosyonu hedeflerini analiz eder.
• Doğrudan pazarlamayı açıklar.
• Veritabanı pazarlamasını açıklar.
• Doğrudan pazarlama kampanyası yönetmekyi örneklerle açıklar.
|
Study for the Midterm Exam. |
7) |
• Sponsorluğun rolünü ve önemini tanımlar.
• Fuar yönetmenin nasıl olduğunu açıklar.
• Sergilerin rol ve önemini açıklar.
• Pazarla iletişimde ambalajın rol ve önemini açıklar.
• Final projesi hazırlıklarını resmeder.
• Sponsorluğu açıklar.
• Sponsorluğun kapsam ve çeşitlerini tartışır.
• Sponsorluğun avantajlarını listeler.
• Sponsorluk programının nasıl yürütüleceğini açıklar.
• Fuar planlamanın nasıl olduğunu ifade eder.
• Fuara katılım hedeflerini listeler.
• Fuara ait yapılacak listelerini görselleştirir.
• Fuarda başarı için değerlendirme ölçütlerini tanımlar.
• Ambalajın önemini ifade eder.
• Ambalajın işlevlerini listeler.
• Ambalajın iletişim işlevini açıklar.
|
Final projesine çalışmaya devam. |
8) |
• Ürünün satış noktasındaki tanıtımını ifade eder.
• Ağızdan ağıza pazarlamayı açıklar.
• E-pazarlamayı açıklar.
• Tüm iletişim araçlarını planlı kullanmayı ifade eder.
• Ürünün satış noktasında tanıtımını ifade eder.
• Araçları listeler.
• Teknikleri sınıflandırır.
• Ağızdan ağıza pazaralamada kullanılan araçları tartışır.
• Müşteri ilgi programı geliştirmenin 10 yolunu analiz eder.
Örnek olayların üzerinden geçme.
Tartışmaya katılma.
Grup tartışması.
|
Final projesinin ilk taslağını sunma. |
9) |
• E-ticareti tanımlar ve e-iş ile ayrımını ifade eder.
• E-ticaret teknolojisinin benzersiz özelliklerini tanımlar ve bunun işe etkisini tartışır.
• Web 2.0 uygulamalarını açıklar.
• En önemli e-ticaret türlerini listeler.
• E-ticaretin temelleri ve büyümesini tartışır.
• E-ticaretin tarihini açıklar.
• E-ticaretin geleceğini belirleyecek faktörleri tanımlar.
• E-ticaret çalışmasının en önemli kavramlarını tartışır.
• E-ticarete katkıda bulunan önemli akademik disiplinleri sınıflandırır.
|
İnternetten bir firma bularak firmanın web sitesinin incelenmesi ve düşüncelerin yazılı olarak sunulması. |
10) |
• Online ortamda e-ticaret varlığı kurarken sorulması ve cevplanması gereken soruları tartışır ve gerekli adımları atar.
• E-ticaret varlığı kurmada izlenecek süreci tanımlar.
• Web sitesini outsource etme veya kendi bünyesinde kurma ile ilgili önemli soruları listeler.
• Web server ve e-ticaret satış sitesi server yazılımı ile ilgili önemli konuları tanımlamar ve açıklar.
• E-ticaret sitesi donanımı için en uygun yolu seçmede önemli noktaları ifade eder.
• Web sitesi performanısnı geliştirecek ek araçları tartışır.
• Mobil web sitesi ve uygulamaları geliştirme ile ilgili önemli noktaları ifade eder.
|
Final projesine çalışmaya devam. |
11) |
• Klasik ödeme yöntemlerinin özelliklerini tanımlar.
• E-ticaretteki en önemli ödeme yöntemlerini ifade eder.
• Elektronik faturalama ve ödeme sistemlerinin özellik ve işlevlerini tanımlar.
• E-ticaret iş modellerini ana özelliklerini ifade eder.
• Önemli b2c iş modellerini tanımlar.
• Önemli b2b iş modellerini tanımlar.
• E-ticarete uygulanabilecek ana iş kavramları ve stratejilerini açıklar.
• Klasik online pazarlama ile yeni sosyal-mobil-lokal pazarlama platformlarının farkını analiz eder.
• Sosyal, mobil ve local pazarlamanın hacmi ve büyüklüğünü açıklar.
• Sosyal, mobil ve local pazarlama arasındaki ilişkiyi tartışır.
• E-ticaret iş modellerini açıklar.
• Önemli b2c iş modellerini listeler.
• Önemli b2b iş modellerini listeler.
• E-ticaret işi nasıl değiştirdiğini analiz eder: Strateji, yapı ve süreçler
• Klasik online pazarlama ile yeni sosyal-mobil-lokal pazarlama platformlarının farkını tartışır.
• Facebook, Twitter ve Pinterest gibi pazarlama platformlarının pazarlama kapasitelerini tartışır.
• Mobil pazarlamanın ana unsurlarını tanımlar.
|
Due: Final Projesinin ikinci taslağı. |
12) |
• Online perakende sektörünün içinde bulunduğu ortamı tanımlar.
• Online bir firmanın ekonomik yaşama gücünü analiz eder.
• Değişik online perakende türlerinin kaşılaştığı tehditleri tanımlar.
• Online hizmet sektörünün temel özelliklerini tanımlar.
• Online finansal hizmetler sanayiindeki gelişmeleri tartışır.
• Online seyahat sektöründeki ana gelişmeleri ifade eder.
• Online kariyer sektöründeki ana trendleri tanımlar.
• Online perakende sektörünü açıklar.
• Online firmaların yaşayabilirliğini analiz eder.
• E-tailing İş Modellerini sınıflandırır.
• B2B e-ticareti tanımlar.
• Tedarik zinciri, satın alma ve işbirlikçi ticaret şekillerini açıklar.
• B2b ticaretin ana türlerini tanımlar.
• E-ticaret ve tedarik zinciri yönetimini açıklar.
|
yok |
13) |
• E-posta pazarlamasını açıklar.
• İnternetten potansiyel iş ortağı bulma araştırmasının nasıl yapıldığını tanımlar.
• Alıcı/satıcı bilgisi için internet araştırmasının nasıl yapıldığını açıklar.
• Etkili iş e-postaları yazmanın nasıl yapıldığını açıklar.
• E-posta pazarlamasını tanımlar.
• Etkili e-posta pazarlamasının unsurlarını listeler.
• İçerik ve tasarımı analiz eder.
• Yazmayı açıklar.
• Landing page yaratmanın nasıl olduğunu açıklar.
|
Uluslararası ticaretle ilgili web sitelerini araştırma ve gelecek hafta sunma. |
14) |
• Arama Motoru Pazarlamasını açıklar.
• Arama Motoru Optimizasyonunu açıklar.
• Arama motoru optimizasyonu için Web sitesi içerik ve tasarımı tanımlar.
• Etkili link alıp link vermeyi tanımlar.
• Pazarlamada arama motorlarının rolü ve önemini ifade eder.
• Arama motoru optimizasyonunu açıklar.
• Arama motoru pazarlamasını ifade eder.
• SEO ve SEM için web sitesi tasaralamayı tartışır.
|
Final projesinin düzenlenmesi ve gözden geçirilmesi. |
15) |
• Final Projesi.
• Final Sunumu.
• Gerçek veya hayali bir firma için web sitesi stratejik planı ve web sitesinin nasıl kurulacağını açıklar.
|
yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
10) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|