Endüstri Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ISLT238 | ||||||||
Ders İsmi: | Borçlar Hukuku | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ZEYNEP OBEN ÖZAKMAN ERASLAN Dr.Öğr.Üyesi ÖZGE DİDEM BOULANGER Dr.Öğr.Üyesi ZÜLFÜ KUZU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders sürecinde, borçlar hukukunun genel ilkeleri belirlenir, bu hukuk dalının genel kavramları açıklanır ve Türk Borçlar Kanunu’nun ilgilli maddeleri incelenir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders sürecinde, borçlar hukukunun genel ilkeleri belirlenir, bu hukuk dalının genel kavramları açıklanır ve Türk Borçlar Kanunu’nun ilgilli maddeleri incelenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Borçlar Hukukuna Giriş | YOK |
2) | Hukuki İşlemler, Çeşitleri ve Ehliyeti | Syllabus’un incelenmesi Ödev: Bir sonraki ders için belirtilen okumalar |
3) | Sözleşmenin Meydana Gelmesi, İcap ve Kabul, Genel İşlem Koşulları | Ödev: Bir sonraki ders için belirtilen okumalar |
4) | Sözleşmenin Şekli, Ön Sözleşme, Borcun Sebebi ve Sebebi Gösterilmeksizin Borç Tanınması | Ödev: Bir sonraki ders için belirtilen okumalar |
5) | İrade ile beyan arasındaki uygunsuzluk halleri incelenir | Ödev: Bir sonraki ders için belirtilen okumalar |
6) | Yanılma, Aldatma, Korkutma | Ödev: Bir sonraki ders için belirtilen okumalar |
7) | Sözleşme Özgürlüğü ve Sınırları, Aşırı Yararlanma (Gabin) | Ödev: Bir sonraki ders için belirtilen okumalar |
8) | VİZE SINAVI | Ödev: Bir sonraki ders için belirtilen okumalar |
9) | Hukukî İşlemlerin Hükümsüzlüğü | |
10) | Dolaylı-Doğrudan Temsil, Temsil Yetkisi, Yetkisiz Temsil | Ödev: Bir sonraki ders için belirtilen okumalar |
11) | Haksız Fiilin Unsurları | Ödev: Bir sonraki ders için belirtilen okumalar |
12) | Hakkaniyet Sorumluluğu, Adam Çalıştıranın Sorunluluğu, Hayvan Bulun-duranın Sorumluluğu, Yapı Malikinin Sorumluluğu, Tehlike Sorumluluğu, Trafik Kanununa Göre Sorumluluk, Ev Başkanının Sorumluluğu, Taşınmaz Malikinin Sorumluluğu, Tapu Sicilinin Tutulmasından Doğan Zarardan Devletin Sorumluluğu | Ödev: Bir sonraki ders için belirtilen okumalar |
13) | Manevi Tazminat | Ödev: Bir sonraki ders için belirtilen okumalar |
14) | Genel Tekrar | Ödev: Bir sonraki ders için belirtilen okumalar |
15) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | • Akıntürk, Turgut/Ateş, Derya: Borçlar Hukuku Genel Hükümler, Beta Yayınları, İstanbul 2016. |
Diğer Kaynaklar: | • Reisoğlu, Safa : Türk Borçlar Hukuku Genel Hükümler, Beta Yayınları, İstanbul 2014. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | ||||||||||
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | ||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |
4) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | |
10) | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Anlatım | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 45 |
Ara Sınavlar | 15 | 34 |
Final | 14 | 45 |
Toplam İş Yükü | 169 |