Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İzlence anlatılır |
Sağlık İletişimi kavramı anlatılacak konular başlıklar halinde verilir. |
2) |
Sağlık İletişimine Giriş |
İletişim, iletişim süreci, temel öğeleri, sağlık kavramının tanımı, sağlık kaynakları ve riskleri, sağlığın geliştirilmesi, sağlık iletişimi kavramı
Ödev. Patch Adams izlenecek.
|
3) |
Sağlık İletişimi Kavramının Gelişimi |
Sağlık İletişimi anlayışının gelişimi, tarihçesi, sağlık iletişimini etkileyen disiplinler, sağlık iletişimi tanımı ve sağlık iletişimi alanının sınırları ve sağlık İletişim düzeyleri.
|
4) |
Sağlık İletişimi Düzeyleri (Kendi kendine iletişim) |
Kendini tanıma, farkındalık, ihtiyaçlar teorisi, öğrenilmiş çaresizlik
Düşün,eşleş, paylaş: Film iletişim yönüyle ilgili soru ve yorumlar
Takım çalışması: Oluşturulan takımların ve karşılaştırma yapılacak hastanelerin bildirilmesi. Facebook ve twiter paylaşımlarının takibine başlanması.
Ödev: ters yüz animasyon filmi izlenecek
|
5) |
Sağlık İletişimi Düzeyleri (Kişilerarası iletişim düzeyi) |
Kişiler arası iletişim, kişilerarası sağlık iletişimi yaklaşım ve modelleri sağlık personeli hasta ilişkileri mesaj üretimi, sözlü,sözsüz iletişim, dinleme becerileri,empati, kişisel roller, iletişim engelleri.
Düşün,eşleş, paylaş: animasyon filmi ile ilgili |
6) |
Sağlık İletişimi Düzeyleri (Grup iletişim düzeyi ve Kitle İletişimi) |
Grup iletişimi, örgütsel iletişim, iletişimin kurumsal önemi ve işlevleri
Kitle iletişimi ve bilimsel alanda enformasyon, sağlıkla ilgili enformasyon kontrolü ve medya, küreselleşme ve kamu sağlığı enformasyonu üzerine etkileri, sağlık okur yazarlığı ve medya
Düşün,eşleş, paylaş: medya toplumları ile ilgili soru ve yorumlar
|
7) |
Vize |
|
8) |
Sağlık alanında davranış değişikliği, Sağlık Davranışı Teorileri |
Sağlık ile ilgili davranışın oluşumu,
Açıklayıcı Teoriler
Sebepli eylem Teorisi
Nedene Dayalı eylem
Planlanmış Davranış Teorisi
Değişim Teorileri
Sağlık İnanç Modeli
Tüketici enformasyon işleme modeli
Yeniliklerin yayılması kuramı
|
9) |
Sağlık İletişimi Programı Geliştirme, Sağlık İletişim kampanyaları |
Sağlık iletişimi kampanyalarının tarihçesi
Sağlık iletişim kampanyaları genel bilgi
Sağlık İletişimi Kampanya Süreci Öncesi Planlama
Planlama/Başlangıç Aşaması
İletişim Planı
|
10) |
Sağlık İletişimi Programı Geliştirme, Sağlık İletişim kampanyaları,
Hedef Kitle
|
Hedef Kitle Kavramı
Hedef Kitleyi belirlemek
Sağlık iletişiminde hedef kitle
Sağlık iletişim kampanyalarında hedef kitle ayırımı
Sağlık iletişimi yöntemlerinden halk ilişkiler çalışmaları ve savunuculuk
|
11) |
Sağlık İletişimi Programı Geliştirme (Uygulama- tasarım evresi) |
Sağlık İletişim kampanyası ile yapılabilecekler, planlama, precede-proceed ilerleme, ihtiyaç temelli planlama, iletişim stratejileri geliştirme,hedeflerin belirlenmesi |
12) |
Sağlık İletişimi Programı Geliştirme (etki değerlendirmesi) |
Değerlendirme evresi, metedoloji ve kurama yönelik değerleme, işbirliği ve bulguların paylaşılması, sağlık iletişimi kampanyaları ile ilgili genellemeler, Türkiye’den ve dünyadan sağlık iletişim kampanya örnekleri |
13) |
TAKIM ÇALIŞMASI SONUCU ÖDEV SUNUMLARI |
|
14) |
Takım çalışması sonucu ödev sunumları |
|
15) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
3) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
4) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
5) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
8) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
9) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
11) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|