HRE456 Reklam ve Sanat Etkileşimi İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Görsel İletişim TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Görsel İletişim Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HRE456
Ders İsmi: Reklam ve Sanat Etkileşimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ZEYNEP NİLÜFER ŞENGEL
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ZEYNEP NİLÜFER ŞENGEL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; reklamcılık alanında sanat akımlarının nasıl kullanıldığını değerlendirmek. Sanat akımlarını öğrenmek. Reklamcılık alanı ürünlerinde sanat akımları örneklerini göstermek. Reklamcılık alanı ürünlerinde sanat akımlarından etkilenerek üretmek.
Dersin İçeriği: Sanat akımları ve Reklamcılık
Farklı sanat form ve hareketlerinin reklamdaki estetik yansımaları
Sanat bağlamında reklamcılığı açıklama
Sanat akımlarının reklamcılıktaki yansımalarını analiz etme

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Edebi metinler ve reklamcılık; güzel sanatlar ve reklam ilişkisi; görsel sanat eserleri ve reklamcılık; reklamda mitolojik faktörün kullanımı; reklam ve gösteri sanatları ilişkisi; reklam ve sinema ilişkisi; reklam ve müzik; dijital sanat ve reklamcılık.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Rönesans ve reklamcılıkta kullanılan örnekler Bir sonraki ders için verilecek olan okuma - Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009.
2) Gotik ve reklamcılıkta kullanılan örnekler Bir sonraki ders için verilecek olan okuma - Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009.
3) Klasisizm ve reklamcılıkta kullanılan örnekler Bir sonraki ders için verilecek olan okuma - Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009.
4) Maniyerizm ve reklamcılıkta kullanılan örnekler Bir sonraki ders için verilecek olan okuma - Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009.
5) Barok ve reklamcılıktan kullanılan örnekler Bir sonraki ders için verilecek olan okuma - Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009.
6) Romantizm ve reklamcılıkta kullanılan örnekler Bir sonraki ders için verilecek olan okuma - Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009.
7) VİZE SINAVI Karabacak, Z. İ. (2013). Reklam ve sanat ilişkisi. Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 64-76.
8) Gerçekçilik ve reklamcılıkta kullanılan örnekler Bir sonraki ders için verilecek olan okuma - Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009.
9) Dışavurumculuk ve reklamcılıkta kullanılan örnekler Bir sonraki ders için verilecek olan okuma - Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009.
10) Kübizm ve reklamcılıkta kullanılan örnekler Bir sonraki ders için verilecek olan okuma - Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009.
11) Gelecekçilik ve reklamcılıkta kullanılan örnekler Bir sonraki ders için verilecek olan okuma - Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009.
12) Dadaizm ve reklamcılıkta kullanılan örnekler Bir sonraki ders için verilecek olan okuma- Ahu Antmen, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık.
13) Sürrealizm ve reklamcılıkta kullanılan örnekler Bir sonraki ders için verilecek olan okuma- Ahu Antmen, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık.
14) İzlenimcilik ve reklamcılıkta kullanılan örnekler Bir sonraki ders için verilecek olan okuma- Ahu Antmen, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık.
15) Minimalizm ve reklamcılıkta kullanılan örnekler Homework: assigned reading for next class session -Ahu Antmen, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık. Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009.
16) FİNAL SINAVI Homework: assigned reading for next class session - Ahu Antmen, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık. Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.
Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009.

Diğer Kaynaklar: Ahu Antmen, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Rol oynama
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 50