Dersin Amacı: |
Ders, bireylerin tüm örgütsel eğitim araçlarından bağımsız olarak toplumdaki yerlerini algılamalarını, kendi özgür iradeleriyle tercihlerini yapabilmeyi ve bu tercihlerin sorumluluğunu alabilmeyi, bireysel keşiflerle öz dürüstlüğü anlayıp bilinçli bir şekilde kendi duygu, düşünce ve davranışlarıyla barışık bireyler yetiştirmeyi öğretir. Etrafında olan biteni sorgulamadan kabul etmek yerine farkındalığı arttırarak günümüz modern yaşam tarzının ihtiyaçlarına göre sorgulamalarını yapıp sadece eğitimin bireye verdikleri ile değil, akıl yoluyla da sonuçlar elde etmeyi ve yaşamın yeni ihtiyaçlarına uyum sağlamayı öğretir. |
Dersin İçeriği: |
Bireyselliğin ve farkındalığın tanımı, bireyi oluşturan faktörler, sosyal kontratlar ve çıkar algısı, denge, normalizasyonun tanımı, duygu yönetimi, algı yönetimi, istek ve ihtiyaç ayrımı, toplum ve tehdit algısı, tercih özgürlüğü ve farkındalığı, koşullu ve koşulsuz şartlanmalar, cinsellik algısı ve toplumdaki yeri, nefes ile zihin yönetimi, yargı mekanizması ve duygularımızla başa çıkabilme, determinizmin tanımı ve dualitenin anlaşılması, öğrenme yöntemleri, motivasyonların harekete geçirilmesi, yüzleşme süreçleri. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders içeriğinin açıklanması
• Sınavlar hakkında bilgiler verilmesi
• Dönem içinde yapılacak uygulamaların açıklanması
• Dönem bitirme projeler hakkında bilgi verilmesi
• Ders Değerlendirmenin nasıl yapılacağı hakkında bilgi verilmesi
|
|
2) |
• Bireysel farkındalığın tanınması
• Ben algısı
|
|
3) |
• Nefes kullanımı
• Yaşamın anlaşılması ve tanımlanması
• Nefes zihin ilişkisi
|
|
4) |
• Bireysel ve Toplumsal tercihlerin farkı
• Tercihlerin farkındalığa ve üretkenliğe etkileri
• Tercih mekanizması ve motivasyon
|
|
5) |
• Toplumsal kodların anlaşılması
• Toplumsal kodların silinmesi
|
|
6) |
• Zihinsel süreçlerin tanınması
• Duygu Düşünce Davranış etkileşimi
• Duygu yönetimi
• Zihin ve Hafıza yönetimi
|
|
7) |
• Denge unsurlarının anlaşılması
• Normalizasyon
• Toplum ve tehdit algısı
• Determinizm
|
|
8) |
• Dual kavramların anlaşılması, dualite
• Sorgusuz yargıların bireye ve topluma etkileri
|
|
9) |
• Üretkenlik ve motivasyonların anlaşılması
• Öz motivasyon yaratma becerisi
|
|
10) |
• Yargıların tanınması
• Yargılardan arınma
• Sorumluluk ve Suçluluk
|
|
11) |
• Üretkenlik için zaman kullanımı
• Zaman ve sürenin farkı / verimli kullanımları
• Zaman yönetimi
|
|
12) |
• Öğrenme alışkanlıklarının anlaşılması
• İstenilenin keşfi – ne istediğini bilen bir birey olma
|
|
13) |
• Bireysel yollar çizilmesi
• Bireylerin üretkenliğinin yönlendirilmesi
• Farkındalığın keşfi
|
|
14) |
• Öğretici sınav uygulaması |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
10) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|