CENG498 Computer Engineering Graduation Projectİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CENG498
Ders İsmi: Computer Engineering Graduation Project
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 4 2 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü:
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. PINAR YILDIRIM
Dersi Veren(ler):
























Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin sonunda öğrenciler,

Programın belli bir alanında bir problemi tanımlar,
Çalışma için gerekli uygun kaynakları seçer ve listeler,
Problem için analitik bir model oluşturur ve uygun çözüm yöntemini seçer,
Analitik ve deney sonuçlarını karşılaştırmak için bir uygulama düzeneği kullanır,
Çalışma sonuçlarını tartışır ve sunum ve teknik raporlar aracılığıyla savunur,

hale gelir.
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencilere bir mühendislik yapısının tasarım aşamalarının ve sunumunun kazandırılması için hazırlanmıştır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Gerçek bir Bilgisayar Mühendisliği projesi tasarlama ve gerçekleştirme: Öğrenciler, seçtikleri projeyi modern mühendislik yöntemlerini kullanarak planlar, uygular ve sonuçlandırır.
2) Teknik rapor yazma becerisi: Tamamlanan proje çalışmalarını bilimsel yazım kurallarına uygun ayrıntılı bir teknik rapor halinde düzenler ve yazılı olarak sunar.
3) Sözlü sunum ve savunma becerisi: Proje sonuçlarını etkili bir sözlü sunumla jüriye veya öğretim elemanına aktarır ve akademik bir savunma gerçekleştirir.
4) Bağımsız veya ekip içinde çalışma ve sorumluluk alma becerisi: Proje sürecini yöneterek bireysel veya ekip çalışması yetkinliğini gösterir ve sorumluluk alır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Proje Planlaması: Zaman çizelgesi, kaynak planlaması ve iş bölümü yapılır. -
2) Detaylı Tasarım: Algoritma veya sistem tasarımı ayrıntılı olarak oluşturulur.
3) Detaylı Tasarım: Algoritma veya sistem tasarımı ayrıntılı olarak oluşturulur.
4) Detaylı Tasarım: Algoritma veya sistem tasarımı ayrıntılı olarak oluşturulur.
5) Detaylı Tasarım: Algoritma veya sistem tasarımı ayrıntılı olarak oluşturulur.
6) Uygulama/Kodlama: Prototip geliştirme veya yazılım kodlama süreci yürütülür.
7) Uygulama/Kodlama: Prototip geliştirme veya yazılım kodlama süreci yürütülür.
8) Uygulama/Kodlama: Prototip geliştirme veya yazılım kodlama süreci yürütülür.
9) Uygulama/Kodlama: Prototip geliştirme veya yazılım kodlama süreci yürütülür.
10) Test ve Doğrulama: Sistem performansı test edilir ve veriler analiz edilir.
11) Test ve Doğrulama: Sistem performansı test edilir ve veriler analiz edilir.
12) Sonuç Analizi: Elde edilen çıktılar değerlendirilir ve eksiklikler giderilir.
13) Nihai Rapor Hazırlığı: Proje raporu nihai biçimine getirilir.
14) Nihai Rapor Hazırlığı: Proje raporu nihai biçimine getirilir.
15) Proje Sunumu ve Savunması: Öğrenci/ekip proje sonuçlarını jüriye sözlü olarak sunar ve soruları yanıtlar.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğrenci proje kapsamında ihtiyaç duyacağı referansları toplamakla yükümlüdür.
Diğer Kaynaklar: Başka kaynak önerilmemektedir.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. 4
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 5
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) 5
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 4
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 4
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 4
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. 3
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 4
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. 4
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. 5
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Okuma
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Bireysel Proje
Sunum
Raporlama
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 50
Rapor Teslimi 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Proje 1 24 24
Rapor Teslimi 1 12 12
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 118