Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Yöneylem Araştırmasının tanımı (YA),
• YA'nın ortaya çıkışı
• YA adımları
• Temel kavramlar |
Ders notları |
2) |
• Doğrusal Programlamaya Giriş |
Ders notları |
3) |
• Doğrusal Programlama
• Özellikleri,
• Varsayımları ve Doğrusal Programlamanın Modellenmesi
• Optimizasyon Kavramı |
Ders notları |
4) |
Doğrusal Programlama modelinin kurulması |
Ders notları |
5) |
Doğrusal programlama modellerinin kurulması ve Grafik Yöntem ile çözülmesi |
Ders Notları |
6) |
Doğrusal programlama modellerini Simpleks Algoritmasıyla çözmek |
Ders notları |
7) |
Ara sınav ile öğrencileri değerlendirmek |
Sınavı hazırlamak |
8) |
• Simpleks Algoritmasında yapay çözüm
• M Yöntemi |
Ders notları |
9) |
• Simpleks Algoritmasında yapay çözüm
• İki Aşama Yöntemi |
Ders Notları |
10) |
Geçen iki haftanın ders tekrarı |
Ders Notları |
11) |
Dualite ve Dual simpleks yöntemi
|
Ders notları |
12) |
Duyarlılık Analizi ve Dualite |
Ders notları |
13) |
Ulaştırma Problemleri |
Ders notları |
14) |
Ulaştırma Simpleksi ve Macar Yöntemi |
Ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: |
Winston W.L. (2004) “Operations Research: Applications and Algorithms”, Brooks/Cole – Thomson Learning |
Diğer Kaynaklar: |
I. Taha H.A. (2003) "Operations Research: An Introduction", Pearson Education Inc.
II. Taha H.A. (2000) "Yoneylem Arastirmasi", Literatur Yayincilik (cev. Alp Baray ve Sakir Esnaf)
III. Winston W.L., Albright S.C. (2001) "Practical Management Science", Duxbury Press, Wadsworth Inc.
IV. Render B., Stair R.M. Jr., Hanna M.E. (2003) "Quantitative Analysis for Management", Pearson Education Inc.
V. Taylor B.W. III (2002) "Introduction to Management Science", Pearson Education Inc
VI. Rardin R.L. (1998) "Optimization in Operations Research", Prentice Hall Inc.
VII. Walker R.C. (1999) "Introduction to Mathematical Programming", Prentice Hall Inc.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
5 |
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
4 |
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
5 |
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
4 |
5) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
1 |
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
5 |
9) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
5 |
10) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|