Anestezi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ANZ102 | ||||||||
Ders İsmi: | Sistem Hastalıkları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ESENGÜL KAŞIKÇI TÜRKER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; öğrenciye sistemler ve sık görülen hastalıkları hakkında bilgi vermek ve bu hastalıklara ilişkin hasta bakımındaki temel ilkeleri aktarmaktır. |
Dersin İçeriği: | Sistem hastalıklarını açıklar; hastalık nedenleri, belirtileri, tanı yöntemleri ve tedavileri hakkında bilgi sahibi olur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş ve dersin tanımının yapılması | İzlencenin gözden geçirilmesi Ödev: Bir sonraki ders için hazırlık, okuma gerçekleştirilmesi |
2) | Solunum Sistemi Hastalıkları | Ödev: Bir sonraki ders için hazırlık, okuma gerçekleştirilmesi |
3) | Solunum Sistemi Hastalıkları | Ödev: Bir sonraki ders için hazırlık, okuma gerçekleştirilmesi |
4) | Dolaşım Sistemi Hastalıkları | Ödev: Bir sonraki ders için hazırlık, okuma gerçekleştirilmesi |
5) | Dolaşım Sistemi Hastalıkları | Ödev: Bir sonraki ders için hazırlık, okuma gerçekleştirilmesi |
6) | Kan Hastalıkları | Ödev: Bir sonraki ders için hazırlık, okuma gerçekleştirilmesi |
7) | Sindirim Sistemi Hastalıkları | Ödev: Bir sonraki ders için hazırlık, okuma gerçekleştirilmesi |
8) | Sindirim Sistemi Hastalıkları | Vize sınavı için hazırlık |
9) | Vize sınavları haftası | |
10) | Endokrin Sistem Hastalıkları | Ödev: Bir sonraki ders için hazırlık, okuma gerçekleştirilmesi |
11) | Sinir Sistemi Hastalıkları | Ödev: Bir sonraki ders için hazırlık, okuma gerçekleştirilmesi |
12) | Ürogenital Sistem Hastalıkları | Ödev: Bir sonraki ders için hazırlık, okuma gerçekleştirilmesi |
13) | Kas-İskelet Sistemi Hastalıkları | Ödev: Bir sonraki ders için hazırlık, okuma gerçekleştirilmesi |
14) | Duyu Organları Hastalıkları | Ödev: Bir sonraki ders için hazırlık, okuma gerçekleştirilmesi |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Sağlık Okulları ve Anestezi Teknikerleri İçin Temel Kitap Prof. Dr. Ziya Salihoğlu, Prof. Dr. Pervin Sutaş Bozkurt ©2015 | Nobel Tıp Kitabevleri,Yayın Tarihi, 10/2015 ISBN- 9786053351603 Temel Akciğer Sağlığı ve Hastalıkları Ders Kitabı Prof. Dr. Orhan Arseven, Türk Toraks Derneği ©2015 Torak Kitapları, Yayın Tarihi: 10/2015 (2. Baskı) İç Hastalıkları Hemşireliği Prof. Dr. Nuray Enç ©2017 | Nobel Tıp Kitabevleri,Yayın Tarihi, 9/2017 (2. Baskı) ISBN- 9786053352914 |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Anestezi alanına ilişkin temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olmak. | |||||||||
2) Anestezi alanına ilişkin temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlamak ve değerlendirmek, sorunları tanımlamak, analiz etmek ve çözüm için planlanan çalışmalarda sorumluluk almak. | |||||||||
3) Anestezi alanında kullanılan cihazları ve kullanımlarını öğrenmek, güncel gelişmeleri izlemek, değerlendirmek ve uygulamak. | |||||||||
4) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | |||||||||
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak. | |||||||||
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunmak. | |||||||||
7) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata, mesleki etik kurallarına ve kalite yönetim süreçlerine uygun davranmak. | |||||||||
8) Birey ve halk sağlığı, hasta güvenliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. | |||||||||
9) Karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilmek, farklı disiplinler ile işbirliği yapabilmek ve sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetebilmek. | |||||||||
10) Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Anestezi alanına ilişkin temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olmak. | 3 |
2) | Anestezi alanına ilişkin temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlamak ve değerlendirmek, sorunları tanımlamak, analiz etmek ve çözüm için planlanan çalışmalarda sorumluluk almak. | 3 |
3) | Anestezi alanında kullanılan cihazları ve kullanımlarını öğrenmek, güncel gelişmeleri izlemek, değerlendirmek ve uygulamak. | 2 |
4) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | 3 |
5) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak. | 3 |
6) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunmak. | 2 |
7) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata, mesleki etik kurallarına ve kalite yönetim süreçlerine uygun davranmak. | 4 |
8) | Birey ve halk sağlığı, hasta güvenliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. | 5 |
9) | Karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilmek, farklı disiplinler ile işbirliği yapabilmek ve sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetebilmek. | 2 |
10) | Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilmek. | 4 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 25 |
Toplam İş Yükü | 115 |