Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GIT439 | ||||||||
Ders İsmi: | Sanat Sosyolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi İLKER ÇAYLA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sanat sosyolojisi, sanatın sosyolojik kaynaklarını araştırır. Bu ders bağlamında sanatçıların toplumsal ve siyasala olaylardan nasıl etkilendiğini ve topluma ve siyasal olana nasıl etki etmeye çalıştıkları üzerinde durulacaktır. |
Dersin İçeriği: | Sanatın sosyolojik ve siyasi boyutu, sanatçıların sosyolojik olaylardan nasıl beslendiği, sanatçıların toplumsal ve siyasal olaylar karşısında eleştirel bir araç olarak sanatlarını nasıl kurguladıkları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sanat ve Toplum kavramlarına giriş: Sosyolojinin doğduğu çağda sanat | .... |
2) | Sosyoloji’nin kaynakları: Marx, Weber, Durkheim | ...... |
3) | Sosyolojinin kaynakları: Simmel, Tarde | ..... |
4) | Modern toplumun ortaya çıkış koşulları ve sanatın vaziyeti | ...... |
5) | Modernizm: Modern Toplumun sanatsal eleştirisi | ..... |
6) | Frankfurt Ekolü’nün Sanat Anlayışı | ..... |
7) | Postmodern Dünyada Sanat ve Toplum | ...... |
8) | Feminizm ve Sanat | ...... |
9) | Postkolonyal Düşünce ve Sanat | ...... |
10) | Toplumsal Cinsiyet (Gender) Çalışmaları | ..... |
11) | Günümüz toplumlarında Sanatın Yeri | ...... |
12) | Çağdaş Sanat ve Politika | ..... |
13) | Modernleşen Osmanlı Toplumunda Sanat | ..... |
14) | Çağdaş Türkiye’de Sanat ve Toplum | ..... |
15) | Final Sınavı | ..... |
Ders Notları / Kitaplar: | Vernon Hyde Minor, Sanat Tarihinni Tarihi, Koç Üniversitesi Yayınları George Simmel, Modern Kültürde Çatışma, İletişim Yayınları Avangard Sanat ve Direniş, Sanat Manifestoları. Der. Ali Artun, İletişim Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | Çeşitli yayınlardan gerekli olduğu yerde seçilmiş makaleler okutulacaktır. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | |||||
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | |||||
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | |||||
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | |||||
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | |||||
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
3) | Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | 4 |
4) | Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | 4 |
5) | Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | 4 |
6) | Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | 4 |
7) | Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | 4 |
8) | Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek | 4 |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma |
Ödev | |
Gözlem | |
Grup Projesi | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Uygulama | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 80 |