Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CENG203 | ||||||||
Ders İsmi: | Data Structures | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: |
CENG106 - Object Oriented Programming I |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SHADI HILLES | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Veri yapıları ve algoritmalar Bilgisayar Bilimlerinin temelini oluşturur ve programlama problemlerinin verimli bir şekilde çözülmesi için temel sağlar. Bilgisayar öğrencileri, verilerin bir bilgisayar tarafından temsil edildiği ve manipüle edildiği çeşitli yolları anlamalıdır. Önceki programlama çalışmaları, tamsayılar, kayan noktalı sayılar ve karakterler gibi ilkel türlerin yanı sıra diziler, dizeler ve kayıtlar gibi temel statik yapılar da dahil olmak üzere veri türlerini tanıtır. Bu modül, bağlantılı listeler, yığınlar, kuyruklar ve ağaçlar dahil olmak üzere daha dinamik veri yapılarının oluşturulmasını ve kullanılmasını keşfederek bu bilgiyi geliştirir. |
Dersin İçeriği: | 1 Veri Yapıları ve Algoritmalar 2 Algoritmaların Temelleri, Asimptotik Analiz, Açgözlü Algoritmalar 3 Böl ve Yönet, Dinamik Programlama 4 Veri Yapıları Temel, Diziler Veri Yapıları 5 Bağlantılı Liste Temel, Basit Bağlantılı Liste, Çift Bağlantılı Liste, Dairesel Bağlantılı Liste 6 Yığın Gösterimi, Temel İşlemler, Uygulama 7 Infix Notasyonu, Prefix Notasyonu, Postfix Notasyonu, İfadelerin Ayrıştırılması, Postfix Değerlendirme Algoritması 8 Kuyruk Gösterimi, Temel İşlemler 9 Doğrusal Arama, İkili Arama 10 Enterpolasyon Araması, Karma Tablo 11 Kabarcık Sıralaması, Ekleme Sıralaması, Seçim Sıralaması 12 Sıralamayı Birleştir, Hızlı Sıralama 13 Ağaç, Ağaç Çaprazlama, İkili Arama Ağacı 14 AVL Ağaçları, Yayılan Ağaç, Yığın Veri Yapıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Veri Yapıları ve Algoritmalar: -Genel Bakış -Ortam Kurulumu | |
2) | Algoritmaların Temelleri, Asimptotik Analiz, Açgözlü Algoritmalar | |
3) | Böl ve yönet, dinamik programlama | |
4) | Temel veri yapıları, diziler veri yapıları | |
5) | Bağlı liste temelleri, basit bağlı liste, çift yönlü bağlı liste, dairesel bağlı liste | |
6) | Yığın gösterimi, temel işlemler, uygulama | |
7) | İnfix gösterim, prefix gösterim, postfix gösterim, ifadeleri ayrıştırma, postfix değerlendirme algoritması | |
8) | Kuyruk gösterimi, temel işlemler, uygulama | |
9) | Doğrusal arama, ikili arama | |
10) | Enterpolasyon arama, hash tablosu | |
11) | Kabarcık sıralama, eklemeli sıralama, seçmeli sıralama | |
12) | Birleştirmeli sıralama, hızlı sıralama | |
13) | Ağaç, ağaç dolaşımı, ikili arama ağacı | |
14) | AVL ağaçları, yayılım ağacı, yığın veri yapıları | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | O'Learn sistemindedir. It's in the O'Learn system. |
Diğer Kaynaklar: | Data Structures and Algorithms in Java: A Project-Based Approach Author: Dan S. Myers Published: 2024 ISBN 9781009260336 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
5 |
4 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | ||||||||||
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | ||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | 2 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 4 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | 3 |
4) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 3 |
5) | Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 5 |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | |
10) | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 3 | % 0 |
Ödev | 3 | % 0 |
Projeler | 1 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 15 | 15 |
Ödevler | 3 | 10 | 30 |
Küçük Sınavlar | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 136 |