Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CENG213 | ||||||||
Ders İsmi: | Object Oriented Programming II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: |
CENG106 - Object Oriented Programming I |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi MD RAQIBUL HASAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, Java programlama dili kullanılarak nesne yönelimli analiz, tasarım ve geliştirme kavramları ile teknolojileri hakkında orta ve ileri düzeyde bilgi sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; sınıflar, nesneler ve metotlar üzerinde derinlemesine bir inceleme, kalıtım, çok biçimlilik, arayüzler, istisna yönetimi, genel sınıflar ve metotlar ile genel koleksiyonlar gibi konuları kapsamaktadır. Ayrıca, öğrencilerin nesne yönelimli analiz ve tasarım yöntemlerini UML kullanarak deneyimlemelerini ve tasarımı uygulamalarını sağlayan uçtan uca bir vaka çalışması da içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dizilerin ve Fonksiyonların Gözden Geçirilmesi | Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
2) | Nesne Yönelimli Programlamanın İlkeleri | Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
3) | Sınıflar ve Nesneler, Yapıcılar (Constructors) | Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
4) | String Sınıfı | Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
5) | Nesne Dizileri, Nesneler ve Fonksiyonlar | Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
6) | Fonksiyon Aşırı Yükleme (Overloading), Kalıtım | Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
7) | Gözden Geçirme | Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
8) | Ara Sınav | Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
9) | Java’da Kalıtım, Kalıtımın Sözdizimi, Kalıtımda Yapılan Yaygın Hatalar | Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
10) | Kalıtımın Ayrıntıları, Kalıtımda İleri Konular, Kalıtım Örnekleri | Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
11) | Nesne Yönelimli Programlamada Hata Yönetimi, İstisnalar, İstisnalarda Yaygın Hatalar | Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
12) | Try/Catch, İstisnaların Ayrıntıları, Özel İstisnalar | Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
13) | İş Parçacıkları (Threads), İş Parçacığı Oluşturma, Standart Java Kütüphanesi | Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
14) | Gözden geçirme | Java: A Beginner's Guide, Herbert Schildt, 6th edition, 2014 |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Java: The Complete Reference by Herbert Schildt, 2014 |
Diğer Kaynaklar: | Deitel, P.J. and Deitel, H.M., Java How To Program (Early Objects), 10th Editon, Pearson, 2015, ISBN: 978-0133813432 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||||||
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||||||
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||||||
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||||||
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||||||
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||||||
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | ||||||||||
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | ||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | 5 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 5 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | 4 |
4) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 4 |
5) | Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 2 |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
9) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | 1 |
10) | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Raporlama | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 13 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Rapor Teslimi | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 154 |