SBF107 Fizyoloji - Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Beslenme ve DiyetetikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Beslenme ve Diyetetik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SBF107
Ders İsmi: Fizyoloji - I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. EMİNE ATICI
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. EMİNE ATICI
Öğr.Gör. İLKER ÇOBAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İnsan organizmasının tam bir vahdet olduğunu anlamak için organlar sistemlerinin tek-tek fizyolojik yapısını, çalışma mekanizmasını, normal değer sınırlarını hem teorik ve hem de görsel incelemek ve öğretmek ve öğrencilerin eğitim sürecinde alacakları diğer ilgili derslerin temelini oluşturmak.
Dersin İçeriği: Dokular ve organlar, Hücre, Sinir Sistemi Fizyolojisi, Santral sinir sistemi, Otonom sinir sistemi, Duyu Fizyolojisi, Kas Fizyolojisi, Kan fizyolojisi, Kalp ve dolaşım fizyolojisi, Kalp debisi, kan akımı,ve kan basıncı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Organizmanın bütünlüğünü temin etmek için iletişim sağlayan organlar sistemini tanımlar,
2) Organizmanın sadece iç ortamdan değil aynı zamanda dış çevresiyle olan ilişkilerini tanımlar,
3) Gelişimlerini sağlayan fiziksel, kimyasal parametreleri tanımlar
4) Vücutta baş gösteren tüm biyokimyasal süreçleri ve enerji alışverişlerini tanımlar
5) Organizmada sinir sistemi ve hormonal denge ilişkilerinin önemini tanımlar
6) Kısaca organizmanın canlılığını sürdürebilmesi ve sağlıklı şekilde devam ettirebilmesi için gerekli olan tüm süreçleri tanımlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dokular, organlar, kontrol sistemleri kitaplar, slaytlar
1)
2) Hücre fizyolojisi, hücre membranından taşınma ve vücut sıvıları kitaplar, slaytlar
3) Sinir sistemi kitaplar, slaytlar
4) Otonom Sinir Sistemi kitaplar, slaytlar
5) Santral Sinir sistemi kitaplar, slaytlar
6) Duyu Fizyolojisi kitaplar, slaytlar
7) Kas sistemi kitaplar, slaytlar
8) Ara sınav
9) Kan Fizyolojisi kitaplar, slaytlar
10) Lenfatik sistem kitaplar, slaytlar
11) Kalp ve Dolaşım Fizyolojisi kitaplar, slaytlar
12) Kalp ve Dolaşım Fizyolojisi kitaplar, slaytlar
13) Lenfatik Sistem kitaplar, slaytlar
14) Kalp Debisi, Kan Akımı ve Kan Basıncı kitaplar, slaytlar
15) Genel Değerlendirme kitaplar, slaytlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Prof.Dr. Halis Köylü "Tıbbi Fizyoloji" Klinik anlatım İstanbul Tıp kitabevi 2018
Eric P. Widmaier ,Vander İnsan fizyolojisi 2014
Prof. Dr. Ömer Bozdoğan Fizyoloji Palme yayıncılık, 2012
Prof.Dr. R. Yiğit “Genel Fizyoloji”,
Gülfem Ersöz, Mithat Koz “Fizyoloji” Nobel yayıncılık 2011,
Renkli Fizyoloji Atlası.

Prof. dr. Halis Köylü "Medical Physiology" Clinical presentation Istanbul Medical bookstore 2018
         Eric P. Widmaier, Vander Human physiology 2014
Professor Dr. Ömer Bozdoğan Physiology Palme publishing, 2012
Prof. dr. R. Yiğit “General Physiology”,
Gülfem Ersöz, Mithat Koz “Physiology” Nobel publishing 2011,
Colorful Physiology Atlas.
Diğer Kaynaklar: makaleler, videolar
articles, videos

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar.
3) Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
6) Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
7) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
8) Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
10) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. 3
2) Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar. 3
3) Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
5) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
6) Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. 4
7) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. 4
8) Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. 4
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 3
10) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 5 25
Sunum / Seminer 1 5 5
Ödevler 2 4 8
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Sınavlar 2 15 30
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 132