BES318 Beslenme Eğitimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Beslenme ve DiyetetikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Beslenme ve Diyetetik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BES318
Ders İsmi: Beslenme Eğitimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi KÜBRA DERYA İPEK
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi FUNDA ŞENSOY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Oğrencilere toplum beslenmesi veya bireysel beslenme eğitiminde kullanılabilecek eğitim materyallerinin ne olduğunu, bu materyallerin toplumun hangi gruplarında nasıl bir etki sağlayabileceği, toplumun risk gruplarına veya büyük kitlelere ulaşım yöntemleri ve bu gruplarda kullanılabilecek eğitim materyalleri, etkili iletişimin gereklilikleri ve getirilerini öğretmek
Dersin İçeriği: Tüm yaş gruplarındaki sağlıklı ve hasta bireylerle beslenme konusunda iletişim kurabilme ve eğitim yapabilme, bu eğitimlerde farklı eğitim materyal ve yöntemi kullanabilme, empati yapabilme.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Beslenme eğitiminde kullanılan uygun yöntem ve materyalleri bilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Eğitim ve davranış bilimleri ile beslenme eğitimi arasındaki ilişkinin farkındadır
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) İletişim ve empati yapma becerilerini kazanir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Diyetisyenin sahip olması gereken özellikleri ogrenir ve kazanir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Farklı yaş gruplarına yönelik eğitim planlama becerilerini kazanir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders hakkında genel bilgi- Beslenme Eğitimi dersinin amacı, kapsamı
2) Beslenme eğitimi ihtiyacı, toplumu beslenme konusunda eğitimdeki zorluklar, Eğitim: Tanım, Öğretim İlke ve Yöntemleri
3) Beslenme Eğitimi: Tanımlar, kuramsal yaklasim
4) Beslenme Eğitimi: Öğretim İlke ve Yöntemleri
5) Beslenme eğitimi: Davranış ve eğitim bilimleri kuramları I
6) Beslenme eğitimi: Davranış ve eğitim bilimleri kuramları II
7) Ara sinav
8) ÖĞRENCİ SUNUMLARI
9) ÖĞRENCİ SUNUMLARI
10) ÖĞRENCİ SUNUMLARI
11) ÖĞRENCİ SUNUMLARI
12) ÖĞRENCİ SUNUMLARI
13) ÖĞRENCİ SUNUMLARI
14) ÖĞRENCİ SUNUMLARI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Holli B., Beto J.(2014) Nutrition Counseling and Education Skills for Dietetics Professionals, sixth edition, Wolters Kluwer, Lippincott Williams&Wilkins.

Contento IR.(2011), Nutrition Education, second edition,Jones and Bartlett Publishers
Diğer Kaynaklar: Kutluay- Merdol, T.: Okul Öncesi dönem Eğitimi Veren kişi ve Kurumlar için Beslenme Eğitimi Rehberi, 1990.
2)Kutluay-Merdol, T ve ark.: Toplu Beslenme Yapılan Kurumlarda Çalışan Personel İçin Sanitasyon/Hijyen Eğitim Rehberi, 2003.
3) Moats, S., & Olson, S. (Eds.). (2013). Nutrition education in the K-12 curriculum: The role of national standards: workshop summary. National Academies Press.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar.
3) Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
6) Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
7) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
8) Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
10) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. 4
2) Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar. 5
3) Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
5) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
6) Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. 4
7) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. 5
8) Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. 3
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 3
10) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 40
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 1 % 10
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Sunum / Seminer 7 3 21
Rapor Teslimi 1 7 7
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 85