SBF103 Anatomi İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Beslenme ve DiyetetikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Beslenme ve Diyetetik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SBF103
Ders İsmi: Anatomi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İHSAN DİLER ÖZAÇMAK
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. İHSAN DİLER ÖZAÇMAK
Prof. Dr. OSMAN YÜCEL
Dr.Öğr.Üyesi PARIA SHOJAOLSADATI
Prof. Dr. DAVUT ÖZBAĞ
Öğr.Gör. NURŞEN ZEYBEK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İnsan anatomisini sistematik ve fonksiyonel olarak öğretmeyi ve bu alana ilişkin bilgi beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Anatomi tanimi, genel terminoloji ve sistematik insan anatomisi. Iskelet Sistemi, Kemik tipleri-Neurocranium, viscerocranium, hyoid-Vertebralar-thorax, Apendiktiler iskelet, Pectoral; claviculae-scapulae. Ust Extremite- humerus-ulna-radius-carpaller -metacarpaller-phalanxlar-pelvic yapi, Plexus Brachialis, alt Extremite-femur-patella-tibia-fibula. Plexus Lumbo Sacralis, eklemlerin sınıflandırılması, yaslanma ve Eklemler. Iskelet Kaslari nasil hareket eder -yiiz, göz, dil ve boyun kaslan. Larynx, bas,abdomen, thorax kaslan. Humerus, radius, ulna, bilek, el kaslart. Abdominal duvar kaslari. Pectoral bélge kaslari. Femur, tibia, fibula ve ayak kaslari. Pelvis ve perine kaslar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Alt ve üst ekstremite anatomik yapısı hakkında işlevsel düzeyde tartışabilecek durumda olmak.
2) Dolaşım - solunum sistemleri ve sindirim sisteminde yer almakta olan yapıların morfolojik özelliklerini bilmek.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Dolaşım - solunum sistemleri ve sindirim sisteminde yer almakta olan yapıların vücuttaki konumlarını değerlendirebilebilmek.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Anatomi Terminolojisi, Anatomiye Giriş Literatür Okuma, Araştırma
2) Kemikler Literatür Okuma, Araştırma
3) Kemikler Literatür Okuma, Araştırma
4) Eklemler Literatür Okuma, Araştırma
5) Baş Boyun ve Üst Ekstremite Kasları Literatür Okuma, Araştırma
6) Gövde ve Alt Ekstremite Kasları Literatür Okuma, Araştırma
7) Dolaşım Sistemi Literatür Okuma, Araştırma
8) VİZE HAFTASI -
9) Sindirim Sistemi Literatür Okuma, Araştırma
10) Sindirim Sistemi Literatür Okuma, Araştırma
11) Solunum Sistemi Literatür Okuma, Araştırma
12) Erkek ve Kadın Genital Sistem Literatür Okuma, Araştırma
13) Üriner ve Endokrin Sistem Literatür Okuma, Araştırma
14) Sinir Sistemi, Özel Duyu Organları Literatür Okuma, Araştırma
15) FİNAL SINAVI -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Taner D (2000) Fonksiyonel Anatomi: Ekstremiteler ve Sırt Bölgesi, Ankara: PALME
Sancak B, Cumhur M (1999) Fonksiyonel Anatomi: Baş-Boyun ve İç Organlar, Ankara: METU PRESS
Ozan H (2004) Anatomi, Ankara NOBEL
Snell RS (1998) Clinical Anatomy for Medical Students, Washington: LIPPINCOT-WILLIAMS&WILKINS
Clancy J, McVicar AJ (2002) Physiology & Anatomy: A h-Homeostatic Approach, London ARNOLD
Diğer Kaynaklar: Taner D (2000) Fonksiyonel Anatomi: Ekstremiteler ve Sırt Bölgesi, Ankara: PALME
Sancak B, Cumhur M (1999) Fonksiyonel Anatomi: Baş-Boyun ve İç Organlar, Ankara: METU PRESS
Ozan H (2004) Anatomi, Ankara NOBEL
Snell RS (1998) Clinical Anatomy for Medical Students, Washington: LIPPINCOT-WILLIAMS&WILKINS
Clancy J, McVicar AJ (2002) Physiology & Anatomy: A h-Homeostatic Approach, London ARNOLD

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar.
3) Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
6) Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
7) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
8) Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
10) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. 4
2) Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar. 5
3) Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
5) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
6) Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. 5
7) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. 3
8) Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. 4
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 4
10) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 114