Dersin Amacı: |
İnsan anatomisini sistematik ve fonksiyonel olarak öğretmeyi ve bu alana ilişkin bilgi beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği: |
Anatomi tanimi, genel terminoloji ve sistematik insan anatomisi. Iskelet Sistemi, Kemik tipleri-Neurocranium, viscerocranium, hyoid-Vertebralar-thorax, Apendiktiler iskelet, Pectoral; claviculae-scapulae. Ust Extremite- humerus-ulna-radius-carpaller -metacarpaller-phalanxlar-pelvic yapi, Plexus Brachialis, alt Extremite-femur-patella-tibia-fibula. Plexus Lumbo Sacralis, eklemlerin sınıflandırılması, yaslanma ve Eklemler. Iskelet Kaslari nasil hareket eder -yiiz, göz, dil ve boyun kaslan. Larynx, bas,abdomen, thorax kaslan. Humerus, radius, ulna, bilek, el kaslart. Abdominal duvar kaslari. Pectoral bélge kaslari. Femur, tibia, fibula ve ayak kaslari. Pelvis ve perine kaslar. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Anatomi Terminolojisi, Anatomiye Giriş |
Literatür Okuma, Araştırma |
2) |
Kemikler |
Literatür Okuma, Araştırma |
3) |
Kemikler |
Literatür Okuma, Araştırma |
4) |
Eklemler |
Literatür Okuma, Araştırma |
5) |
Baş Boyun ve Üst Ekstremite Kasları |
Literatür Okuma, Araştırma |
6) |
Gövde ve Alt Ekstremite Kasları |
Literatür Okuma, Araştırma |
7) |
Dolaşım Sistemi |
Literatür Okuma, Araştırma |
8) |
VİZE HAFTASI |
- |
9) |
Sindirim Sistemi |
Literatür Okuma, Araştırma |
10) |
Sindirim Sistemi |
Literatür Okuma, Araştırma |
11) |
Solunum Sistemi |
Literatür Okuma, Araştırma |
12) |
Erkek ve Kadın Genital Sistem |
Literatür Okuma, Araştırma |
13) |
Üriner ve Endokrin Sistem |
Literatür Okuma, Araştırma |
14) |
Sinir Sistemi, Özel Duyu Organları |
Literatür Okuma, Araştırma |
15) |
FİNAL SINAVI |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
Taner D (2000) Fonksiyonel Anatomi: Ekstremiteler ve Sırt Bölgesi, Ankara: PALME
Sancak B, Cumhur M (1999) Fonksiyonel Anatomi: Baş-Boyun ve İç Organlar, Ankara: METU PRESS
Ozan H (2004) Anatomi, Ankara NOBEL
Snell RS (1998) Clinical Anatomy for Medical Students, Washington: LIPPINCOT-WILLIAMS&WILKINS
Clancy J, McVicar AJ (2002) Physiology & Anatomy: A h-Homeostatic Approach, London ARNOLD
|
Diğer Kaynaklar: |
Taner D (2000) Fonksiyonel Anatomi: Ekstremiteler ve Sırt Bölgesi, Ankara: PALME
Sancak B, Cumhur M (1999) Fonksiyonel Anatomi: Baş-Boyun ve İç Organlar, Ankara: METU PRESS
Ozan H (2004) Anatomi, Ankara NOBEL
Snell RS (1998) Clinical Anatomy for Medical Students, Washington: LIPPINCOT-WILLIAMS&WILKINS
Clancy J, McVicar AJ (2002) Physiology & Anatomy: A h-Homeostatic Approach, London ARNOLD
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
4 |
2) |
Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar. |
5 |
3) |
Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
5 |
5) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
3 |
6) |
Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. |
5 |
7) |
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. |
3 |
8) |
Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. |
4 |
9) |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
4 |
10) |
Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
5 |