Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders içeriğinin paylaşılması ve ders hakkında genel bilgilendirme
|
|
2) |
Önceki yıllarda yapılan uygulamalar ve THU hakkında bilgilendirme
|
Yönergeyi okuma |
3) |
İşbirliği kurulabilecek bazı STK hakkında bilgilendirme ve proje önerilerinin taslak olarak belirlenmesi
|
THY Yönergesinin incelenmesi |
4) |
Öğrencilerin belirledikleri taslak projelere ilişkin olarak ilgili STK’larla görüşmeleri-Alan araştırması
|
ilgili birimlerle iletişim kurma |
5) |
STK görüşmeleri sonuçlarının paylaşımı ve Proje Teklif Formları’nın sunulması
|
Projeye yönelik ön araştırma yapma ve ilgili kurumlarla iletişimleri kurma |
6) |
Teklifleri onaylanan proje gruplarının uygulamaya başlaması |
|
7) |
Proje uygulaması |
|
8) |
Proje uygulaması |
|
9) |
Proje uygulaması |
|
10) |
Proje uygulaması |
|
11) |
Proje uygulaması |
|
12) |
Proje uygulaması |
|
13) |
Proje uygulaması |
|
14) |
Proje sunumlarının yapılması |
|
15) |
proje sunumlarının yapılması |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Acer, D., Şen, M. ve Ergül, A. (2012).Okulöncesi öğretmen adaylarının “Topluma Hizmet Uygulamaları” dersi ile bu uygulamalara ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 45(2), sayfa 205-229.
Dinçer, Ç., Ergül, A., Şen, M. ve Çabuk, B. (2011). Bir topluma hizmet uygulaması örneği: “Haydi Kavram Oyuncaklarıyla Oynayalım”. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 19 (2), sayfa 19-38.
Akçamete, G. (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları. Yayın No: 200, Yayıma Hazırlayan: Prof. Dr. Çağlayan Dinçer.
|
Diğer Kaynaklar: |
Acer, D., Şen, M. ve Ergül, A. (2012).Okulöncesi öğretmen adaylarının “Topluma Hizmet Uygulamaları” dersi ile bu uygulamalara ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 45(2), sayfa 205-229.
Dinçer, Ç., Ergül, A., Şen, M. ve Çabuk, B. (2011). Bir topluma hizmet uygulaması örneği: “Haydi Kavram Oyuncaklarıyla Oynayalım”. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 19 (2), sayfa 19-38.
Akçamete, G. (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları. Yayın No: 200, Yayıma Hazırlayan: Prof. Dr. Çağlayan Dinçer.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
P1. Alandaki sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapabilme. |
|
2) |
P2. Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale1, Level B1). |
|
3) |
P3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
P4. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. |
3 |
5) |
P5. İnsan gelişimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları bilerek, temel gelişim özelliklerini ayırt edebilme. |
2 |
6) |
P6. Farklı kültürlere duyarlılık kazanarak, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde farklılıkları kabul edebilme ve saygı duyabilme. |
3 |
7) |
P7. Eğitim bilimlerinin temel kuramlarından ve eğitimsel gelişimi sağlamada rehberlik ve psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarından faydalanabilme. |
2 |
8) |
P8. Psikolojik danışma alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme. |
|
9) |
P9. Psikolojik danışma ve rehberlik uygulama sürecinde danışanlarla yapıcı, etik, güvenli bir ilişki kurabilme ve etkin dinleme becerilerini kullanarak danışanın ihtiyacına uygun yaklaşım biçimini kullanabilme. |
|
10) |
P10. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik sürecini başlatabilme, sürdürebilme ve sonlandırabilme. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik kuram ve yaklaşımlarını bilme ve uygulayabilme. |
|
11) |
P11. Bireyi tanıma teknikleri kullanarak, bireyi tanıyabilme. |
|
12) |
P12. Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirebilme ve değerlendirebilme. |
|