Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
TYYÇ Temel Alan Tanımlayıcıları 14 - Öğretmen Yerleştirme ve Eğitim Bilimleri |
Program Kazanımları | TYYÇ 6 (Lisans) Düzey Tanımlayıcıları | |||||||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ||||||||||||||||
1 - Bilgi | |||||||||||||||||||||||||||
Kuramsal - Olgusal | 1 | Düzey: Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma."> |
1 | Kuramsal - Olgusal | |||||||||||||||||||||||
2 | Temel Alan: Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir."> |
||||||||||||||||||||||||||
3 | Temel Alan: Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır."> |
||||||||||||||||||||||||||
4 | Temel Alan: Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir."> |
||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||||||||
2 - Beceriler | |||||||||||||||||||||||||||
Bilişsel - Uygulamalı | 1 | Temel Alan: Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır."> |
Düzey: Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme."> |
1 | Bilişsel - Uygulamalı | ||||||||||||||||||||||
2 | Düzey: Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme."> |
2 | |||||||||||||||||||||||||
3 | Temel Alan: Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir."> |
||||||||||||||||||||||||||
4 | |||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||||||||
3 - Yetkinlikler | |||||||||||||||||||||||||||
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 1 | Temel Alan: Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır."> |
1 | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||||||||||||||||||
2 | Düzey: Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme."> |
2 | |||||||||||||||||||||||||
3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||
4 | Düzey: Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme."> |
4 | |||||||||||||||||||||||||
5 | Temel Alan: Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır."> |
5 | |||||||||||||||||||||||||
6 | Temel Alan: Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar."> |
||||||||||||||||||||||||||
7 | |||||||||||||||||||||||||||
8 | |||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Yetkinliği | 1 | 1 | Öğrenme Yetkinliği | ||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||
3 | Temel Alan: Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir."> |
Düzey: Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme."> |
3 | ||||||||||||||||||||||||
4 | Temel Alan: Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır."> |
||||||||||||||||||||||||||
Alana Özgü Yetkinlik | 1 | Düzey: Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme."> |
1 | Alana Özgü Yetkinlik | |||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||
3 | |||||||||||||||||||||||||||
4 | Temel Alan: Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar."> |
||||||||||||||||||||||||||
5 | |||||||||||||||||||||||||||
6 | |||||||||||||||||||||||||||
7 | |||||||||||||||||||||||||||
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 1 | 1 | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | ||||||||||||||||||||||||
2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||
3 | 3 |