EGTP206 Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlamaİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Rehberlik ve Psikolojik DanışmanlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGTP206
Ders İsmi: Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Meslek Bilgisi
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ÇELİK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Eğitim Programlarının hazırlanma sürecinde, bireyin gelişimsel ve öğrenme özelliklerini kavrama ve öğrenme faaliyetlerinin temelini oluşturan öğrenmeye ilişkin bireysel farklılıklarla ilgili temel kavram ve ilkelerin kavrama ve söz konusu ilkelere dayalı öğretim tasarımı geliştirme.
Dersin İçeriği: Öğrenme ve öğretme modelleri, bilişsel, duyuşsal ve kişisel bireysel farklılıklar, öğrenme stratejileri, öğrenme stilleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenci, bireysel farklılığın önemini kavrar. Öğrenci, bireysel farklılığı belirleyen bileşenleri analiz eder. Öğrenci, bireysel farklılığa dayalı öğretim programı önerisi geliştirir. Öğrenci, bireysel farklılığa dayalı öğretim tasarımı geliştirir. Öğrenci, kendi öğrenme sürecini etkileyen bireysel farklılığını bilir ve kendine dönük strateji geliştirir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Öğrenme nedir? Öğrenmede Bireysel Farklılıklar Nelerdir? yok
2) Bireysel Farklılığa Dayalı Öğrenme ve Öğretme Modelleri yok
3) Öz-düzenleme Becerisi yok
4) Motivasyonel Faktörler yok
5) Öğrenme Stratejileri Bilişsel Stratejiler, Kaynakları Yönetme Stratejileri yok
6) Öğrenme Stilleri yok
7) Bilgiyi Algılama ve İşleme Tercihine Göre Öğrenme Stilleri yok
8) vize sınavı yok
9) Bilgiyi Alma Tercihine Göre Öğrenme Stilleri yok
10) Doğuştan Gelen Kişilik Özelliklerine Göre Öğrenme Stilleri yok
11) Öğrencilerin Yeteneklerine Göre Öğrenme Stilleri yok
12) Bireysel farklılığa dayalı öğretim tasarımı modelleri yok
13) Bireysel farklılığa dayalı öğretim tasarımı geliştirme yok
14) final yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Erden, M. Altun, S., (2006). Öğrenme Stilleri. İstanbul: Morpa Yayınevi.
Erden, M., Akman, Y., (1996). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Arkadaş Yayınevi,
Erden, M., Akman., Y., (2001). Gelişim ve Öğrenme. Anakara: Arkadaş Yayınevi.
Pintrich, P.R., Smith, D.A.F., Garcia, T. ve McKeachie, W.J., (1991). Self-Regulated Learning Strategies. Ulaşım adresi: http://www.jan.ucc.nau.edu.
Pintrich, P.R., Smith, D.A.F., Garcia, T. ve McKeachie, W.J., (1993). “Reliability and Predictive of the Motivated Strategies for Learning Questionaire”. Educational and Psychological Measurement (MSLQ). 53: 801-813.
Diğer Kaynaklar: Cruickshank, D. R., Bainer, D.L., Metcaalf, K.K., (1995). The ACT of Teaching. McGraww, Boekaerts, M.,(1999)., “Self- regulated learning: Where we are today”, Educational Research v.31: 445-457.
Eggen, P. D., Kauchak, D.P., (2000). Strategies for Teachers. Boston: Allyn and Bacon,
Senemoğlu, N., (2001). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Ankara,
Gredler, M.E., (2001). Learning And Instruction. New Jersey Columbus:
Merrill, Sternberg, R.L., (2003). Cognitive Psychology. Thomson,
Schunk, D.H., (2004). Learning Theories. New Jersey Columbus: Pearson,
Zimmerman, Barry. J. (2002), “Becomining self regulated Learner”, Theory into Practice.v.41n.2:
Woolfolk, A., (2004). Educational Psychology. Boston: The Ohio State University,

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) P1. Alandaki sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapabilme.
2) P2. Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale1, Level B1).
3) P3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) P4. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
5) P5. İnsan gelişimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları bilerek, temel gelişim özelliklerini ayırt edebilme.
6) P6. Farklı kültürlere duyarlılık kazanarak, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde farklılıkları kabul edebilme ve saygı duyabilme.
7) P7. Eğitim bilimlerinin temel kuramlarından ve eğitimsel gelişimi sağlamada rehberlik ve psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarından faydalanabilme.
8) P8. Psikolojik danışma alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme.
9) P9. Psikolojik danışma ve rehberlik uygulama sürecinde danışanlarla yapıcı, etik, güvenli bir ilişki kurabilme ve etkin dinleme becerilerini kullanarak danışanın ihtiyacına uygun yaklaşım biçimini kullanabilme.
10) P10. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik sürecini başlatabilme, sürdürebilme ve sonlandırabilme. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik kuram ve yaklaşımlarını bilme ve uygulayabilme.
11) P11. Bireyi tanıma teknikleri kullanarak, bireyi tanıyabilme.
12) P12. Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirebilme ve değerlendirebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1. Alandaki sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapabilme.
2) P2. Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale1, Level B1).
3) P3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) P4. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
5) P5. İnsan gelişimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları bilerek, temel gelişim özelliklerini ayırt edebilme.
6) P6. Farklı kültürlere duyarlılık kazanarak, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde farklılıkları kabul edebilme ve saygı duyabilme.
7) P7. Eğitim bilimlerinin temel kuramlarından ve eğitimsel gelişimi sağlamada rehberlik ve psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarından faydalanabilme.
8) P8. Psikolojik danışma alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme.
9) P9. Psikolojik danışma ve rehberlik uygulama sürecinde danışanlarla yapıcı, etik, güvenli bir ilişki kurabilme ve etkin dinleme becerilerini kullanarak danışanın ihtiyacına uygun yaklaşım biçimini kullanabilme.
10) P10. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik sürecini başlatabilme, sürdürebilme ve sonlandırabilme. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik kuram ve yaklaşımlarını bilme ve uygulayabilme.
11) P11. Bireyi tanıma teknikleri kullanarak, bireyi tanıyabilme.
12) P12. Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirebilme ve değerlendirebilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Problem Çözme
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 8 112
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 122