Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EGTP411 | ||||||||
Ders İsmi: | İnsan İlişkileri ve İletişim | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Kültür | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi BEYZA HİMMETOĞLU DAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi BEYZA HİMMETOĞLU DAL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, insan ilişkileri ile ilgili temel kavram ve ilkeler ile iletişim kuramları, modelleri ve becerileri konusunda öğrencilerin bilgi ve beceri donanıma sahip olmasını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | • İletişim Nedir? • İletişimin Öğeleri ve Süreçleri • İletişimin İşlevleri • İletişimin Sınıflandırılması • İletişim Biçimleri • Kişilerarası İletişimi Etkileyen Faktörler • İletişim Modelleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • DERS İZLENCESİ • DERSİN İÇERİĞİNİN TARTIŞILMASI • DERS KİTABININ İNCELENMESİ | yok |
2) | • İLETİŞİM, TANIMI, TEMEL KAVRAMLAR, ÖGELERİ, İŞLEVLERİ | yok |
3) | • İLETİŞİM, TANIMI, TEMEL KAVRAMLAR, ÖGELERİ, İŞLEVLERİ | yok |
4) | • OLUMLU İLETİŞİM • OLUMSUZ İLETİŞİM • SÖZSÜZ İLETİŞİM | yok |
5) | • KİŞİLERARASI İLİŞKİLERİN BAŞLANGICI VE GELİŞİMİ | yok |
6) | • KİŞİLERARASI İLİŞKİLER VE İLETİŞİMDE DİNLEME | yok |
7) | • İLETİŞİMDE EMPATİ | yok |
8) | ARA SINAV | yok |
9) | • KİŞİLERARASI İLİŞKİLER VE İLETİŞİMDE KENDİNİ AÇMA | yok |
10) | • İLETİŞİMDE GÜVENGENLİK | yok |
11) | • ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA ÇÖZME | yok |
12) | • AİLE İÇİ İLİŞKİLER VE İLETİŞİM | yok |
13) | • ÖRGÜTSEL/İŞYERİNDE İLETİŞİM • OKULDA İLETİŞİM | yok |
14) | • KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM | yok |
15) | FİNAL SINAVI | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Sınıfta anlatılacak. |
Diğer Kaynaklar: | Aytekin, H. (2018). İnsan İlişkileri ve İletişim. Ankara: Pegem Akademi. Kaya, A. (2014). Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim (6. Baskı). Pegem Akademi. Voltan-Acar, N. (2018). İnsan İlişkileri ve İletişim (7. baskı). Ankara: Nobel Yayınevi. Cüceloğlu, D. (2016). Yeniden insan insana. Remzi Kitabevi. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) P1. Alandaki sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapabilme. | |||||||||||
2) P2. Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale1, Level B1). | |||||||||||
3) P3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||||||||
4) P4. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. | |||||||||||
5) P5. İnsan gelişimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları bilerek, temel gelişim özelliklerini ayırt edebilme. | |||||||||||
6) P6. Farklı kültürlere duyarlılık kazanarak, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde farklılıkları kabul edebilme ve saygı duyabilme. | |||||||||||
7) P7. Eğitim bilimlerinin temel kuramlarından ve eğitimsel gelişimi sağlamada rehberlik ve psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarından faydalanabilme. | |||||||||||
8) P8. Psikolojik danışma alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme. | |||||||||||
9) P9. Psikolojik danışma ve rehberlik uygulama sürecinde danışanlarla yapıcı, etik, güvenli bir ilişki kurabilme ve etkin dinleme becerilerini kullanarak danışanın ihtiyacına uygun yaklaşım biçimini kullanabilme. | |||||||||||
10) P10. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik sürecini başlatabilme, sürdürebilme ve sonlandırabilme. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik kuram ve yaklaşımlarını bilme ve uygulayabilme. | |||||||||||
11) P11. Bireyi tanıma teknikleri kullanarak, bireyi tanıyabilme. | |||||||||||
12) P12. Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirebilme ve değerlendirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | P1. Alandaki sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapabilme. | |
2) | P2. Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale1, Level B1). | |
3) | P3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
4) | P4. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. | |
5) | P5. İnsan gelişimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları bilerek, temel gelişim özelliklerini ayırt edebilme. | |
6) | P6. Farklı kültürlere duyarlılık kazanarak, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde farklılıkları kabul edebilme ve saygı duyabilme. | |
7) | P7. Eğitim bilimlerinin temel kuramlarından ve eğitimsel gelişimi sağlamada rehberlik ve psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarından faydalanabilme. | |
8) | P8. Psikolojik danışma alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme. | |
9) | P9. Psikolojik danışma ve rehberlik uygulama sürecinde danışanlarla yapıcı, etik, güvenli bir ilişki kurabilme ve etkin dinleme becerilerini kullanarak danışanın ihtiyacına uygun yaklaşım biçimini kullanabilme. | |
10) | P10. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik sürecini başlatabilme, sürdürebilme ve sonlandırabilme. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik kuram ve yaklaşımlarını bilme ve uygulayabilme. | |
11) | P11. Bireyi tanıma teknikleri kullanarak, bireyi tanıyabilme. | |
12) | P12. Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirebilme ve değerlendirebilme. |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 93 |