EGTP411 İnsan İlişkileri ve İletişimİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Rehberlik ve Psikolojik DanışmanlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGTP411
Ders İsmi: İnsan İlişkileri ve İletişim
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Kültür
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi BEYZA HİMMETOĞLU DAL
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi BEYZA HİMMETOĞLU DAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, insan ilişkileri ile ilgili temel kavram ve ilkeler ile iletişim kuramları, modelleri ve becerileri konusunda öğrencilerin bilgi ve beceri donanıma sahip olmasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: • İletişim Nedir?
• İletişimin Öğeleri ve Süreçleri
• İletişimin İşlevleri
• İletişimin Sınıflandırılması
• İletişim Biçimleri
• Kişilerarası İletişimi Etkileyen Faktörler
• İletişim Modelleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) 1) İnsan ilişkilerinin önemini kavrar. 2) İnsan ilişkilerindeki temel kavramları betimler. 3) İletişim kavram, model ve ilkelerini açıklar. 4) İletişim becerilerini sınıflandırır. 5) Etkili iletişim becerilerini öğrenir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • DERS İZLENCESİ • DERSİN İÇERİĞİNİN TARTIŞILMASI • DERS KİTABININ İNCELENMESİ yok
2) • İLETİŞİM, TANIMI, TEMEL KAVRAMLAR, ÖGELERİ, İŞLEVLERİ yok
3) • İLETİŞİM, TANIMI, TEMEL KAVRAMLAR, ÖGELERİ, İŞLEVLERİ yok
4) • OLUMLU İLETİŞİM • OLUMSUZ İLETİŞİM • SÖZSÜZ İLETİŞİM yok
5) • KİŞİLERARASI İLİŞKİLERİN BAŞLANGICI VE GELİŞİMİ yok
6) • KİŞİLERARASI İLİŞKİLER VE İLETİŞİMDE DİNLEME yok
7) • İLETİŞİMDE EMPATİ yok
8) ARA SINAV yok
9) • KİŞİLERARASI İLİŞKİLER VE İLETİŞİMDE KENDİNİ AÇMA yok
10) • İLETİŞİMDE GÜVENGENLİK yok
11) • ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA ÇÖZME yok
12) • AİLE İÇİ İLİŞKİLER VE İLETİŞİM yok
13) • ÖRGÜTSEL/İŞYERİNDE İLETİŞİM • OKULDA İLETİŞİM yok
14) • KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM yok
15) FİNAL SINAVI yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sınıfta anlatılacak.
Diğer Kaynaklar: Aytekin, H. (2018). İnsan İlişkileri ve İletişim. Ankara: Pegem Akademi.
Kaya, A. (2014). Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim (6. Baskı). Pegem Akademi.
Voltan-Acar, N. (2018). İnsan İlişkileri ve İletişim (7. baskı). Ankara: Nobel Yayınevi.
Cüceloğlu, D. (2016). Yeniden insan insana. Remzi Kitabevi.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) P1. Alandaki sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapabilme.
2) P2. Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale1, Level B1).
3) P3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) P4. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
5) P5. İnsan gelişimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları bilerek, temel gelişim özelliklerini ayırt edebilme.
6) P6. Farklı kültürlere duyarlılık kazanarak, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde farklılıkları kabul edebilme ve saygı duyabilme.
7) P7. Eğitim bilimlerinin temel kuramlarından ve eğitimsel gelişimi sağlamada rehberlik ve psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarından faydalanabilme.
8) P8. Psikolojik danışma alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme.
9) P9. Psikolojik danışma ve rehberlik uygulama sürecinde danışanlarla yapıcı, etik, güvenli bir ilişki kurabilme ve etkin dinleme becerilerini kullanarak danışanın ihtiyacına uygun yaklaşım biçimini kullanabilme.
10) P10. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik sürecini başlatabilme, sürdürebilme ve sonlandırabilme. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik kuram ve yaklaşımlarını bilme ve uygulayabilme.
11) P11. Bireyi tanıma teknikleri kullanarak, bireyi tanıyabilme.
12) P12. Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirebilme ve değerlendirebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1. Alandaki sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapabilme.
2) P2. Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale1, Level B1).
3) P3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) P4. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
5) P5. İnsan gelişimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları bilerek, temel gelişim özelliklerini ayırt edebilme.
6) P6. Farklı kültürlere duyarlılık kazanarak, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde farklılıkları kabul edebilme ve saygı duyabilme.
7) P7. Eğitim bilimlerinin temel kuramlarından ve eğitimsel gelişimi sağlamada rehberlik ve psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarından faydalanabilme.
8) P8. Psikolojik danışma alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme.
9) P9. Psikolojik danışma ve rehberlik uygulama sürecinde danışanlarla yapıcı, etik, güvenli bir ilişki kurabilme ve etkin dinleme becerilerini kullanarak danışanın ihtiyacına uygun yaklaşım biçimini kullanabilme.
10) P10. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik sürecini başlatabilme, sürdürebilme ve sonlandırabilme. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik kuram ve yaklaşımlarını bilme ve uygulayabilme.
11) P11. Bireyi tanıma teknikleri kullanarak, bireyi tanıyabilme.
12) P12. Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirebilme ve değerlendirebilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 6 84
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 93