RPDP411 Psikolojik Testlerİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Rehberlik ve Psikolojik DanışmanlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: RPDP411
Ders İsmi: Psikolojik Testler
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYTAÇ GÖĞÜŞ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı
Prof. Dr. AYTAÇ GÖĞÜŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu Dersin Temel Amacı Öğrencilere Psikolojik Testler Hakkında Bilgi Verme Ve Çeşitli Kişilik Testlerini Tanıtmadır.
Dersin İçeriği: Psikoloji Ve Ölçme İlişkisi. Bilim Felsefesi Ve Ölçme. Psikolojik Testlerin Psikometrik Özellikleri. Psikolojik Testlerde Geçerlik Ve Güvenirlik, Test Geliştirmede Yeni Yaklaşımlar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler psikolojik testleri tanır ve psikolojik testlerde son kuramları açıklar.
2) Öğrenciler çağdaş test geliştirme yaklaşımlarını kullanır.
3) Öğrenciler psikolojik testlerde bulunması gereken nitelikleri sıralar.
4) Students shall analyze the validity and realibity.
5) Öğrenciler madde ve faktör analizini kullanır.
6) Öğrenciler psikolojik test geliştirir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş İlgili kaynakların okunması
2) Psikolojik Testlerin Tanıtımı İlgili kaynakların okunması
3) Psikometri Bilimi İlgili kaynakların okunması
4) Psikolojik Testlerde Son Kuramlar İlgili kaynakların okunması
5) Çağdaş Test Geliştirme Yaklaşımları. İlgili kaynakların okunması
6) Psikolojik Testlerde Bulunması Gereken Nitelikler İlgili kaynakların okunması
7) Güvenirlik İlgili kaynakların okunması
8) arasınav
9) Geçerlik İlgili kaynakların okunması
10) Madde Ve Faktör Analizi İlgili kaynakların okunması
11) Psikolojik Test Geliştirme ilgili kaynakların okunması
12) Psikolojik Test Geliştirme ilgili kaynakların okunması
13) Psikolojik Test Geliştirme ilgili kaynakların okunması
14) Psikolojik Test Geliştirme ilgili kaynakların okunması
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Özgüven, İ. E.(2000). Psikolojik Testler, Ankara: Pdrem Yayınları.
Özgüven, İ. E. (2002). Bireyi Tanıma Teknikleri, Ankara: Pdrem Yayınları.
Öner, N. (2006). Türkiye'de kullanılan psikolojik testlerden örnekler: Bir Başvuru Kaynağı. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi.
Diğer Kaynaklar: Özgüven, İ. E.(2000). Psikolojik Testler, Ankara: Pdrem Yayınları.
Özgüven, İ. E. (2002). Bireyi Tanıma Teknikleri, Ankara: Pdrem Yayınları.
Öner, N. (2006). Türkiye'de kullanılan psikolojik testlerden örnekler: Bir Başvuru Kaynağı. İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) P1. Alandaki sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapabilme.
2) P2. Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale1, Level B1).
3) P3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) P4. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
5) P5. İnsan gelişimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları bilerek, temel gelişim özelliklerini ayırt edebilme.
6) P6. Farklı kültürlere duyarlılık kazanarak, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde farklılıkları kabul edebilme ve saygı duyabilme.
7) P7. Eğitim bilimlerinin temel kuramlarından ve eğitimsel gelişimi sağlamada rehberlik ve psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarından faydalanabilme.
8) P8. Psikolojik danışma alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme.
9) P9. Psikolojik danışma ve rehberlik uygulama sürecinde danışanlarla yapıcı, etik, güvenli bir ilişki kurabilme ve etkin dinleme becerilerini kullanarak danışanın ihtiyacına uygun yaklaşım biçimini kullanabilme.
10) P10. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik sürecini başlatabilme, sürdürebilme ve sonlandırabilme. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik kuram ve yaklaşımlarını bilme ve uygulayabilme.
11) P11. Bireyi tanıma teknikleri kullanarak, bireyi tanıyabilme.
12) P12. Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirebilme ve değerlendirebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1. Alandaki sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapabilme.
2) P2. Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale1, Level B1).
3) P3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) P4. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
5) P5. İnsan gelişimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları bilerek, temel gelişim özelliklerini ayırt edebilme. 2
6) P6. Farklı kültürlere duyarlılık kazanarak, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde farklılıkları kabul edebilme ve saygı duyabilme. 2
7) P7. Eğitim bilimlerinin temel kuramlarından ve eğitimsel gelişimi sağlamada rehberlik ve psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarından faydalanabilme. 3
8) P8. Psikolojik danışma alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme. 3
9) P9. Psikolojik danışma ve rehberlik uygulama sürecinde danışanlarla yapıcı, etik, güvenli bir ilişki kurabilme ve etkin dinleme becerilerini kullanarak danışanın ihtiyacına uygun yaklaşım biçimini kullanabilme. 3
10) P10. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik sürecini başlatabilme, sürdürebilme ve sonlandırabilme. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik kuram ve yaklaşımlarını bilme ve uygulayabilme. 5
11) P11. Bireyi tanıma teknikleri kullanarak, bireyi tanıyabilme. 5
12) P12. Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirebilme ve değerlendirebilme. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Soru cevap/ Tartışma
Tez Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 1 13
Uygulama 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 1 13
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 8 8
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 80