Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | RPDP331 | ||||||||
Ders İsmi: | Kişilik Kuramları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. KÜBRA İPÇİ ÇELİK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. KÜBRA İPÇİ ÇELİK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin genel amacı, kişilik kuramlarının temel kavramları, kişilik kuramları, kişilik kuramlarının uygulama ve değerlendirmeleri öğrenmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Kişilikle ilgili temel kavramlar, kişiliğin gelişimi, uyum ve ruh sağlığı; kişilik kuramlarının özellikleri ve karşılaştırılması, kişilik kuramlarının alan uygulamaları ile ilişkilendirilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Syllubusun Sunulması ve Ders İzlencesinin Tartışılması | |
2) | Kişilik Nedir? Kişilik araştırma yöntemleri | |
3) | Psikanalitik Yaklaşım: Freud’cu Kuram, Uygulama ve Değerlendirme | |
4) | Freud’cu Yaklaşım: İlgili Araştırmalar | |
5) | Psikanalitik Yaklaşım: Yeni Freud’cu Kuram, Uygulama ve Değerlendirme | |
6) | Yeni Freud’cu Kuramlar: İlgili Araştırmalar | |
7) | Ayırıcı Özellik Yaklaşım: Kuram, Uygulama ve Değerlendirme | |
8) | Vize Haftası | |
9) | Ayırıcı Özellik Yaklaşım: İlgili Araştırmalar | |
10) | biyolojik Yaklaşım: Kuram, Uygulama ve Değerlendirme Biyolojik Yaklaşım: İlgili Araştırmalar | |
11) | İnsancıl Yaklaşım: Kuram, Uygulama ve Değerlendirme İnsancıl Yaklaşım: İlgili Araştırmalar | |
12) | Davranışsal/Sosyal Öğrenme Yaklaşım: Kuram, Uygulama ve Değerlendirme | |
13) | Davranışsal/Sosyal Öğrenme Yaklaşım: İlgili Araştırmalar | |
14) | Bilişsel Yaklaşım: Kuram, Uygulama ve Değerlendirme-Bilişsel Yaklaşım: İlgili Araştırmalar | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Burger, J. M. (2006). Kişilik. İstanbul:Kaknüs Yayıncılık. Pervin, L. A. (2016). Kişilik Psikolojisi-Kuram ve Araştırma. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık |
Diğer Kaynaklar: | Burger, J. M. (2006). Kişilik. İstanbul:Kaknüs Yayıncılık. Pervin, L. A. (2016). Kişilik Psikolojisi-Kuram ve Araştırma. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) P1. Alandaki sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapabilme. | |||||||||||
2) P2. Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale1, Level B1). | |||||||||||
3) P3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||||||||
4) P4. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. | |||||||||||
5) P5. İnsan gelişimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları bilerek, temel gelişim özelliklerini ayırt edebilme. | |||||||||||
6) P6. Farklı kültürlere duyarlılık kazanarak, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde farklılıkları kabul edebilme ve saygı duyabilme. | |||||||||||
7) P7. Eğitim bilimlerinin temel kuramlarından ve eğitimsel gelişimi sağlamada rehberlik ve psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarından faydalanabilme. | |||||||||||
8) P8. Psikolojik danışma alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme. | |||||||||||
9) P9. Psikolojik danışma ve rehberlik uygulama sürecinde danışanlarla yapıcı, etik, güvenli bir ilişki kurabilme ve etkin dinleme becerilerini kullanarak danışanın ihtiyacına uygun yaklaşım biçimini kullanabilme. | |||||||||||
10) P10. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik sürecini başlatabilme, sürdürebilme ve sonlandırabilme. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik kuram ve yaklaşımlarını bilme ve uygulayabilme. | |||||||||||
11) P11. Bireyi tanıma teknikleri kullanarak, bireyi tanıyabilme. | |||||||||||
12) P12. Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirebilme ve değerlendirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | P1. Alandaki sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapabilme. | 1 |
2) | P2. Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale1, Level B1). | |
3) | P3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 1 |
4) | P4. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. | 2 |
5) | P5. İnsan gelişimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları bilerek, temel gelişim özelliklerini ayırt edebilme. | 3 |
6) | P6. Farklı kültürlere duyarlılık kazanarak, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde farklılıkları kabul edebilme ve saygı duyabilme. | 2 |
7) | P7. Eğitim bilimlerinin temel kuramlarından ve eğitimsel gelişimi sağlamada rehberlik ve psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarından faydalanabilme. | 2 |
8) | P8. Psikolojik danışma alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme. | 3 |
9) | P9. Psikolojik danışma ve rehberlik uygulama sürecinde danışanlarla yapıcı, etik, güvenli bir ilişki kurabilme ve etkin dinleme becerilerini kullanarak danışanın ihtiyacına uygun yaklaşım biçimini kullanabilme. | 3 |
10) | P10. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik sürecini başlatabilme, sürdürebilme ve sonlandırabilme. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik kuram ve yaklaşımlarını bilme ve uygulayabilme. | 3 |
11) | P11. Bireyi tanıma teknikleri kullanarak, bireyi tanıyabilme. | 3 |
12) | P12. Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirebilme ve değerlendirebilme. | 1 |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Ödev | 6 | % 5 |
Sunum | 1 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Yazma Ödev Dosyası | 11 | % 5 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 5 | 55 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 6 | 12 | 72 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 178 |