Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin içerik ve işleyişi hakkında bilgilendirme.
Bireyi tanıma nedir? |
Syllabus
Karataş, Z. & Yavuzer, Y. (2015). Bireyi tanımada test dışı teknikler. Ankara, Nobel Yayıncılık. 1. Bölüm, 1- 20. |
2) |
Bireyi tanıma tekniklerinin sınıflandırılması |
Karataş, Z. & Yavuzer, Y. (2015). Bireyi tanımada test dışı teknikler. Ankara, Nobel Yayıncılık. 3. Bölüm, 21- 48. |
3) |
Bireysel farklar ve bireysel farkları etkileyen etmenler |
Karataş, Z. & Yavuzer, Y. (2015). Bireyi tanımada test dışı teknikler. Ankara, Nobel Yayıncılık. 2. Bölüm, 21- 48. |
4) |
Anket – Kendini Tanıma Uygulamaları |
Karataş, Z. & Yavuzer, Y. (2015). Bireyi tanımada test dışı teknikler. Ankara, Nobel Yayıncılık. 7. Bölüm, 49- 76. |
5) |
OTOBİYOGRAFİ Tekniği |
Karataş, Z. & Yavuzer, Y. (2015). Bireyi tanımada test dışı teknikler. Ankara, Nobel Yayıncılık. 5. Bölüm, 49- 76. |
6) |
Olay Kaydı |
Karataş, Z. & Yavuzer, Y. (2015). Bireyi tanımada test dışı teknikler. Ankara, Nobel Yayıncılık. 4. Bölüm, 77- 90. |
7) |
Gözlem Teknikleri |
Karataş, Z. & Yavuzer, Y. (2015). Bireyi tanımada test dışı teknikler. Ankara, Nobel Yayıncılık. 4. Bölüm, 77- 90. |
8) |
VİZE &
Kendini Anlatma Yöntemleri ile Bireyi Tanıma Teknikleri |
Işıkoğlu, N. (2005). Eğitimde nitel araştırma. Eğitim Araştırmaları, (20), 158- 165. |
9) |
Problem Tarama – Kendini Tanıma Uygulamaları |
Karataş, Z. & Yavuzer, Y. (2015). Bireyi tanımada test dışı teknikler. Ankara, Nobel Yayıncılık. 6. Bölüm, 49- 76. |
10) |
Görüşme Tekniği |
Karataş, Z. & Yavuzer, Y. (2015). Bireyi tanımada test dışı teknikler. Ankara, Nobel Yayıncılık. 6. Bölüm, 91-112. |
11) |
Sosyometri Tekniği |
Karataş, Z. & Yavuzer, Y. (2015). Bireyi tanımada test dışı teknikler. Ankara, Nobel Yayıncılık. 7. Bölüm, 113-128.
Aysan, F. (2004). İlköğretim 4. ve 5. sınıflarda okuyan öğrencilerin sosyal becerileri ve okul uyumu ile depresyon düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(8), 91- 107. |
12) |
Drama ve Oyun |
Çakmakçı, E. & Özabacı, N. (2013). Drama yolu ile karar verme becerisinin kazandırılması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(44), 18- 30.
Karataş, Z. & Yavuzer, Y. (2015). Bireyi tanımada test dışı teknikler. Ankara, Nobel Yayıncılık. 6. Bölüm, 91-112. |
13) |
Diğer Teknikler ve PDR Alanında Kullanılan Öğrenci Dosya Sistemi |
Camadan, F. & Sezgin, F. (2012). İlköğretim okulu müdürlerinin okul rehberlik hizmetlerine ilişkin görüşleri üzerine nitel bir araştırma. PDR: Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 4(38), 199- 211. |
14) |
Diğer Teknikler - Vaka incelemesi, ev ziyaretletleri, bibliyotperapi. |
Karataş, Z. & Yavuzer, Y. (2015). Bireyi tanımada test dışı teknikler. Ankara, Nobel Yayıncılık. 7. Bölüm, 129- 148.
Vural Akar, R. & Cenkseven, F. (2005). Eğitim araştırmalarında örnek olay (vaka) çalışmaları: tanımı, türleri, aşamaları ve raporlaştırılması. Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(10), 126- 139. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
P1. Alandaki sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapabilme. |
3 |
2) |
P2. Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale1, Level B1). |
|
3) |
P3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
P4. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. |
|
5) |
P5. İnsan gelişimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları bilerek, temel gelişim özelliklerini ayırt edebilme. |
|
6) |
P6. Farklı kültürlere duyarlılık kazanarak, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde farklılıkları kabul edebilme ve saygı duyabilme. |
3 |
7) |
P7. Eğitim bilimlerinin temel kuramlarından ve eğitimsel gelişimi sağlamada rehberlik ve psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarından faydalanabilme. |
3 |
8) |
P8. Psikolojik danışma alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme. |
3 |
9) |
P9. Psikolojik danışma ve rehberlik uygulama sürecinde danışanlarla yapıcı, etik, güvenli bir ilişki kurabilme ve etkin dinleme becerilerini kullanarak danışanın ihtiyacına uygun yaklaşım biçimini kullanabilme. |
3 |
10) |
P10. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik sürecini başlatabilme, sürdürebilme ve sonlandırabilme. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik kuram ve yaklaşımlarını bilme ve uygulayabilme. |
4 |
11) |
P11. Bireyi tanıma teknikleri kullanarak, bireyi tanıyabilme. |
4 |
12) |
P12. Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirebilme ve değerlendirebilme. |
4 |